Gå til innhold

Worklog - Oppgraderinger, modifikasjoner og endringer på min gaming PC


Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve meg på en worklog om alle oppgraderinger, modifikasjoner og endringer jeg gjør på min gamer PC.

 

Spesifikasjoner:

 

Kabinett: Corsair Vengeance C70

Hovedkort: Asus P8Z77-V Pro

CPU: Intel i5 3570

RAM: Corsair Vengeance 8 GB

Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 660 OC

SSD: Sandisk Extreme 120 GB

HDD: Seagate Barrcuda 1TB

PSU: Corsair CX750M

ODD: LiteOn (husker ikke modellnummeret)

Lys: NZXT Sleeved LED Kit

 

post-280604-0-20258400-1370969409_thumb.jpg

Slik ser PCen ut i dag (Juni 2013)

 

Mine planer for PCen i fremtiden:

 

- Kjøpe 3570K (blir kjøpt neste gang den er på tilbud)

- Kjøpe luftkjøler

- Kjøpe single sleeved PSU kabel kit

- Kjøpe et til kit med RAM (for en total av 16 GB)

- Oppgradere til Windows 8

- Kjøpe viftestyring (tenkte kanskje Corsair Link)

- Kjøpe nye LED lys (den jeg har er dritt)

OBS: dette er ting som skal gjøres over lengre tid

 

Denne posten blir oppdatert etter hvert som jeg gjør noe på PCen

 

Kommentar tråd

 

PS: ikke legg igjen kommentarer i worklogen. Gjør det i kommentar tråden.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg startet på sidevinduet i går, men fikk ikke tid til å oppdatere workloggen før nå.

 

post-280604-0-09799200-1371141245_thumb.jpg

Her ser dere sidepanelet, en skrutrekker og plexiplata jeg skal bruke.

 

post-280604-0-30901700-1371141262_thumb.jpg

Oppmåling og tegning

 

post-280604-0-80301900-1371141278_thumb.jpg

Nå skal jeg bare sage ut og skru på plass. Jeg håper å få gjort det i morgen. Jeg skal ikke bruke den plastikklista som var på fra før, så jeg må skaffe 12 nye skruer for å skru den på plass. Om jeg ikke har det liggende i garasjen må jeg nok kjøpe det.

 

Stay tuned :)

 

Kommentartråd

Lenke til kommentar

Jeg har fått tak i skruer til å feste sidevinduet. Det gamle sidevinduet var festet på innsiden av kabinettet, men fattern mener jeg skal feste det på utsiden. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal feste det. Hva mener dere? Legg igjen en kommentar i kommentartråden (link i signaturen min).

 

PS: jeg håper på å få tid til å sage ut vinduet i morgen eller på søndag.

post-280604-0-19323400-1371241997_thumb.jpg

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

En liten update:

 

Kjøpte SSD i dag. Ble ikke Samsung 840 Pro som jeg først tenkte. Og ikke ble det 240 GB helller. Kjøpte en Sandisk Extreme 120 GB. Tenkte jeg klarer meg med det. Jeg er litt gjerrig av meg, og om jeg ikke hadde kjøpt denne nå hadde jeg vel ikke kjøpt det før en gang til neste år. Det var mye lettere å bestemme meg da jeg st med den i hånda.

 

PS: beklager dårlig bilde. Måtte bruke iPad.

post-280604-0-20670700-1371583652_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ting tar litt lengre tid enn jeg regnet med. Jeg har litt andre ting jeg har prioritert før PCen. Jeg håper på å få saget ut vinduet snart. Jeg fant windows-lisensen min å går, så når jeg får tid/ork skal jeg ta backup av HDDen og installere windows 7 på SSDen. RAM og vifter blir mest sannsynlig kjøpt i løpet av sommeren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...

Hei folkens. Tid for en ny update. Det har tatt en god stund siden forrige update, men bedre seint enn aldri, ikke sant. Jeg har installert Windows 7 Ultimate på SSDen og konfigurert HDDen og alt slikt. Nå i dag fikk jeg fire stk. Corsair AF serie vifter. To stk. 120 mm og to stk. 140 mm. Alle er quiet edition, men jeg må si at til å være quiet edition så er de ikke særlig "quiet" på full speed. Så det ble ingenting av det dær sidevinutet uten viftehull da jeg har montert to av de nye viftene i sidepanelet. Vel vel. Det eneste jeg ikek tenkte på var et jeg trenger viftestyring. Jeg har ikke nok vifte plugger på hovedkortet til alle 7 viftene mine, men jeg kalte akkurat å få fem igang.

post-280604-0-49880600-1379351617_thumb.jpg

 

Jeg blir mest sannsynlig å kjøpe en billig viftestyring fra dx.com. Jeg har også planer om å kjøpe en luftkjøler. Mest sannsynlig noctua. Så det blir heller ingen close-loop vannkjøling. Det blir heller custom loop når jeg en gang i fremtiden tar meg råd til det.

 

Bortsett fra at jeg trenger viftestyring så er det eneste problemet mitt at cable managementet mitt på baksiden av hovedkortet er elendig. Det er såvidt jeg får igjen sidepanelet, så det må fikses.

 

Så stay tuned folkens for en ny update om forhåpentligvis ikke så alt for lenge.

 

EDIT: bruk kommentartråden som er i signaturen min.

Endret av Heika98
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg vurderer å kjøpe et til kit med 8 GB RAM for å få 16 GB totalt, men prisene på RAM har jo skutt i været etter jeg kjøpte RAM sist. Det kostet ca. 750 kr å komplett for det kit-et jeg trenger for at det skal matche det jeg allerede har. Jeg vurderer også vannkjøling, kanskje H60 (kom med forslag i kommentartråd [link i signatur] maks 600 kr). Stock Intel kjøler høres ut som en liten jetmotor inni PCen + at det er litt flaut å dra på lan med en PC med vindu og stock CPU kjøler.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Er ganske lenge siden noe ble fjort med PCen, men kjøpte H60 på årets black friday. Snudde litt på air flowen for å kunne ha vifta til å blåse luft igjennnom radiatoren så nå har jeg to 120 mm inn i front. En 120 mm inn igjennom radiator bak og to 140 mm ut i topp. Men når jeg tok auto fan tuning i AI suite så begynte radiatorvifta å kjøre som en jettmotor på steroida å høres ut som den bryte lydmuren. Den fjorde ikke det før jeg tok auto tuning enda jeg spillte Titalfall lenge på max. Noen som vet om en fix til det? Uten å kjøpe ny vifte. Vurdere å montere quiet resistor for å få den til å gå saktere. På 1000-1500 rpm er fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...