Gå til innhold

MacBooken hakker


Selmaka

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en MacBook Pro 2015 model, 13 tommers retina skjerm. Nå i det siste har den begynt og hakke (lagge) når jeg spiller spill som The Sims 4 og Minecraft. Ja, jeg vet at MacBook ikke er en spill-pc, men tidligere har dette aldri vert et problem. Jeg syntes det er veldig rart at dette plutselig har dukket opp, og Mac-en er under 1 år gammel. Kanskje jeg kan ha tuklet med noen innstillinger eller liknende? Hvordan kan jeg løse dette? Setter stooor pris på hjelp! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

En ting mange "glemmer" med mac, er at den er en liten støvsuger. 

Anbefaler deg å ta av "dekslet" bak, og blåse den ren litt. Her kan nok noe av problemet være. 

 

Utover det, kan du jo kjøre "standard" instillinger på spillene. 

 

Ok, det skal jeg prøve. Takk! :D

Lenke til kommentar

 

Hei. 

En ting mange "glemmer" med mac, er at den er en liten støvsuger. 

Anbefaler deg å ta av "dekslet" bak, og blåse den ren litt. Her kan nok noe av problemet være. 

 

Utover det, kan du jo kjøre "standard" instillinger på spillene. 

 

Ok, det skal jeg prøve. Takk! :D

 

Vet at man kan levere mac-en inn til service hvor den blir "støvsugd". Burde jeg gjøre det? Vet ikke helt om jeg tar sjansen på og tukle med det selv. 

Lenke til kommentar

hei.

 

nei du trenger ikke levere den inn for å fjerne støv. google litt så ser du hvor enkelt det er :)

 

som nevnt over så kan du grå i innstillinger på spillet for å senke på grafikkinstillinger.

 

mulig du skulle ha renset maskinen litt. jeg bruker clean my Mac og den funker veldig greit for meg.

 

Ok, det skal jeg prøve :D Takk!

Lenke til kommentar

 

hei.

 

nei du trenger ikke levere den inn for å fjerne støv. google litt så ser du hvor enkelt det er :)

 

som nevnt over så kan du grå i innstillinger på spillet for å senke på grafikkinstillinger.

 

mulig du skulle ha renset maskinen litt. jeg bruker clean my Mac og den funker veldig greit for meg.

 

Ok, det skal jeg prøve :D Takk!

 

 

 

har du sjekket appstore om oppdateringer til macen? Det kan også ha noe å si. lastet ned siste versjon Macos high Sierra ?

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

 

 

hei.

 

nei du trenger ikke levere den inn for å fjerne støv. google litt så ser du hvor enkelt det er :)

 

som nevnt over så kan du grå i innstillinger på spillet for å senke på grafikkinstillinger.

 

mulig du skulle ha renset maskinen litt. jeg bruker clean my Mac og den funker veldig greit for meg.

 

Ok, det skal jeg prøve :D Takk!

 

 

 

har du sjekket appstore om oppdateringer til macen? Det kan også ha noe å si. lastet ned siste versjon Macos high Sierra ?

 

 

Oj, det har jeg ikke tenkt på. Takk!

Lenke til kommentar

 

 

hei.

 

nei du trenger ikke levere den inn for å fjerne støv. google litt så ser du hvor enkelt det er :)

 

som nevnt over så kan du grå i innstillinger på spillet for å senke på grafikkinstillinger.

 

mulig du skulle ha renset maskinen litt. jeg bruker clean my Mac og den funker veldig greit for meg.

 

Ok, det skal jeg prøve :D Takk!

 

 

 

har du sjekket appstore om oppdateringer til macen? Det kan også ha noe å si. lastet ned siste versjon Macos high Sierra ?

 

 

Vel sjekket nå, det står at jeg ikke har diskplass. Jeg har nesten ingen programmer, ingen bilder, ingen dokumenter. Hva er det som tar all plassen? Et virkelig stort problem..

Lenke til kommentar

det kan sikkert være de filene du ikke vet om som også gjør macen din tregere. 

 

framdeles anbefaler jeg clean my mac, for den finner alle filer, merker dem store små gamle nye og du får fin oversikt over hva du kan slette for å lage plass :)

 

her er direktelink så du ikke blir lurt inn på en scam side. 

 

Ikke ofte jeg anbefaler et program som koster penger, men det gjør jeg her til deg. 

 

https://macpaw.com/landings/land350?campaign=search_text_mobile_cmm3_brand_us&ci=350526486&adgroupid=23082375606&adpos=1t3&ck=clean%20my%20mac&targetid=kwd-13190880513&match=e&gnetwork=g&creative=155667031897&placement=&placecat=&accname=cmm&gclid=EAIaIQobChMIwdr60-Kq2AIVysqyCh31IgxWEAAYAyAAEgLYCfD_BwE

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar

det kan sikkert være de filene du ikke vet om som også gjør macen din tregere. 

 

framdeles anbefaler jeg clean my mac, for den finner alle filer, merker dem store små gamle nye og du får fin oversikt over hva du kan slette for å lage plass :)

 

her er direktelink så du ikke blir lurt inn på en scam side. 

 

Ikke ofte jeg anbefaler et program som koster penger, men det gjør jeg her til deg. 

 

https://macpaw.com/landings/land350?campaign=search_text_mobile_cmm3_brand_us&ci=350526486&adgroupid=23082375606&adpos=1t3&ck=clean%20my%20mac&targetid=kwd-13190880513&match=e&gnetwork=g&creative=155667031897&placement=&placecat=&accname=cmm&gclid=EAIaIQobChMIwdr60-Kq2AIVysqyCh31IgxWEAAYAyAAEgLYCfD_BwE

Det finnes også noe som heter spacesniffer. Funker knall på pc men har ikke peiling på mac. Husker dog ikke om det er et gratis program eller om jeg lastet det ned på piratebay..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...