Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store intimbarberingstråden! Oppdatert førstepost med ny guide!


Minus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker jeg skal begynne med litt historie.

 

 

For å oppsummere tekstboksen, jeg liker det bart nedentil, og etter å ha testet maskin, høvel og krem, synes jeg at krem er det beste alternativet, men kan for enkelthets skyld, blandes med litt høvel og maskin, alt ettersom. Jeg lurer også på om det finnes noen mer "mandige" alternativer enn en sjokkrosa "Veet"-krem, og hva dere synes om hårfjerningskrem generelt, og barbering nedentil når en ikke er i noe forhold.

 

Det med Veet hårfjerningskrem virket litt interessant funker egentlig helt greit med høvel for meg, men hadde vært digg å få det heeeelt smooth. Er litte grann nervøs for å prøve det da, hvordan funker det egentlig? Smører man bare på kremen og så fjernes det bare? Gjør man det før/etter dusjen? Har du hatt noen side effekter? Bruker du noe fuktighets krem når du er ferdig?

Lenke til kommentar

Inngrodde hår?

Men hva gjør jeg?

 

Vel om det har vart kjempelenge går du til lege og får han til å ta dem ut. Om det ikke har vart så lenge (om du f.eks. enda kan se håret), så tar du en pinsett og river det ut (myk opp håret/huden først). Blir bedre etter bare noen dager. Men som sagt, er det veldig betent, ta deg turen til lege.

 

Hvordan unngå inngrodde hår:

- Myk opp hårene før barbering

- Unngå å dra høvelen mange ganger over samme sted

Lenke til kommentar

Tenker jeg skal begynne med litt historie.

 

Jeg ble i sommer ferdig med 3. klasse VGS, og jobber dette året. I den sammenheng fant jeg ut at jeg ville barbere meg nedentil. Hadde aldri gjort det før da. Først brukte jeg maskin, som var helt OK, men fikk det ikke tett. Det var uansett veldig enkelt, gikk fort, og greit hvis man har litt busk (som jeg selvsagt hadde). Men det ble igjen et par millimeter, som ikke gjorde noe. Senere testet jeg med høvel, og fikk alt over penis ganske så rent, barberte med hårene, fikk ikke røde prikker og alt var bra. Eneste er at med høvel så er det vanskelig å barbere både pungen og selve penis (er jo litt hår oppover stammen, langs roten), men ble bedre enn med maskin. Kløing har forresten aldri vært et problem. Føler faktisk at jeg har vært ganske heldig når det kommer til barbering. Aldri kuttet meg, aldri fått prikker, eller klødd noe særlig. Uansett, fant ut at jeg skulle teste med hårfjerningskrem (Veet tror jeg den heter). Første gang gikk ikke det særlig bra. jeg brukte for lite, og lot det være på for lenge (maks 6 min, hadde på i 10-12 min), og fjernet ikke skikkelig. Det førte til svie i skrittet (nesten bare over penis) resten av dagen og kvelden. Ingenting alvorlig, men over gjennomsnittet ubehagelig. Det gikk et par dager, og jeg lot huden nedentil "heale", og prøvde igjen. Denne gang lot jeg det være på i 6-7 minutter, og gnikket godt for å få vekk alle løse hår, og var meget fornøyd! Ingen røde prikker, alle hår var vekke helt ned til roten, ingen svie, ingen sår eller lignende! Altså, det har vært en komplett suksess, og jeg har fortsatt med det (gjør det en gang hver 2-4 uke, av og til med litt ekstra barbering innimellom med høvel over eller lignende, liker det nokså rent der nedentil), men det er et problem. Kremen jeg bruker er åpenbart med for jenter, så det er ekstremt flaut å kjøpe den. En stor rosa pappeske hvor det står "Veet hårfjerningskrem" er ikke noe som det er gøy å gå gjennom kassen med, så det er noe jeg sliter med. Finnes det ingen slike som er ment for menn, eller er det unormalt å bruke krem på intime områder? (det står at den ikke er egnet for det, men har gjort det i ca. 3 måneder nå uten noen problemer, annet enn at min første tube er tom) Jeg vet det går an å bestille på kondomeriet, men denne har jeg hørt at ikke er særlig effektiv (altså, for svak for litt kraftige hår). Vi har jo høvel og maskin, men ikke egen hårfjerningskrem i butikkene, og det irriterer meg. Joda, jeg kunne evt. fått damen til å kjøpe den, men jeg er singel nå, som bringer meg til enda et spørsmål. Er det noe gale i å barbere seg og stelle seg nedentil, selv om man ikke er i et forhold, altså gjør det mer for seg selv)?

