Gå til innhold

Rockekaféen


Momspaghetti

Anbefalte innlegg

Ble litt skuffet da jeg ikke fant en aktiv rocketråd. Mulig det er en grunn til det, men det kan vel ikke skade og gjøre et forsøk på å starte en selv. Her kan vi diskutere alt fra klassisk til psykedelisk og progressiv rock fra alle ulike tidsepoker.

 

Kan begynne med et enkelt spørsmål: Hva er deres favorittband, og hvorfor? 

post-404615-0-92009600-1501723729_thumb.jpg

Endret av Momspaghetti
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AC/DC har mye bra ja. Står mellom tre band for min del: The Beatles, Led Zeppelin og Pink Floyd. Vanskelig å si hvem jeg liker best, da alle bandene er helt forskjellige. 

 

Hvilke AC/DC-sanger liker du best? Hører egentlig mest på de kjente låtene, men de har mange mindre kjente gullkorn som Touch too much, whole lotta rosie og shake a leg som jeg hører en del på. Favorittene er nok Back in black, You shook me all night long og Hells bells.

Lenke til kommentar

AC/DC har mye bra ja. Står mellom tre band for min del: The Beatles, Led Zeppelin og Pink Floyd. Vanskelig å si hvem jeg liker best, da alle bandene er helt forskjellige. 

 

Hvilke AC/DC-sanger liker du best? Hører egentlig mest på de kjente låtene, men de har mange mindre kjente gullkorn som Touch too much, whole lotta rosie og shake a leg som jeg hører en del på. Favorittene er nok Back in black, You shook me all night long og Hells bells.

 

Legger ikke skjul på at klassikerne til AC/DC er de jeg lytter mest på. Knallbra sanger som Hells Bells, Back In Black, Thunderstruck, Highway to Hell, T.N.T. osv. :)

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

I et forsøk på å gjøre tråden aktiv, setter jeg i gang et nytt tema: Ukens artist/band. Her kan dere svare på hva dere synes om bandet, hvilke sanger dere liker best osv. Har ikke så mye å si hva man diskuterer, men har satt opp en liten liste dere kan svare på om dere ønsker.

 

Denne uken: AC/DC

 

1) 10 favorittlåter

2) Favorittmedlem(er)

3) 3 beste album

4) Beste albumcover

5) Største pluss og minus ved bandet

6) Din rating av bandet (0/10)

Endret av Momspaghetti
Lenke til kommentar

Starter enkelt da :)

 

Denne uken: AC/DC

 

1) Back In Black, Thunderstruck, Highway to Hell, You Shock Me All Night, T.N.T., Hells Bells, For Those About to Rock (We Salute You), Shoot to Thrill, Dirty Deeds Done Dirt Cheap, It's A Long Way to the Top

 

2) Angus Young

 

3) TNT, Highway to Hell, Back In Black

 

4) Samme svar som spørsmål 3

 

5) Legender med fantastisk rockemusikk - får aldri muligheten til å se de live

 

6) Din rating av bandet (10/10)

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

1) 10 favorittlåter


 


1) Back in black


2) You shook me all night long


3) Hells bells


4) Highway to hell


5) Thunderstruck


6) T.N.T


7) For those about to rock


8) Whole lotta Rosie


9) Touch too much


10) Rock and roll aint noise pollution


 


2) Favorittmedlem(er)


 


Må nok si Angus Young der ja. Er vel den eneste som er igjen i dag av de originale medlemmene, men takket være han lever fortsatt bandet videre. Skal lete lenge etter gitarister som lager bedre riff. Er også storfan av Brian Johnson.


 


3) 3 beste album


 


Vet ikke om jeg hører nok på AC/DC til å kunne si hvilke 3 album jeg liker best, men Back in Black troner ihverfall øverst på lista, med Highway to Hell på andreplass.


 


4) Beste albumcover


 


Definitivt Highway to hell.


 


5) Største pluss og minus ved bandet


 


Pluss: Ingen klarer å replikere de. De har en helt unik lyd. Et annet stort pluss er at jeg føler meg som en konge når jeg hører på dem. Perfekt musikk å spille på fest. 


 


Minus:


Kan bli litt ensidig til tider. Mange av sangene likner på hverandre. For min del mangler trekker diversiteten ned, og derfor er de ikke på min topp-5 liste. Axl Rose trekker også ned, ikke på bandet historisk sett, men synes han er en dårlig erstatter. Er ikke i nærheten av Scott eller Johnson. Tekstene trekker også ned. 


 


6) Din rating av bandet 


 


8/10 - Kommer nok på 6/8-plass på lista over mine favorittband.


Endret av Momspaghetti
Lenke til kommentar

1)

 

1) You Shook Me All Night Long

2) Highway To Hell

3) Shot Down In Flames

4) Problem Child

5) T.N.T

6) Hells Bells

7) High Voltage

8) Back In Black

9) Thunderstruck

10) Night of the Long Knives

 

2)

 

Bon Scott

 

3)

 

1) Let There Be Rock

2) Back In Black

3) Highway To Hell

 

4)

 

Let There Be Rock

 

5)

 

Største minus: At Bon Scott døde alt for tidlig.

 

Største pluss: At dem har holdt litt samme stilen oppigjennom årene, man kan fortsatt få gammel Rock N' Roll stemning på det nyeste albumet. Jevnt over god musikk, ikke mange flopper og radikale endringer. Bra Live.

 

6)

 

Min rating er 9/10. AC/DC er et av mine favorittband.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Av alle band som fortsatt eksisterer, tror jeg AC/DC hadde vært øverst på lista over band jeg ville dratt på konsert med, om de fortsatt hadde Brian Johnson. Axl Rose passer ikke inn i bandet. Kunne betalt ganske mye for å ha vært på konserten på River Plate for noen år siden. Helt sinnsykt bra publikum i Sør-Amerika.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å diskutere noe annet altså :) Poenget med ukens band var at man kan sette litt ekstra fokus på ett band hver uke. 

 

Apropos AC/DC, hvilken vokalist liker dere best? Synes Bon og Brian er ganske jevngode, men liker nok Brian best, antakelig mest fordi jeg hører mest på Back in black, og fordi det er han jeg assosierer mest med bandet. Liker stemmen litt bedre og, men jeg synes egentlig de høres ganske like ut, så har egentlig ingen selvsagt preferanse.

Lenke til kommentar

Jeg kom over Volbeat her for noen uker siden. Tilfeldig at en låt dukket opp på Spotify, jeg likte den og sjekket ut flere låter av bandet. Ikke noe direkte kunstverk, men jævlig moro musikk da!

 

 

 

(det er ikke så veldig variert ... det meste høres ut omtrent som dette)

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...