Gå til innhold

Wii i høy oppløsning? (Wii)


Anbefalte innlegg

Neida, om de kommer med en helt flunkende ny konsoll, er det ingen krise å ta med de gamle kontrollene. Men om den nye kontrollen bare er en halvgod oppdatering av den gamle, og i tillegg skal ha meg til å kjøpe nye kontrollere, sier jeg nei takk. (2xwiimotes med nunchuck og wiimotionplus er ikke rådyrt, men fy så bortkastet jeg hadde syntes det var. :p)

500x2

300x2

299x2

 

=2198

 

Jo det er rådyrt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

Hva betyr dette? At du bruker en eller annen boks som skalerer opp bildet fra Wii til 1080? Vil det da oppstå lag? Hvordan går det isåfall an? Blir ikke bildet allerede sendt prikk likt ut fra WIIen?

 

Det er mange kilder som ser bedre ut når du oppskalerer, det samme gjør jo DVD, ut fra wiien sendes det jo ut i lavere oppløsning, det blir jo på et slags vis skalert opp i TVen uansett, i den forstand at TVen alltid er 1080p, men man får bedre resultater med en ordentlig scaler. Som all annen bildebehandling, så tar skaering tid, og introduserer dermed input-lag.

 

AtW

 

Beklager AtW, men jeg sliter litt å tro på dette med lag/delay. Har googlet helt siden du nevnte dette, og lest flere artikkler om prosessen og ingen nevner noe form for delay/lag. MEN, typen av TV du bruker er en svært viktig faktor for hvordan resultatet blir.

 

Når jeg finner noen skriv om delay, dukker dette opp i forumer og ikke artikkler/tester. Og de tilfellene jeg har funnet viser det seg å være TVen som er av "dårlig" kvalitet, eller mangler visse teknologier/egenskaper.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Har fått meg en ny receiver, og den har HD oppskallering til 1080. Funker nokså bra, Wii spillene ser mye flottere ut enn det de gjorde før.

Hva betyr dette? At du bruker en eller annen boks som skalerer opp bildet fra Wii til 1080? Vil det da oppstå lag? Hvordan går det isåfall an? Blir ikke bildet allerede sendt prikk likt ut fra WIIen?

 

Det er mange kilder som ser bedre ut når du oppskalerer, det samme gjør jo DVD, ut fra wiien sendes det jo ut i lavere oppløsning, det blir jo på et slags vis skalert opp i TVen uansett, i den forstand at TVen alltid er 1080p, men man får bedre resultater med en ordentlig scaler. Som all annen bildebehandling, så tar skaering tid, og introduserer dermed input-lag.

 

AtW

 

Beklager AtW, men jeg sliter litt å tro på dette med lag/delay. Har googlet helt siden du nevnte dette, og lest flere artikkler om prosessen og ingen nevner noe form for delay/lag. MEN, typen av TV du bruker er en svært viktig faktor for hvordan resultatet blir.

 

Når jeg finner noen skriv om delay, dukker dette opp i forumer og ikke artikkler/tester. Og de tilfellene jeg har funnet viser det seg å være TVen som er av "dårlig" kvalitet, eller mangler visse teknologier/egenskaper.

 

Du sliter med å tro på det? Alle digital signalbehandling introduserer lag i større eller mindre grad. TVer foretar også bildebehandling og introduserer delay. Absolutt alle LCD TVer gjør det i større eller mindre grad. Det er vel på mange måter heller mengden av teknologi som er problemet. Jo mere funskjoner, interpolering, skalering, støyreduskjon osv man innfører jo større blir i ugangspunktet delayen, og det fører til input lag. For TVer er det bare å søke på input lag, så finner du masse info med presise målinger, mange TVer har oppimot 100 ms når de ikek står på gamemode. Skal se om jeg finenr noen konkrete tall for receivere.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...