Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

lage egen Nettverkskabel, hvordan??


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter her med en krimpetang, plugger (RJ45), og CAT5 nettverkskabel..

 

tenkte nå lage min egen nettverkskabel og i dette samband har jeg noen spørsmål..

 

I hvilken ordning skal ledningene ligge eller spiller ikke det noen rolle??

 

Skal ha denne som vanlig nettverkskabel..

---------------------

Skal også lage en krysset.... Hvordan lager jeg en "Krysset"?

Hvilken ording skal ledningene ligge i??

---------------------

Hilsen en nybegyner deluxe!!! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For høy ytelse og lavt pakketap er det viktig at de riktige ledningene er tvinnet og at de kommer på riktig pinne på rj45 kontakten.

 

Jeg har tidligere laget kabler på fealingen, pinne til pinne, som ikke var "riktige" i forhold til fasiten. De fungerte helt fint, men var ikke korrekt laget.

 

http://www.tlc-direct.co.uk/Technical/Netw.../Networking.htm

 

<--- mer info.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Hvorfor " i all væra" skal alle henvise til google???

Kan man heller ikke jobbe litt ekstra for disse "nybegynere" i steden da??

Skjønner ikke....

 

Fordi Google kan i de fleste tilfeller gi langt bedre svar enn et slikt forum.

Og det tar aldri slutt på nybegynnere eller folk som ikke gidder og søke selv, har du lært en nybegynner kunsten og søke har han tatt et stort skritt vekk fra og være nybegynner.

Og det er begrenser hvor mange ganger de som har kunnskaper gidder og svare på samme spørsmålene, dette er frivilligt og man her ikke "krav" på svar her.

Og hva skjer når de som har kunnskaper ikke gidder?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor " i all væra" skal alle henvise til google???

Kan man heller ikke jobbe litt ekstra for disse "nybegynere" i steden da??

Skjønner ikke....

 

:wink: Vi har alle vært nybegynnere!!! :wink:

 

I fremtiden vil den største forskjellen på "smarte" folk og "dumme" folk være evnen til å finne informasjon og sile ut riktig informasjon. Vedder 10.000,- på at om 10-12 år så har de et eget fag på barneskolen som klinker noe lignende som "info-søk" eller noe sånn...

 

Så mye informasjon som er tilgjengelig nå tildags og i fremtiden, så vil det være helt avgjørende å kunne søke og finne den infoen man vi ha.

 

Synes ikke han et par poster over hånte nybegynneren i det hele tatt. Han gav først en direkte link til en aktuell side, for så å hinte om hvordan han fant den. Tydeligvis en liten smarting :-)

 

DrErling.

 

Og husk; Google er din venn!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...