Gå til innhold

Anbefalte innlegg

oppdatering 30/8-13

i dag har jeg koblet på slange mellom vanntank og pumpe, med en tappe kran i midten.

mere får jeg ikke gjort før jeg får satt inn hovedkortet.

IMG_20130830_181937_zpsfb2dd3aa.jpg

jeg vurderer og sette på et helt nytt filter, det kan være mye rusk i radiatorene. så og koble på et bensin filter er kanskje ikke så dumt? rusk i et vannkjøling system kan gjøre mye fælt!

hva tror dere om det? tenkte jeg skal ha filteret på 2 måneder og så tappe ut vannet og fylle på med nytt vann.

IMG_20130830_190808_zpsf5b000fc.jpg

i di 2 første månedene skal også kabinettet ristes litt så støv og små spon fra delene fanges opp i filteret.

 

KOMMETARER SKRIVES INN HIT

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482157&st=0&do=findComment&comment=20073978

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppdatering 5/9-13

pakken fra komplett.no er ankommet.

IMG_20130903_005119_zpsa80f1668.jpg

 

IMG_20130903_005147_zps51fec97b.jpg

 

jeg har også kjøpt noe mere fra techbay.no

Bitspower Q-blokk, 1/4"BSPx4, Matt Black. den skal overta plassen til koolance tappe krana. den ble litt tung og svær.

jeg har også kjøpt destillert vann 2.2 liter også fra techbay og 2m slange Tygon R3603.

dette kom på 573kr.

 

jeg skal montere av radiatorene og helle destillert vann i radiatorene og så riste litt på radiatoren så all spon og møkk fra fabrikk blir borte, og så bare helle vannet ut. dette må gjøres så mange ganger til vannet er helt klart.

 

når dette er gjort og radiatorene er montert, så skal hovedkort og cpu med vannblokk og alle slanger kobles på og ta en 24 timers test med pumpa på for første gang. jeg håper 4l med ekoolant holder til og fylle hele vann loopen.

 

om det ikke kommer noe lekkasjer etter 24 timer da monterer jeg resten av delene. det er skjermkort og harddiskene, ram.

 

KOMMETARER SKRIVES INN HIT

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482157&st=0&do=findComment&comment=20073978

Lenke til kommentar

oppdatering 10/9-13

i dag fikk jeg pakken fra techbay.no

trenger ikke og vise bilder av det.

men nå kan jeg egentlig begynne og rense radiatorene.

om det regner i morgen så begynner jeg og rense radiatorene slik som han på videoen gjør.

http://www.youtube.com/watch?v=zzXhkj6b8-Q

bare jeg ikke bruker opp 4.4 liter destillert vann på og rense en radiator.

jeg håper begge radiatorene mine er rimelig rene og fine på innsiden.

 

steget jeg skal rense radiatorene på er og koke destillert vann, og så fylle halve radiatoren med det kokte destillert vannet, og skru igjen skruene på radiatoren så vann ikke kommer ut og så riste i flere minutter.

når det er gjort så skal jeg helle vannet i en skål så man ser hvor møkkete vannet er for spon osv.

og så skal jeg gjøre dette steget om og om igjen til vannet er helt rent, akkurat slik som på videoen.

 

KOMMETARER SKRIVES INN HIT

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482157&st=0&do=findComment&comment=20073978

Endret av sunbeam-transformer
Lenke til kommentar

oppdatering 14/9-13

i går helte jeg i destillert vann i radiatoren og skrudde igjen pluggen og ristet mye. dette gjorde jeg 7 ganger på hver radiator. jeg helte i nytt destillert vann hver gang. så 2 stykk 2.2 liters kanner med destillert vann holt akkurat.

her er resultatet av rensingen.

DSC_0001_zps109a78da.jpg

dette var litt dårlig filter, jeg hadde ikke kaffe filter. så jeg brukte ikke opp igjen vannet jeg helte ut.

 

når det var gjort og radiatorene var tømt for vann, og tørket. så tok jeg og polerte radiatorene med autosol.

DSC_0003_zps98ec9ce7.jpg

like greit og polere radiatorene før dem monteres.

DSC_0024_zpsfdc96b64.jpg

når radiatorene ble montert, så monterte jeg på cpu og cpu vannblokk på hovedkortet. men kjølepastaen som var med cpu vannblokka var tyggis. så jeg tørket vekk det. jeg kjøpte ny noctua nt-h1 kjølepasta fra komplett.no. det kommer til og ta noen dager.

DSC_0009_zps86e953ad.jpg

jeg tenkte også jeg skulle legge opp slanger ferdig til vannkjølingen. men jeg har fått 2 feil kompresjonsnippel. på etiketten så stemmer navnet. men det er feil nippel inni etiketten. dette er en feil fra blitspower sin side så jeg bestilte 2 nye bitspower kompresjonsnippel, 1/4"bspx1/2"id-3/4"od fra techbay.no.

jeg venter med og legge opp slanger til vannkjølinga, håper ikke det tar så lang tid og få kjølepastaen og nippelen.

 

og jeg som hadde håpet på og blitt ferdig snart. men tiden går fort med gta v som kommer snart!

 

KOMMETARER SKRIVES INN HIT

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482157&st=0&do=findComment&comment=20073978

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

oppdatering 25/9-13

IMG_20130922_124550_zps689cbd0b.jpg

i denne uken har jeg montert siste nippelen og lagt opp slanger. så fylte jeg opp med ekoolant vann og starta pumpa og stoppet pumpa for så og fylle opp med vann. dette gjorde jeg mange ganger med mye vri og vendinger på kabinettet. etter 10 ganger med av og på og fylling med vann så kom det seg, ingen bobler!. så kjørte jeg en 12 timer test med pumpa på. ingen lekkasjer etter 12 timer så da monterte jeg resten av delene.

IMG_20130922_181239_zps430a1352.jpg

når jeg skulle starte pc'n for første gang uten test psu'n, så fikk jeg feilmelding fordi jeg ikke hadde noe kobblet på cpu fan kontakten på hovedkortet. men det fikset jeg fort fordi min pumpe har en ekstra mulighet for og bli koblet på cpu fan kontakt. etter det så gikk alt fint med Windows 7 installert.

ingen problemer alt går fint. eneste som er nå er at jeg ikke får spilt blu-ray. fordi jeg mangler program som tar blu ray.

IMG_20130922_224336_zps1cda03bc.jpg

lyser fint.

IMG_20130922_224320_zpsc77dd618.jpg

det ble litt kabel rot her og der etter som jeg ble så ivrig etter og få satt inn delene og få start.

godt med en slik pc nå som vinteren snart kommer. men jeg håper gta v kommer på pc!

da kan man vel si at denne tråden er ferdig. denne pc'n blir slik til ett eller annet ryker, eller lekker.

 

takk for kommentarer.

KOMMETARER SKRIVES INN HIT

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1482157&st=0&do=findComment&comment=20073978

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

hmm nå er vel snart denne pc'n gamel allerede.

nå har jeg skiftet vann til sammen 3 ganger. alle gangene har vannet vært klart og rent.

jeg bruker fortsatt ekwb ek-ekoolant klar, det kommer jeg til og fortsette med.

noen bilder av pc'n i høst.

IMG_20140830_193145_zps2kdd9ihh.jpg

4 stykk rød Sunbeam 6mm diode i vanntanken, lyser pent i mørket!

IMG_20140830_190537_zpsqgxjlfpv.jpg

innmaten er uendret.

IMG_20131012_184921_zpsjplrxipd.jpg

det eneste som irriterer meg nå er at gta v ikke har kommet ut på pc enda.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...