Gå til innhold

Overvåke iPhone 6S, mulig å gjøre uten at bruker kan oppdage det?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har fått et spørsmål av en bekjent som lurer på om det er mulig å overvåke en iPhone 6S?

 

Dette er en telefon som brukes av ene barnet til h*n jeg kjenner, og er redd for at x'en overvåker (felles barn) barnets telefon uten at h*n har kjennskap til det. Er dette mulig å gjøre med en iPhone 6S?

 

Jeg vet at den kan settes opp slik at en annen person har administrativ tilgang (har selv iPhone fra jobben som de potensielt kan stenge dersom jeg blir frastjålet den osv.). Har funnet noen artikler som viser til hvordan man kan oppdage en overvåket telefon, men de anbefalingene er ganske vage. Håper på noen tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis både barnet og faren er inne på samme apple id har han full kontroll. 

 

- Så enkelt.

 

Takk for tips, skal sjekke dette når jeg skal på besøk dit i morgen. H*n jeg kjenner bruker ikke iPhone selv, så h*n har ikke så mye greie på det. Selv fikk jeg iPhone først for en mnd. siden og er lite dreven på det selv (og kommer ikke helt til å bli det så lenge jeg egentlig er litt anti-Apple :tease: )

Lenke til kommentar

dette med apple id er jo gjort for å gjøre det enkelt og sømløst når man har flere enheter, men sårbart ovenfor en som ikke er myndig og gjerne ikke vet bedre enn å dele eller gi en annen tilgang til sin apple id. 

 

Tenker du er i boks om du sjekker dette. Det er vel ikke sikkert at det er ulovlig så lenge barnet ikke er myndig ... spørs vel litt på alder.

 

1. deler barnet apple id med en annen som er logget inn på en annen enhet med samme id? eller har forelder tilgang til brukernavn og passord? sistnevnte ordner man om du hjelper vedkommende skifte passord på apple iden.

Lenke til kommentar

Er Iphonen satt opp med icloud kan den spores slik at man vet nøyaktig hvor den er via www.icloud.com. Der inne kan man også feks se alle bilder tatt av telefonen hvis det også er satt på i icloud innstillingene.

 

Vanligvis skal man få en epost hver gang noen logger seg inn med apple iden eller gjør endringer på den. Så kan være lurt å sjekke selve eposten om det er kommet noen beskjeder fra Apple der.

 

Hvis det viser seg at vedkommende har tilgang til apple iden kan du enkelt sperre personen ute ved å logge inn på id.apple.com og endre passord og feks slå på 2 faktor autentisering som sikkerhet.

Lenke til kommentar

 

Hvis både barnet og faren er inne på samme apple id har han full kontroll. 

 

- Så enkelt.

 

Takk for tips, skal sjekke dette når jeg skal på besøk dit i morgen. H*n jeg kjenner bruker ikke iPhone selv, så h*n har ikke så mye greie på det. Selv fikk jeg iPhone først for en mnd. siden og er lite dreven på det selv (og kommer ikke helt til å bli det så lenge jeg egentlig er litt anti-Apple :tease: )

 

 

 

hvordan gikk dette?

Lenke til kommentar

Takk for mange tips :)

 

Jeg har dessverre ikke vært på besøk der enda etterpå, så har ikke fått sjekket. Vet at Apple-ID'en ble satt opp i navnet til den forelderen som har hovedansvaret for barnet. Om den andre forelderen har fått passordet av barnet og på den måten har logget seg inn og "passer" på vites ikke (enda), men å bytte passordet som Xphylion nevner er et godt forslag :)

 

Forholdet mellom foreldrene er ganske anstrengt dessverre og siste nytt er at barnet faktisk ikke vil ha med seg telefonen til den ene forelderen siden h*n hele tiden skal undersøke telefonen til barnet :hm: Med den holdningen trenger h*n neppe så mye fjernovervåkning akkurat.

 

Skal gi en oppdatering neste gang jeg har vætr på besøk der.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...