Gå til innhold

Slik bruker du arbeidsloggene


Anbefalte innlegg

Vær snill å lese de nye retningslinjene før du poster i loggkategoriene. Den viktigste endringen er:

 

Plassering

Loggområdet er delt i Arbeidslogger og Arbeidslogger - Kommentarer.

- "Arbeidslogger" en kategorien hvor arbeidsloggen skal føres. Kun de som deltar i prosjektet (som oftest trådstarter) skal poste i denne tråden.

- "Arbeidslogger - Kommentarer" er en kategori hvor du skal opprette en tråd med samme tittel som den du opprettet i "Arbeidslogger", slik at andre kan kommentere ditt arbeide. Her kan alle svare.

 

Bilder fra loggen skal ikke legges i kommentartråden. Fra første post i kommentartråden linker du til arbeidsloggen, kanskje med et lite bilde.

 

Alle de gamle trådene er flyttet til " Arbeidslogger - Kommentarer". Trådstarere må gjerne opprette arbeidslogger i "Arbeidslogger" med basis i den gamle tråden (som nå vil fungere som kommentartråd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør arbeidslogger ekslusive for trådstarter.

Uten det vil folk gjøre som dem er vant til, nemlig klikk på svar og skriv.

 

Jeg opplevde dette nettopp, da jeg var halveis i å flytte mine oppdateringer til arbeidsloggen, hadde en luring allered vært inne å lagt igjen en komentar.

 

Arbeidslogger MÅ være ekslusiv for trådstarter, ingen andre skal ha rettigheter til å svare i tråden.

Lenke til kommentar
...men hvordan flytter jeg? Trenger evt. hjelp av moderator til å slette innleggene mine fra kommentarer dersom jeg flytter over loggen....

 

Hvordan er det med spm. fra trådstarter? Skal de komme i worklog, eller i kommentar-tråden??

 

Egentlig en del dere bør få på plass før dette går i orden...

5648318[/snapback]

Du tar bare et og et innlegg der du har en update også oppretter du en tråd her og flytter over alt på den måten :)

 

Spm skal vel i loggen tenker jeg, syns det blir best da, for de skal jo kommentere i andre loggen... Eller?

Lenke til kommentar

Dere (adminer ++) må på ett eller annet vi gjøre workloggene eksklusive for trådstarter. Det er fryktelig irriterende med ørten "Ikke skriv kommentarer her" "Skriv kommenterer i den andre kategorien" "Flytt dette innlegget" ++ inni workloggene. Det burde holde med en link til kommentaren som heter "kommentar" på slutten av hver oppdatering.... ?

Selvfølgelig kan dette kanskje bare være et mellomstadium ;)

Lenke til kommentar
Dere (adminer ++) må på ett eller annet vi gjøre workloggene eksklusive for trådstarter. Det er fryktelig irriterende med ørten "Ikke skriv kommentarer her" "Skriv kommenterer i den andre kategorien" "Flytt dette innlegget" ++ inni workloggene. Det burde holde med en link til kommentaren som heter "kommentar" på slutten av hver oppdatering.... ?

Selvfølgelig kan dette kanskje bare være et mellomstadium ;)

5651572[/snapback]

Smart! For det er sikkert endel som kommer til å trykke på "Svar" i loggene, og da er det jo lurt at den knappen går direkte til discuss-loggen : )

Lenke til kommentar

For å si det rett ut synes jeg de kunne ta seg bryet med å scripte litt i IPB slik at bare trådstarteren kan svare i tråden. Det er ikke så forbanna vanskelig, ikke å slette feilinnlegg heller.

Savner på en måte det gamle systemet, men det tar jo alltid litt tid før man blir fortrolig med nye ting. Sånn sett blir det nok ganske ryddig og pent, men synkroniseringa mellom worklog og kommentarer blir så surrete. Det blir dobbelt så mange tråder og holde styr på kan man si. Men men, det får vel gå..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm..

 

Ser mange ikke følger reglene/glemmer/ikke lar LEST retningslinjene!, og folk som kommenterer det. Tror ikke det er mye vits, blir bare mer uønsket post der. Kunne tatt det på PM ;) Blir litt irritert av folk som skriver feil :p

 

Forresten, har dere bestemt noe mer om den ordningen ell?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...