Gå til innhold

Reinstallasjon av Windows 10


Lerums

Anbefalte innlegg

Hallo folket!

 

Etter en runde med virus på laptopen, har jeg blitt nødt til å ta en formatering og reinstallajon av Windows 10, men det viser seg å bli et større problem enn antatt.

 

Jeg har gjort følgende:

- Lastet ned Windows 10 fil fra Microsoft og lagt over på minnepinne (satt til FAT32, skal det være NTFS?)

 

- Satt bios til å boote fra USB (Boot mode:Legacy, lest at den egentlig skal settes til UEFI?, men da vil den ikke boote fra USB, går rett til bios. Fungerer med legacy).

 

- Kjørt disk clean gjennom cmd rett før reinstallasjon. Setter opp partisjoner, men får opp følgende feilmelding: Windows kan ikke installere på denne disken. Det kan snart oppstå en feil på disken. Hvis andre harddisker er tilgjengelig, installerer du Windows på en annnen plassering.

 

Jeg får begynt installasjonen, men den feiler alltid rundt 30-40% ved klargjøring av filer.

 

 

Har noen her inne noen tips? River snart av meg håret! Kan det være USB pennen som er defekt eller er det noe jeg gjør feil her? Bilde viser feilmeldingen jeg får.

 

Takker for hjelpen :)

post-494598-0-08374300-1537360497_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig tungvindt måte å gjøre det på.

Fra windows 8 og oppover kan du kjøre en "reset" som "formaterer" disken å fikser en clean installasjon av windows for deg så man ska sleppe å styre med minnepenner og slikt.

 

Velg Reset og Remove Everything:
https://www.laptopmag.com/articles/reset-windows-10-pc

 

 

 

Siden du har formatert burde du bare prøve med en annen minnepenn, eller prøv å legg inn på nytt på den du har.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...