Gå til innhold

NRK valgomat 2019


Anbefalte innlegg

Tok NRKs valgomat for 2019:
https://www.nrk.no/valg/2019/valgomat/

 

 

72% Rødt

68% Senterpartiet

62% Arbeiderpartiet

61% Sosialistisk Venstreparti

56% Partiet De Kristne

52% Miljøpartiet De Grønne

46% Fremskrittspartiet

46% Høyre

45% Venstre

44% Kristelig Folkeparti

 

 

Det er et par ting jeg synes er interessant ved resultatene.

Senterpartiet sniker seg inn mellom Rødt og AP. Ironisk nok stemmer det ofte, for jeg tenker ofte at Rødt er å foretrekke fremfor SV, so jeg synes ofte fremstår som litt for politisk korrekte. Dessuten fremstår SV for meg veldig "hippie hasjrøykende" litt i samme gata som MdG.

 

En annen interessant ting med tanke på min venstredreide plassering, er at FrP dukker opp før både Høyre,Venstre og KRF. Men igjen stemmer det, jeg finner meg selv i å irritere meg oftere over Høyre-rikinger og hvor mye faenskap miniputtene V og KRF klarer å lage. KRF med sin religionsbullshit, og Venstre med sin erke-djevelske kombinasjon av kapitalisme og hippie-ideologi.

 

Når det er sagt er jeg ikke helt enig med Rødt heller.

Moxnes gjør mye for å fikse imaget, men jeg synes de fortsatt er for opptatte av å gjøre motsatt av USA. Satt litt på spissen - hadde USA innført fagforeninger overalt hadde snart halvparten av Rødt funnet ut at de er fullstendig imot fagforeninger. Jeg er også fullstendig imot Rødts holdninger til militær, politi, fengsel og psykiatri. Jeg er for et sterkt politi, sterkt militære(men uten internasjonale operasjoner), strengere straffer, mindre luksus i fengsel, samt arbeidsleirer på livstid for gjengangere som aldri blir rehabilitert, gjøre det lettere å fengsle folk for terrorisme(mindre bevisbyrde). Det burde bli enklere med bruk av tvungen hjelp i helsevesenet. Narkomane og sterkt funksjonshemmede burde ikke få lov å få barn, enten gjennom tvangsprevansjon eller abort.

Også imot innvandringspolitikken til Rødt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

83% Fremskrittspartiet

64% Høyre
61% Senterpartiet
57% Kristelig Folkeparti
53% Pensjonistpartiet
53% Venstre
42% Arbeiderpartiet
39% Sosialistisk Venstreparti
36% Rødt

 

Siden Libralistene ikke stiller i min kommune, så var det artig å se hvordan jeg matcher med andre partier :). Men det blir muligens blank stemme fra meg. 

Lenke til kommentar

Her er mine resultater. Kunne aldri tenkt å stemme på KRF, men Venstre kunne jeg vurdert å stemme på.

 

Jeg er egentlig ikke enig med noe parti, jeg er miljøbevist men på en pragmatisk måte, jeg har ikke noe imot eiendomskatt, men jeg ønsker ikke et høyere skattenivå og jeg er imot høy asylinnvandring, men hvis de kommer inn så skal de få lov til å ta med familien sin. 

 

72% Kristelig Folkeparti
69% Venstre
64% Høyre
63% Fremskrittspartiet
63% Miljøpartiet De Grønne
59% Arbeiderpartiet
59% Senterpartiet
58% Liberalistene
52% Demokratene
49% Piratpartiet
47% Sosialistisk Venstreparti
42% Feministisk Initiativ
41% Rødt
40% Norges Kommunistiske Parti

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...