 

For å oppsummere tekstboksen, jeg liker det bart nedentil, og etter å ha testet maskin, høvel og krem, synes jeg at krem er det beste alternativet, men kan for enkelthets skyld, blandes med litt høvel og maskin, alt ettersom. Jeg lurer også på om det finnes noen mer "mandige" alternativer enn en sjokkrosa "Veet"-krem, og hva dere synes om hårfjerningskrem generelt, og barbering nedentil når en ikke er i noe forhold.

 

Hva med å handle online:

http://www.glossme.eu/sok/veet#

 

Hvilken type er det du har brukt ?

 

Du barberer deg vel også for en evt fremtidig sexpartner, som du plutselig møter i dag ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest gutt stor klump

Jeg er en gutt på 18 som barberer meg nedentil ofte. Får ofte talgkjertler også. En gang fikk jeg en stor midt over penisen, som jeg syns var stygg. Prøvde å stikke hull på den og fikk ut litt, men ikke alt, brukte sprit til å rense den for å unngå infeksjoner. Dette gjorde at den hovnet opp å ble større. Da den gikk hull på og huden trekte seg tilbake ble det en liten "lomme" der. På en måte som om huden ble tynn og der ikke var noe under den. Dette har vart i ca 4 måneder nå. Noen som har vært borti dette før?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Barberer meg nedentil ukentlig og har brukt min Gillette Fusion Power da denne har blitt erstattet med tradisjonell barbering av ansiktet.

Men jeg føler at dette ikke er noen ideell løsning for intimbarbering? Føler hvertfall at det blir endel irritasjon og "napping" med fem-blader når du skal bedrive ymse intimbarbering rundt penis og på pungen.

 

Personlig har jeg aldri fått til å barbere pungen, kan dra høvelen over uten større problemer men det blir ALLTID igjen drøssevis av hår når jeg er ferdig.

 

Så tar gjerne imot tips av intimprodukter (alt fra høvel, blader, skum / gel, etterbehandling osv..) og tips til hvordan jeg kan få pungen til å bli litt mindre hårete.

 

 

EDIT: Ser nå at det står litt om barbering av pungen i førsteposten så skal ta med meg dette videre :)

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dama har nylig kjøpt seg epilator til bruk på legger, lår ol. En slik en: http://www.braun.com/no/female-grooming/silk-epil-epilators/silk-epil-7.html

 

Prøvde litt på kjønnshår i sted, fungerte greit, bare sabla vondt. Lurer på om det er noen andre som har noen erfaringer med å nappe kjønnshår? Lurer på om jeg kan kjøre den over pungen eller om jeg risikerer å få testiklene langt inni maskinen.

 

Meninger anyone?

Lenke til kommentar

Dama har nylig kjøpt seg epilator til bruk på legger, lår ol. En slik en: http://www.braun.com/no/female-grooming/silk-epil-epilators/silk-epil-7.html

 

Prøvde litt på kjønnshår i sted, fungerte greit, bare sabla vondt. Lurer på om det er noen andre som har noen erfaringer med å nappe kjønnshår? Lurer på om jeg kan kjøre den over pungen eller om jeg risikerer å få testiklene langt inni maskinen.

 

Meninger anyone?

Hold pungen din så langt unna maskiner som mulig, been there, done that. Endte opp i et nervepirrende blodbad, ikke gøy.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...