Gå til innhold

Anbefalt bryllupsfotograf i Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett meget gode bilder derifra. Men jeg tror ikke de er av de rimeligste, for å si det sånn.

Idelt sett tar fotografen bildene mot bealing, gir deg negativene, og så kan du bestille kopier hvor du vil selv, men neida. Det er jo dessverre standard for de fleste "anledningsfotografer". Standard er også svært overprisede kopier.

Lenke til kommentar

NgZ:

Har du prøvd å drive en fotograf forettning? Tror du det er mulig hvis man skal fotografere og gi fra seg filene for en latterlig lav sum?

 

Kanskje er det litt dyrt, men til gjengjeld får du kvalitet. Et bryllupsbilde skal gjerne henge på veggen til man blir gammel. Vil du da ha et bilde tatt av en halvdårlig amatør som er printet litt feil hos JP?

 

Det handler også om å beskytte fotografens omdømme mot mannen i gatas photoshop-evner.

 

Til trådstarter: Jeg vet desverre ikke om noen fotografer i Osloområdet.

Endret av ThorU
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

(og setter pris på flere input om andre har alternative forslag)

 

 

Jeg har det med å være lite fotogen under slike sammenhenger (stresset, nervøs, sliten..). Ikke at jeg har giftet meg tidligere, men bilder fra barndåp avslørte en helt klart sliten og litt stresset far;) Kanskje det beste er å dra til fotograf noen dager etter?

Lenke til kommentar

Bryllupsbildene trenger på ingen måte å bli tatt "på dagen" :)

 

Jeg vet heller ikke om noen fotografer i Osloområdet.

Men støtter andre her oppe om at det bør legges litt penger i dette. Det skal ikke bare vare til man selv blir gammel, men barn og barnebarn vil nok også synes det er gøy å ha slike bilder.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på noe.. Vil ett vedla (fortrinnsvis bjørk), fungere som bakgrunn til bryllupsbilde? Eller vil det bli for rotete/dumt?

..mulig det er klisjè for alt jeg vet?

 

(mursøyle malt på ett lerett hengt i bagrunnen blir det i allefall ikke..)

 

Bakgrunn og det meste annet med fotografering tar nok en profesjonell fotograf seg av selv.

 

Hvis dere velger å la en amatør gjøre det, så være så snill å dropp bjørketreet. For å sitere sjefen min (som er profesjonell fotograf): "Hvorfor skal de alltid ha det jævla treet med???"

 

Ikke vondt ment, men det passer rett og slett ikke inn ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ang. det å ta bildene en annen dag. Kanskje fruen er interessert i å sette opp håret på nytt når hun får vite hva det koster å ha en fotograf hele dagen? Regn 30 000, minst. Finnes det kanskje noen glade amatører(som faktisk tar gode bilder) som kan dekke selve begivenheten, og så dra til fotograf en annen dag. Det vil i det minste spare dere mye penger. Hvis det IKKE finnes en som har utstyret og kunnskapen til å gjøre dette, ville jeg betalt en fotograf for å følge dere hele dagen.

Lenke til kommentar

Pappa og kona dro til Nordstrandsfotografene rett før vielsen, og så ble selve vielsen dekket med faderens speilrefleks. Det er jo kun selve fotograf-bildet man trenger "fotograf-kvalitet" på. Resten av bildene er jo mer en dokumentering som man kan mimre over senere, og da holder det med et godt kamera og en amatør som ikke er helt bak mål.

 

Men noen vil jo absolutt ha en "skrytebok" til titusener.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...