Gå til innhold

Sniktitt på Fable 2 (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg har litt tro på enknappsystemet. Når jeg leste det tenkte jeg: "Da blir det knappemosing". Så leste jeg litt videre, og der sto det at det ikke skullt bli det.

Måten det var skrevet på fikk meg til å forandre mening. Så hvorfor ikke? Men jeg er ikke helt overbevist før jeg prøver det. (hvis jeg prøver det da, jeg har ikke xbox 360.)

 

Jeg likte det første Fable spillet veldig godt, men til tider minner det om Zelda: Veldig mye bra, men velgdig kort og veldig lett.

Dettte var også nevnt i artikkelen. I Fable 2 skal det være flere områder å utforske, og alle skulle føle at spillet utfordret spilleren. Akkurat det jeg håpet på. (men som sagt, jeg er ikke overbevist før jeg ser det.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
– Problemet med et slikt system er; hvordan vet du om du har gjort en forskjell eller ikke? Det vil bli umulig å vite hva du har gjort, og hva skriptingen i spillet har utrettet.

Hvorfor i alle dager er det et problem? Det er jo nettopp det som hadde vært sjarmen, at man ville få ulike opplevelser for hver gang man spiller gjennom spillet, eller at man erfarer noe annet enn hva venner gjør. Hvis man til enhver tid må vite effekten av alle valg, forsvinner jo noe av selve dynamikken. Vi trenger flere spill som gjør nettopp det Molyneux prøver å ro seg unna ved å dikte opp "problemer".

Lenke til kommentar

Tror det er litt av problemet. Molyneux drømmer tydeligvis om et fullstendig dynamisk spill der det meste av scriptingen blir skapt dynamisk ut fra hva som er relativt og tilfeldig. Og akkurat det hadde vært utrolig spennende, interessant og nyskapende. Noe han tydeligvis drømmer hardt om. Men han vil aldri få til det når de ikke designer motoren og spillet til å oppføre seg sånn.

Det blir mer en statisk simulering av det som kunne ha blitt.

 

Jeg forstår for all del hva han prøver på. Jeg spør meg selv, hvorfor drømmer han om all mulige features når de likevel blir scrappet fordi de ikke får det til? Gir de opp for hardt? Er ambisjonene for høy? Er de rett og slett ikke flinke nok? Godt mulig en blanding av disse, men også samt at de trenger et helt team av forskere for å finne opp det de ønsker i utgangspunktet. Noe de sikkert verken har tid eller penger til. Men i tillegg til dette trenger de også noe som Euphoria og DMM for å få spillene sine så troverdig som de drømmer om. Jeg må si at Fable 2 ikke har imponert meg enda ihvertfall. Var litt småhypa når vi først fikk høre om det, men etter å ha sett hvordan det ser ut og hvilken feel det har så synes jeg verken at grafikken er noe å hoppe i taket for og ei heller animasjonene. Men jeg kan jo selvfølgelig ta feil! :) Håper for all del det!

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Dette virket kjempespennende for min del. Til tross for gjennomgående dårlige kritikker har jeg kost meg med flere av Molyneux' utradisjonelle spill som B&W1 og 2, The Movies og Fable. Han bruker store ord og biter over mer enn han kan svelge, men likevel treffer spillene til Lionhead meg midt i rota. De har en utførelse, sjarm og stil som jeg ikke klarer å mislike. Jeg har trua. ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...