Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Det har kommet ny billig-iMac som skal overta for eMac, altså utdanningsmarkedet. iMac Core Duo 17" koster fra NOK 8 169,- inkl. MVA og er tilgjengelig for utdanningskunder. Les mer her.

Håper virkelig flere skoler i Norge vil benytte seg av Mac i fremtiden.

6450382[/snapback]

 

Er det så at studenter også kan kjøpe denne maskinen, eller er den reservert for utdanningsinstutisjoner?

 

Er ingen gamer av meg, så det innebygde skjermkortet bryr meg nada.

Har behov for stasjonær, og iMacen er jo så skjønn :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Applestore USA har en kampanje gående som lyder som følgende: "When you buy a Mac and iPod Nano by September 16, 2006, your iPod nano is free after mail-in rebate.* Or choose another iPod and enjoy big savings after mail-in rebate.* Plus, use your education discount to save even more."

 

Dette tilbudet har ikke dukket opp i den norske butikken enda så vidt jeg vet. Men kan vi vente oss ett slikt tilbud i løpet av sommeren? Hadde vært deilig å fått slengt med en nano.

6457998[/snapback]

Ja, dette kan du få i Norge også... Du må bare inn på utdanningsbutikken til Apple, og må naturligvis være student/lærer...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx?

6483585[/snapback]

 

Fikk sansen for aMSN, endelig har jeg muligheten og bruke egendefinerte emoticons på mac'n også. :)

 

--

 

Hvordan rensker man opp en mac forresten? på win så har man jo defragmentering, easycleaner til opprenskning i registeret osv. er det noe lignende jeg kan gjøre på mac'n?

Lenke til kommentar
Hva er den beste MSN messenger klienten for mac osx?

6483585[/snapback]

 

Fikk sansen for aMSN, endelig har jeg muligheten og bruke egendefinerte emoticons på mac'n også. :)

 

--

 

Hvordan rensker man opp en mac forresten? på win så har man jo defragmentering, easycleaner til opprenskning i registeret osv. er det noe lignende jeg kan gjøre på mac'n?

6546333[/snapback]

Macen kjører automatisk en del scripts slik at du slipper å defragmentere ol. Du kan kjøre disse scriptene selv også ved å bruke programmet OnyX. P.S.: Register finnes ikke, noe som er en del av friheten med Unix.

Lenke til kommentar

Sittet å sett en del på de forskjellige MacBookene, og kommet frem til at jeg skal spare til en 13" hvit MacBook.

 

Denne:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

NOK 10.990,00

(NOK 8.792,00 ekskl. mva.)

 

Utsendelse innen: 3 dager

Gratis levering

 

 

13,3-tommers widescreenskjerm

 

Oppløsning på 1280 x 800 bildepunkter

 

Intel Core Duo-prosessor på 2,0 GHz1

 

512 MB hukommelse (2 x 256 MB SODIMM)

 

60 GB 5400-rpm Serial ATA-harddisk 2

 

SuperDrive-stasjon (DVD±RW, CD-RW)

 

Lønner jeg meg på å vente, til det kommer en ny en, eller bør jeg kjøpe den så fort jeg får råd?

Lenke til kommentar

Jeg har fått bruke studentrabatt selv om jeg bare er elev i videregående skole. Var bare å sende kopi av skolebeviset mitt.

 

Var på eplehuset i oslo her om dagen, og fikk testet ut MacBook. Ble helt frelst jeg -- jeg vet godt hva de første lærlingelønningene går til 8)

Lenke til kommentar
Hvordan er det og spille spill en Macbook(1GB ram, 2.0Ghz´n) i Windows XP? Tenker på spill som Call Of Duty 2 og WoW og lignende.

 

Og får man mere ytelse for pengene på en MacBook, enn man gjør på en PC for samme prisen?

6542890[/snapback]

Det funker knallbra! Har både CoD2 og WoW på min brors MBP, og jeg har aldri sett noen maskin kjøre det så bra med så høye instillinger! Det går knallbra!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...