Gå til innhold

Piratpartiet er klare for stortingsvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenker kanskje motsatt av "stem på større, fordi de er større". De større får nok av plasser allikevel.

Jeg vil ikke ha Piratpartiet med 50%, men om de har 1-10 representanter innenfor, hadde det vært helt topp, og det hadde vi virkelig kunnet trenge. Derfor får nok Piratpartiet min stemme neste gang, nettopp fordi de er små, og vi trenger at de har en fot innenfor, og de store er de store uansett, så de trenger ikke min stemme :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker kanskje motsatt av "stem på større, fordi de er større". De større får nok av plasser allikevel.

Jeg vil ikke ha Piratpartiet med 50%, men om de har 1-10 representanter innenfor, hadde det vært helt topp, og det hadde vi virkelig kunnet trenge. Derfor får nok Piratpartiet min stemme neste gang, nettopp fordi de er små, og vi trenger at de har en fot innenfor, og de store er de store uansett, så de trenger ikke min stemme :-)

Både enig og uenig.

 

Men først og fremst har Piratpartiet en formidabel oppgave foran seg å bli hørt, og trodd på.

Endret av G
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilket standpunkt Piratpartiet har til TV-lisensen?

 

Slik jeg ser forumbrukeres flertall her, så er det flere i mot TV-lisensen skal finansieres per å fakturere lisensmotakere.

 

Noen politiske partier jobber for å få den over statsbudsjettet, så folk skal slippe å ergre seg både over f.eks. å være fattige å ikke har råd til å eie TV. Så folk skal slippe å ergre seg over at lisensen er knyttet til TV-apparatet (eller riktigere TV-tuneren/mottakeren).

 

Hva er Piratpartiets standpunkt, og er dette noe Piratpartiet ser for seg å jobbe mye eller mindre med?

 

Jeg ble ergerlig når jeg leste for ikke så fryktelig lenge siden at Høyre blir feige, og nedprioriterer saken sin. Det er "visst" viktigere ting å ta tak i. For noe fjas! Det må jo bety at Høyre er redde for å røre ved alt som kan virke negativt og røre ved noe folk er vant med, foran den kommende valgkampen sin.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg har et håp om at de kan åpne øynene til andre partier slik at det blir mer bevissthet om manglene i lovverket i forhold til digitalt innhold.

Ikke umulig. Men når partiet eventuellt blir kampdyktige så skal en ikke se vekk i fra at de andre partiene mest fokuserer på huller, negative sider og forsøker svartmale motstanderen sin mest mulig. Håper Piratpartiet klarer å styre skuta si unna tilsvarende svertekampanjer i valgkampen. Det ville virkelig vært noe som bygger opp tilliten.

 

Når en konkurrent fokuserer på svertekampanje og simple statistikkslagsmål, så blir fort det andre gode glemt. Både i og utenfor skjermen vil jeg tro. Det "viktigste" av alt er jo å sverte må vite.

 

Det beste må jo være å "kjempe" med gode argumenter og gode løsninger. :)

Og ser du noe de andre er gode på, og du har rom for å implementere det. Så ikke sitt på gjerdet, men si at det var en god tanke, og at "vi" også kunne tenke oss en liknende løsning. "Vi skal i tenkeboksen"...

Endret av G
Lenke til kommentar

Forstod du ikke ordleken? Så enkel den var. Spiller på det å ha liten tillit til noe. Tillit må uansett bygges opp. Piratpartiet har ingen historie å vise til, ergo er tilliten noe liten nå i spedbarnsårene som vil komme.

 

Jeg vet ikke riktig formel.

 

Men det er sikkert at et nytt parti må treffe riktig fra første stund. Misunner dem ikke den utfordringen de står overfor. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Både enig og uenig.

 

Men først og fremst har Piratpartiet en formidabel oppgave foran seg å bli hørt, og trodd på.

 

For min del må hele politikken til partiet ha brukbart samsvar med mine egne oppfatninger om hvordan samfunnet vårt skal være. Det hjelper ikke om partiet har gode argumenter angående digitalt innhold dersom de er en gjeng rasister, f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det hadde vært drømmen det! Men tror ikke det er så utrolig sannsynlig.

Ønsketenkning.

 

Og hva ville vært så bra å ha disse folka i regjering. Alle som er nye i noe, kan gjerne være umodne. Men, så har man jo sett ganske mange dårlige politikere sitte i regjering opp i gjennom tidene også da. Sånn sett er vel ingenting umulig heller for en nybegynner å bli sånn middels godt likt.

Endret av G
Lenke til kommentar
Må spørre igjen; Hvorfor "Pirat"partiet? Misvisende og har litt negative relasjoner.
Finn den tidligere tråden angående pirat partiet, der poster en av bakmennene av partiet svaret på AKKURAT det spørsmålet.Kort svart, årsaken kan du takke MAFIAAen for.

 

Fant den. Vil fortsatt si at navnet grenser til å være usæriøst, det hever kanskje øyenbryn og trekker oppmerksomhet. Bare de legger merke til hva partiet faktisk står for i samme slengen.. ;)

Lenke til kommentar

Vi i Miljøpartiet de Grønne liker piratpartiet. Vi samarbeider mye med dem i Europaparlamentet, og ønsker dem velkommen til Norge. De kommer til å sette fokus på viktige ting som opphavsrett, overvåking, offentliggjøring og deling av data / åpen kildekode. Det er mange av de etablerte partiene som ikke forstår denne typen politikk, det viser debatten om datalagringsdirektivet, der AP og Høyre sikret flertall for dette. Forresten all ære til Warloe som stemte imot, selv om Høyre gikk inn for dette.

 

Bare det at det ikke er streaming av alle bystyremøter rundt om, at kartdata ikke deles fritt, og norge ikke satser på Friprog sier sitt.

 

Syntes også unge venstre er flinke med digital politikk, men moderpartiet holder litt igjen. Gøy også å se AUF på digital medier, de er veldig synlige.

 

Så, helst ikke stjel alt for mange velgere fra oss, men få fokus på viktige saker. Vi kan uansett hjelpe til å ta opp saker for dere de stedene vi allerede er representert (18 representanter i kommuner, 1 en fylke). Ellers kan dere allerede nå komme med innbyggerinitiativ, bare skaffe 300 underskrifter først. Det vil vise fram deres politikk inntil dere kommer inn på stortinget og andre steder. Lykke til

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg har litt delte følelser om MDG. Jeg er enig i det aller meste av politikken deres med unntak av hjertesaken... klima. Negative konsekvenser av spådde klimaforandringer har uteblitt totalt, alikevel virker det som om både miljøbevegelsen og en del klimatologer ikke makter å moderere seg. Hvertfall går det veldig tregt. Det ser nå ut som om vi kommer til å slippe opp for fossilt brensel før temperaturen tar av. Den såkalte "Climate Cliff" er en mirage som forsvinner inn i horisonten jo nærmere vi kommer. Jeg klarer ikke lenger å ta noen som snakker om CO2 som hoveddrivkraft bak klimaet på planeten vår seriøst. Klimatologer med sin massive forskning de siste årene har nærmest entydig bevist at CO2 ikke er så viktig som man tidligere trodde. Men de klarer visst ikke å tolke sin egen forskning. Hvertfall nekter de å innrømme at det ikke er så galt som man skulle ha det til.

 

Men forstå meg rett. Jeg er fremdeles for fornybar energi, kollektivtransport osv. Dette er tvingende nødvendig for å få et godt miljø, nye arbeidsplasser, og ikke minst energisikkerhet når prisen på fossile brensler går opp etterhvert som man slipper opp. Det kan ikke skade å være på den sikre siden.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...