Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN uten tellerskritt og sperrer, finnes det ?


Anbefalte innlegg

Heisann !

 

Jeg bor i ett distrikt uten bredbåndsdekning. Bredbånd er på vei,

sies det ihvertfall. Det har blitt grevd ned rør til fiberkabler nå i høst (vet ikke om de er ferdige) Det har blitt sagt at stramnetet skulle være ferdig i

disse månedene. Men blir det vel et utrolig stort arbeid med å finne leverandør. Jeg har håpet at bredbånd skulle være klart til jul (slik at det ville blitt jul i år også :D )

 

Saken er det at jeg vet ikke om jeg klarer å vente på bredbånd (hvis det noen sinne kommer). Jeg er drittlei av å ikke få delta i de fantastiske muighetene som bredbånd gir(å kunne surfe konstant uten tellerskritt- det

høres jo fantastisk ut, og for ikke å glemme hastighetene det gir).

 

Jeg har nå ISDN fra telenor. Jeg har et slikt abonement at¨jeg betaler en fastpris (tror det er 200 kr i måneden)så kan jeg surfe hellt til jeg overstiger 1200 kr på tre måneder(her ikke hellt sikker på dette, men det er noe slikt ja). Etter at jeg har overstiget 1200-kroners-grensen må jeg punge ut det jeg har gått over grensen med (tellerskritt)

 

I dag kom telefonregningen. Jeg har sittet over 200 timer på internett.

Nå må jeg punge ut til pappa med mine egne penger for å betale det beløpet jeg har surfet for (det vil si beløpet jeg har surfet for utover 1200-kroner-sperren.) Dette er lite hyggelig for en ungdom så har så utrolig mye annet å bruke penger på.

 

Spørsmålet er nemlig om det finnes et ISDN tilbud der man betaler fastpris uten tellerskritt og slike sperrer ?

 

Jeg så for noen måneder siden at noen snakket om et slikt tilbud for ISDN der man betalte 89 kr i måneden og så kan surfe uten tellerskritt og sperrer (det vil si surfe konstant uten noen som hellst eventuelle tilegg)

Hva het dette selskapet, kan noen eventuellt gi meg link ?

Jeg har prøvd å søke på nettet og forumet etter noe slikt, men uten resultat.

Telenor har ikke noe slikt tilbud (fattern har snakket med dem).

 

Jeg føler meg ganske avhengig av internett og nå har fattern kun gitt meg tillatelse til å surfe noen få timer i helgene(han har dratt ut kabelen). Dette er jo grusomt.

 

Finnes det en sjel der ute som kan hjelpe meg ?

Da ville jeg bli veldig taknemmelig.

(Vet innleget kanskje ble litt vel langt.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, dyrt og dyrt. Skal ikke mye til for å retferdigjøre 600 kr mnd med dial up. Spesielt ikke om du spiller spill og vil laste ned litt. Ganske deilig å bare sette på nedlasting om natta, uten å tenke på tellerskritt osv :smile:

 

Har selv venta på adsl, siden det ble lansert for mange år siden, men har nå ennå ikke komt no adsl her :p

Lenke til kommentar
Tja, dyrt og dyrt. Skal ikke mye til for å retferdigjøre 600 kr mnd med dial up. Spesielt ikke om du spiller spill og vil laste ned litt. Ganske deilig å bare sette på nedlasting om natta, uten å tenke på tellerskritt osv :smile:

 

Har selv venta på adsl, siden det ble lansert for mange år siden, men har nå ennå ikke komt no adsl her :p

Syns 600 kr ikke er mye for Fastpris ISDN, betalte før 550kr hos en annen leverandør... og da var det kun 3 timer hver dag.....

Lenke til kommentar

Ingen som tenker på Telenor da? Online 150 er et kjempetibud. Syns jeg hvertfall.

Du betaler ikke teleskritt eller oppkobling og du får 150 timer i måneden til ca. 600kr.

Over de 150 timene må du betale teleskritt. Har online 150 delt med broren min, men når han var i militæret hadde jeg det alene. Jeg sleit med å bruke opp tiden faktisk. Kanskje av den enkle grunn at jeg går på skole også, men jeg prøvde virkelig. 5 timer hver dag er mye på en skoledag.

