Gå til innhold

Lurer du på hva en sang heter? Spør her.


Simen1

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg prøver å finne igjen en låt jeg hørte på TV for kanskje et år siden. Det var enten en film eller serie, tror filmen/serien handlet om en privatdetektiv.

 

Låten er instrumental jazz, utrolig deilig å høre på (jeg er ingen jazz fan), sånn lukke øya og drømme seg bort. Sakte men kraftig saxofon.

 

Er ikke så mye å gå på dessverre.

Har prøvd å søke ved flere anledninger. Problemet er jo at låten var i en film/serie så den varte bare ca et minutt, og jeg aner ikke om det partiet jeg hørte var begynnelsen.

Men jeg husker jeg tenkte at det var helt perfekt låt for privatdetektiv hehe.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har gått flere dager nå og irritert meg over en sang som jeg ikke husker navnet på. Jeg tror det er en sang fra en trailer (eller en film), har forsøkt å søke meg opp på alle mulige ting på YouTube, men kommer ikke helt i mål. Har for enkelthetensskyld spilt inn melodien (vedlagt) slik jeg husker den. Det er det jeg kaller en klassisk trailerlåt med mye action.

 

Anyone?

trailersang.mp3

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en sang som jeg har hørt litt av. Sangen begynner med en mann som synger Let the game. Også kommer det litt instrumental musikk. Også begynner en dame å synge. Hun synger i refrenga: I feel so close to you. Det ligner på en mix. Noen som vet hva denne sangen heter?.

Lenke til kommentar

Hei

Har en melodi i hodet, husker ikke teksten eller hvem som gar den, men en strofe er,,,,

With the speed of love / eller with the speed of light

Det er IKKE Iron Maiden.......

Hørte den på en eller annen samle cd, rundt 2004 / 2004

Er en typ rocka / men vokal melodi

Er helt blank og har gått å tenkt på denne noen mnd

Somebody help

Lenke til kommentar

Hei

Har en melodi i hodet, husker ikke teksten eller hvem som gar den, men en strofe er,,,,

With the speed of love / eller with the speed of light

Det er IKKE Iron Maiden.......

Hørte den på en eller annen samle cd, rundt 2004 / 2004

Er en typ rocka / men vokal melodi

Er helt blank og har gått å tenkt på denne noen mnd

Somebody help

Ikke så alt for rocka, men kan det være Speed of Sound av Coldplay du har hørt?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på en sang som jeg har hørt litt av. Sangen begynner med en mann som synger Let the game. Også kommer det litt instrumental musikk. Også begynner en dame å synge. Hun synger i refrenga: I feel so close to you. Det ligner på en mix. Noen som vet hva denne sangen heter?.

Denne?

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

 

Er på leting etter en sang som jeg ikke vet hva heter. Har ikke så mye å gå på, men jeg prøver likevel:

- Jeg tror den er fra 80-tallet

- Sjanger - (liste)pop

- Refrenget kan deles i fire, og begynner med ganske stort sprang mellom tonene, dette utgjør første halvpart, deretter går melodien opp på en tone som ligger et stykke over den høyeste i første halvpart, og melodien beveger seg nedover, men nå uten tekst, men med noe oh-wow oh-wow oh-wow.

- Jeg tror siste ord i første setning i refrenget er "understanding", eller noe som ligner.

 

Hvis noen kan hjelpe blir jeg imponert

Red Box - For America ?

 

Da har jeg, etter nesten et helt års leting funnet ut av hvilken sang det er. Det viser seg at jeg hadde rett i mine antagelser (80-tallet, "understanding") og fant den gjennom P8Pops spilleliste, da jeg tilfeldigvis hørte den på et kjøpesenter i går.

 

Sangen heter You're The Voice av John Farnham

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...