Gå til innhold

Prissetting av storformat fotooppdrag


Anbefalte innlegg

Eg har satt saman eit stort og detaljert panoramabilde av ca. 100 enkeltbilder. Det er fyrste gong eg jobber med eit bilete i denne storleiken, og eg er usikker på kva pris eg burde ta for eit slikt oppdrag. Eg har fått bekjed om å sende ein faktura, men me har ikkje diskutert pris.

 

Bildet er i målestokk 4,6 x 2,2 meter og skal henge på ein vegg i eit kommunalt bygg.  Eg har sendt bilete til trykkeriet nå, resten av prossessen tar kunden seg av (bortsett frå at eg skal komme med tilbakemelding på eit prøvetrykk av eit utsnitt av biletet, så det kan jo hende eg må fargekorrigere det igjen).

Litt om prossessen: For å ta bildene, krevde det ein 8 timars fjelltur i bratt terreng (Ca. 900 høgdemeter). Etterarbeidet har vore ei tidkrevjande prossess. Kor mykje tid eg har brukt er litt vanskeleg å tidfeste, då eg fleire gongar har gjort arbeid på nytt pga. unøyaktigheiter og "bugs" i photoshop. Ein enkel prossess i photoshop kan mellom anna ta 1-2 timer å gjennomføre, så da kan ein jo tenke seg at dette tek tid. Eg vil anta eg har brukt mellom 80-100 arbeidstimer totalt (kanskje meir òg). Eg forventer ikkje å ta meg betalt for så mange timar eigentleg, for eg kunne jo hatt ein enno raskare datamaskin og eg kunne vore forutan ein del gjennopptakande arbeid. 

 

Nokon som har erfaring med noko liknande? Kva pris er fornuftig å ta for eit slikt oppdrag? Eg vil gjerne høyre kva de tekjer!

 

Eit anna spørsmål for de av dykk som har kunnskap om bildekvalitet. Biletet mitt endte tilslutt på over 8GB i photoshop sitt Large Document Format. For å eksportere til TIFF, som er formatet trykkeriet vill ha, måtte eg redusere bildestorleiken - då TIFF har ei maksimalgrense på 4GB. Eg valte då å redusere frå 300dpi til 200dpi.

Kva har dette å seie for bildekvaliteten når det vert trykt i formatet 4,6 x 2,2 meter? Vil ein merke forskjell på 200- og 300 dpi når biletet er så stort? Er det andre og betre måtar eg i så fall kunne løyst dette på?

 

På førehand takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om verden er en rettferdig plass får du fornuftig betalt pr time brukt på produktet (totalt). Noe mer enn det kan du ikke forvente; har du derimot et stort navn så kan du ta samme kalkulasjon og multiplisere med 10. Mest sannsynlig kommer du ikke til å sitte igjen med en fornuftig timebetaling engang dessverre.

Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om priser, men er bildet bestilt og du har gjort alt på oppdrag stiller du nok sterkere enn om du har tatt et bilde som du så får solgt. Uansett, hvis du ikke har avtalt pris på forhånd høres det optimistisk ut med timebetaling.

 

Når det gjelder oppløsning så virker både 300 og 200 dpi som overkill på et så stort bilde. Vil det henge så man kan gå helt bort til det kan det kanskje være greit med 200 dpi, men henger det så folk kun ser det på "passe" avstand for et slikt bilde kunne du sikkert gått til under 100 dpi uten at noen ville merke forskjell.

 

Det finnes masse på nettet om oppløsning på print, både videoer og nettsider. Så en video for ikke så lenge siden, men husker ikke hvor. Fant imidlertid denne artikkelen som sier mye av det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om dere har blitt enige om noe, men hvis dette var forhåndsbestilt fotooppdrag så burde pris vært avtalt på forhånd, det er alltid kinkig å forhandle dette i ettertid.

 

Er det snakk om å selge bruksretten til et bilde i ettertid så kan man jo argumentere med at det gikk med så og så mange timer for å lage verket. Dersom resultatet er helt unikt og det var nødvendig med så mange timer for å skape dette, så vil du nok ha et godt argument for å ta ganske høy pris for dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...