Gå til innhold

Test FIFA 10 i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde jeg hatt penger ville jeg faktisk gått til innkjøp, da jeg savner de tidene jeg kunne spille flere sesonger med "Scunthorpe United" bare for å få de til Premier League.

 

..Er det forresten noen som vet om Norsk 1.Divisjon er med?

Da vet jeg iallefall om et trysling-lag som skal gruse samtlige Tippeliga lag.

Endret av Snurreleif
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått spilt en 4-5 kamper nå, og jeg er mildt sagt stoked. Mye av det de lovte innfrir, en del merker jeg ikke særlig mye til.

 

For det første kan jeg fastslå at skudd direkte fra avspark ikke lenger funker, og monstermottaket man fikk ved å touche høyre analogstikk i retningen man ville løpe i FIFA 09 er borte. Ellers merker man aller best at angrepsspill er blitt litt vanskeligere. Man kan bare glemme å skyte når man er presset eller i ubalanse(forsterket fra 09), og selv om man gjør det meste riktig upresset, kan man fortsatt finne på å bomme på mål(noe jeg iaff opplevde svææært sjelden på 09). Pasninger virker en god del vanskeligere, da spesielt veggspill/pasninger og gjennombruddspasninger under press. Det er ikke lengre bare å spille seg blindt oppover på banen med ryggen mot medspiller, da kan du banne på at pasningen blir upresis. Likevel synes jeg fortsatt det funker veldig bra å ikke involvere midtbanen, altså spille ballen rett opp på spissene, noe EA sa skulle bli mye vanskeligere.

 

Personlig synes jeg også fintene fungerte mye bedre. Timer man dem riktig, kommer man seg enten forbi, evt. får man frispark. Jeg har blitt spesielt sucker for "Dyktig dribling"(LT+RT), og timer man den riktig og får riktig utgang på driblingen, blir motstanderen 9/10 ganger stående igjen og lure på hva som traff dem.

 

Forsvarsspillet merker jeg ærlig talt ikke så grov forskjell på. I 09 var jeg av den oppfatning at det bare var å holde inn stående takling/tilkall 2. forsvarer, og selv om det ga bedre avkastning å time taklingene, var det å holde inn alltid et sikkerstikk. Synes det er mye av det samme her, og selv om man har høyere antall suksessfulle taklinger ved å time riktig, fungerer det fortsatt å bare holde inn taklingsknappen. Ellers liker jeg at det er lettere å wrestle til seg ballen med såkalt "Løpende kjemping", da det kunne bli rimelig komisk når forsvarsspiller/angrepsspiller løp side ved side i 40 meter på 09. Liker også at man har mulighet til å ta frisparkene kjapt(endelig, FIFA!)

 

NB! Dette er de inntrykkene jeg sitter igjen med etter en håndfull kamper mot CPU med vanskelighetsgrad "verdensklasse". Det er mulig at jeg er litt for stoked, og dermed ser ting som ikke er der og vica versa, men det er uansett det jeg sitter igjen med så langt. Mulig at jeg ser det litt annerledes etter flere kamper, og flere kamper blir det, for nå er det tilbake til sofaen! ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...