 

Det blir vel fort noen kroner med Kvalito om en må betale 53 øre per oppkobling.

 

Det løper ikke telleskritt, kun en fast pris pr måned. "Oppringt ISDN/Analog - uten tellerskritt" forutsetter et Tele2000 abonnement på telefoni. Startavgiften er på 53 øre og inaktive oppkoblinger blir koblet automatisk ned etter 10 minutter.
Lenke til kommentar

Trodde det var online 150 han hadde :)

 

Det med inaktive oppkoblinger som blir koblet ned vet nå jeg ikke helt. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Selv om nettet står på om natta, med msn/irc oppe vel å merke.

 

Men selvfølgelig, det spørs hva man er ute etter. Er ikke vits å betale 545 kr/mnd om man ikke bruker internett nok til å retferdiggjøre dette :wink:

 

og du som betalte 550 kr for 3 timer dag :o

Dyrt!

Lenke til kommentar
Trodde det var online 150 han hadde  :)  

 

Det med inaktive oppkoblinger som blir koblet ned vet nå jeg ikke helt. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Selv om nettet står på om natta, med msn/irc oppe vel å merke.

 

Men selvfølgelig, det spørs hva man er ute etter. Er ikke vits å betale 545 kr/mnd om man ikke bruker internett nok til å retferdiggjøre dette  :wink:  

 

og du som betalte 550 kr for 3 timer dag  :o  

Dyrt!

Hvis han hadde online 150 så er det ikke snakk om grense i KR, men timer..

Her har vi Telenor Online Basis abonnement med Online 150.

Hvis vi overskrider 150 timer i løpet av en måned, så må vi betale ca. 0,06 øre i minuttet.

Lenke til kommentar
Trodde det var online 150 han hadde :)

 

Det med inaktive oppkoblinger som blir koblet ned vet nå jeg ikke helt. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Selv om nettet står på om natta, med msn/irc oppe vel å merke.

 

Men selvfølgelig, det spørs hva man er ute etter. Er ikke vits å betale 545 kr/mnd om man ikke bruker internett nok til å retferdiggjøre dette :wink:

 

og du som betalte 550 kr for 3 timer dag :o

Dyrt!

Hvis han hadde online 150 så er det ikke snakk om grense i KR, men timer..

Her har vi Telenor Online Basis abonnement med Online 150.

Hvis vi overskrider 150 timer i løpet av en måned, så må vi betale ca. 0,06 øre i minuttet.

hahahahahaha veit du hvor lite 0.06 øre er? OG hvor har du det fra????? Sitert fra online.no:"Og skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden."

fortsatt billig men hallo? 0.06 øre :lol:

Lenke til kommentar
Trodde det var online 150 han hadde :)

 

Det med inaktive oppkoblinger som blir koblet ned vet nå jeg ikke helt. Har ikke skjedd en eneste gang med meg. Selv om nettet står på om natta, med msn/irc oppe vel å merke.

 

Men selvfølgelig, det spørs hva man er ute etter. Er ikke vits å betale 545 kr/mnd om man ikke bruker internett nok til å retferdiggjøre dette :wink:

 

og du som betalte 550 kr for 3 timer dag :o

Dyrt!

Hvis han hadde online 150 så er det ikke snakk om grense i KR, men timer..

Her har vi Telenor Online Basis abonnement med Online 150.

Hvis vi overskrider 150 timer i løpet av en måned, så må vi betale ca. 0,06 øre i minuttet.

hahahahahaha veit du hvor lite 0.06 øre er? OG hvor har du det fra????? Sitert fra online.no:"Og skulle du overskride de 150 timene, er prisen fortsatt så lav som 9.5 øre minuttet resten av måneden."

fortsatt billig men hallo? 0.06 øre :lol:

ehm.. var vel egentelig meningen at jeg skulle skrive 0,06kr..

Når jeg legger sammen (antall timer over/pris på overtid) så får jeg ca. 6 øre.. så ikke skyld på meg at det står noe annet på internett sidene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...