Gå til innhold

Scratchbuild: Shiny Aluminum


Anbefalte innlegg

Lenge siden sist nå! Prosjektet har stått på is siden TG (pga andre prosjekter)

Men nå er jeg igang igjen!

Plan:
1. Montere nytt skjermkort (med vannkjøling)
2. Fikse vannkjølingskretsen
3. Montere ny mikroprosessor for styring av pumpe og vifter
4. Sleeve alle kabler
5. Montere nye lys
5. Programmere styring

---------------------

I dag fikk jeg en pakke fra Digital Impuls, med et nytt skjermkort (Gainward 970) + tilhørende kjøleblokk og bakplate.
Har satt inn skjermkortet og det kjøles på luft frem til i morgen (/senere i dag)

62917.jpg

62918.jpg
Plugget ut strøm og skulle flytte på kassa for å montere det nye skjermkortet da det plutselig rant vann ut av kabinettet  :huh:  Fant ikke noen lekasje, og pcn kjører igjen nå. Merkelig. Skal gå over hele kjøleloopen i morgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok en tur innom Digital Impuls på lørdag i håp om at de hadde noen fittings på lager. De hadde det meste jeg trengte, men ikke alt.

Jeg hadde 2stk 16mm fitting + tre halvmeter med rør fra før, og i tillegg til de 4 fittingsene jeg kjøpte (det var de 4 siste på lager) fikk jeg akkurat nokk deler til å montere skjermkortet!

62920.jpg
Hadde ikke noe industrisprit for rensing av GPU, så måtte ta i bruk noen dråper med trøndervarer

62921.jpg
Fin og blank GPU, klar for termisk pasta og blokk

62922.jpg
Voila!

62923.jpg
Kjøpte med ei svart bakplate, som jeg trodde skulle dekke hele kortet, men den dekket alt untatt de stygge klistremerkene... Typisk

62924.jpg
Etter mye bannskap, bøying og svimerker ble dette resultatet! Holdt på å gi opp, men knekte koden til slutt

62926.jpg
Har litt problemer med luftboble, lekasje i vanntank og problem med fylling. Planlegger å montere en fillport på toppen av plata som ssd'n er montert på. Over CPU, så det blir høyeste puntk.

62925.jpg
Nå som 3d printeren funker igjen, så skal jeg få laget en brakett til denne vanntanken, ved flytting blir det litt bevegelse, og derav lekasje (tror jeg)

@GreenRay

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forrige fredag og lørdag sto jeg på standen til FIX Makerspace under Trondheim Makerfair. Her viste jeg frem dette prosjektet, 3d printeren min, en gammel rørforsterker og en robot som jeg lånte fra arbeidsplassen min.

På fredag var det veldig mange skoleelever, mange som var interisert i printeren og PCn, og nesten ingen hadde sett en rørforsterker før :)

På lørdag var det en del eldre personer innom, veldig mange var interisert i 3d printing, roboten og rørforsterkern.

62981.jpg

62983.jpg

62982.jpg

62984.jpg

62985.jpg
Det var noen skoleelever som tegnet et bilde der de fanget de fleste utstillingene og showene som ble vist frem, meget stilig! Fikk til og med plass til roboten min :w00t:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Da er PCn ribbet og har fått seg en dusj!

Siden jeg hadde en lekasje i vannkjølingen bestemte jeg meg for å fikse hele loopen! Lekasjen kom fra radiatoren, så må handle ny. Synes også pumpen bråker litt for mye/er upraktisk, så den skal få seg en erstatning.

63193.jpg

63194.jpg

63195.jpg

63196.jpg

Begynner å bli på tide å få ferdig PCn nå! Har jo holdt på i et helt år... Og fallout 4 er rett rundt svingen :D

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...