Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

reg reim på suzuki xl7 disel


Anbefalte innlegg

hei har en del erfaring med og skru bil fra før og har blitt spurt og og ta en jobb på en xl 7 suzuki disel det er noe jeg aldrig har gjort før bare på bensin biler og da lurer jeg litt på om det trenges noe spesial verktøy til slikt og er det noe pumpe som må justeres etterpå dette er en 2003 mod håper jeg kan få noe svar på dette og helt fint vile det våre fint vist noen hadde en teining av dette og sende til meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ihvertfall være forberedt på å måtte trenge en råkraftig muttertrekker for å få ut bolten i veivakselen. Jeg vet ikke om det er vanlig mekanisk innsprøytningspumpe på denne bilen, hvis det er det må du sørge for at både veivakselen, kamakselen OG dieselpumpa står riktig i forhold til hverandre. Hvis det er common rail eller tilsvarende vet jeg ikke hvordan pumpesystemet er. Sjekk dessuten om det er noe annet, for eksempel vannpumpe, som må/bør byttes samtidig med registerreim. Det kan kanskje også være lønnsomt å bytte simmringen til kamakselen, for det er en minimal ekstrajobb når du først skal bytte registerreim, men hvis den begynner å lekke senere må alt demonteres igjen. Jeg foreslår at du hører litt med et merkeverksted om hva de bruker på å bytte, og om det er noen spesielle ting du bør vite om.

Lenke til kommentar

pumpa trengs ikke og stilles inn da det er commonrail. er hull til låsing på kam-hjulet. Er også låsing til veiva, men den er det ikke vits og prøve og finne en gang, bare sette på et merke på reimhjulet. vær også veldig forsiktig når du skal ha ut og inn radiatoren, er veldig lett og ødlegge den mot skruan på ac-kondensatoren. Meiner også og huske at du ikke kjem til med muttertrekker på bolten på veivakslingen så der er det greit og ha en lang latmansarm får og få den ut da den som oftest sitter no jævlig og er full av locktite. Bytt også drivreimer samtidig vis det er en stund sia sist dem er bytta. er egentlig 90000 intervall på drivreimer, men har sett flere tilfeller hvor dem går før 70000, noe som vistnok flere ganger har ført til motorhavari da restene kommer på innsida av reimhjulet og regreima hopper over.

 

Har ikke no tegninger av åssen regreima skal sitte, men er ikke så vanskelig og se. Selve reima på den motor'n er ikke vanskelig og bytte, største problemet er og komme til den :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...