Gå til innhold

Telles karakterer fra utveksling for opptak til master?


Stewie2K

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å søke på en mastergrad i Danmark og England til høsten neste år. Jeg fullfører en bachelorgrad til sommeren, med et utvekslingssemester i USA, og lurte derfor på om det er nødvendig å legge ved karakterene fra utvekslingen med i søknaden. Det kommer bare til å stå 30 studiepoeng bestått på det norske vitnemålet.

 

Vurdererer i tillegg å søke på NHH, så det hadde vært kjekt å vite om karakterene fra utveksling teller.

Endret av Stewie2K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg tenker å søke på en mastergrad i Danmark og England til høsten neste år. Jeg fullfører en bachelorgrad til sommeren, med et utvekslingssemester i USA, og lurte derfor på om det er nødvendig å legge ved karakterene fra utvekslingen med i søknaden. Det kommer bare til å stå 30 studiepoeng bestått på det norske vitnemålet.

 

Vurdererer i tillegg å søke på NHH, så det hadde vært kjekt å vite om karakterene fra utveksling teller.

Regner med at det er 2-årig master du tenker å søke. Best å høre med hver skole ettersom de som regel har egne opptak for 2-årig master. 

 

Men kanskje sikker på at alle karakterer teller. Det finnes måter å omregne karakterer fra enkelte land over til norske karakterer. Mener blant annet å ha hørt at en A fra USA teller ikke like mye som en A her i Norge. 

Men ikke ta det for god fisk. Var bare noe jeg hørt fra noen som kom fra utveksling når jeg studerte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...