Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk satt meg ned å testet Oculus Rift DK2 i hele helga. Spilte mest LFS og fy fasan for en opplevelse. Dette er rett og slett en gudegave for sim-racing. Det som gjorde mest inntrykk på meg er hvordan man kan føle avstand og beregne fart mye mer nøyaktig enn på en 2D-skjerm. Det må fortsatt gjøres en jobb med oppløsning og denne "screen door" effekten, men for meg gikk det raskt i glemmeboka når jeg konsentrerte meg om å kjøre fort.

Alle må prøve LFS og Oculus - alle! Selv om du kanskje ikke tror du er fan av bilsimulatorer. Her kan jeg nesten garantere at du blir omvendt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sims 4 skuffet.

 

*løper*

 

Tja, kan jo trenge en løpetur jeg og... Sims 4 skuffet, og jeg har ikke engang spilt det. Bare sett på det.

 

Regner med at dama kommer til å elske det uansett da, for hun har ikke snakket om noe annet spill i det siste :p

 

EDIT: Tror kanskje jeg skjal kjøpe det til henne først som sist. Blir en av osse glade her i huset hvertfall siden min Oculus DK2 er stuck i Tyskland.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Personlig spiller jeg mye Diablo 3 RoS for tiden, på ladder. Herre, det spillet har blitt MYE bedre siden launch. Akkurat som D2 :) .

Femte august dukket tittelen Diablo 3: Sword of Wisdom opp på nettet. Blizzard benekter jo selvagt at det er en ny expansion, men så er jo BlizzCon i november. Kjipt å spolere alt før da. Så hva er SoW? Ekte? Fake? Expansion? Bok? Spin-off? Let the chaos begin... :p

 

Testet ut The Stanley Parable og satt og flirte fra start til slutt. Kevan Brighting som har stemmen til The Narrator gjør en fantastisk jobb, helt på høyde med GLaDOS fra Portal.

Men TSP har vel strengt tatt ikke noen slutt? Eller rettere sagt har det vel et tyvetalls forskjellige slutter? Uansett, utrolig bra spill. Eller hva det nå er. :p

Lenke til kommentar

Spill som hobby er helt sjef det. Men med tanke på at jeg har klart å kjøpe Destiny til både ps4 og Xbox 1 så spørs det ikke om spill har blitt en livstil.

Samtidig er jeg glad for at jeg i en alder av 40 fortsatt klarer å glede meg til nye spill som kommer, og jeg blir stadig fasinert av utvikling innen spill og teknologi.

 

Som andre har nevnt så kan høste bli dyr den, med titler som Horizon 2, Shadows of mordor og Alien for å nevne noen.

 

Satt meg også ned med Minecraft på xboxen forrige helg. Har spilt det en litt på pc, men aldri blitt "hekta". Men på konsoll så var det faktisk veldig artig og tiden gikk sykt fort.

 

Den største utfordringen er vel kanskje å balansere hobbyen opp mot familie, jobb og studier.

 

Som signaturen sier så bruker jeg Grimvarg som ID på PSN og XBOX live. Er bare å legge meg til på vennelista.

Lenke til kommentar

Satt meg også ned med Minecraft på xboxen forrige helg. Har spilt det en litt på pc, men aldri blitt "hekta". Men på konsoll så var det faktisk veldig artig og tiden gikk sykt fort.

Aldri fått helt sansen for Minecraft selv, selv om jeg har prøvd det på PC, iPad og PS4. Derimot storkoser jeg meg med et spilt kalt Windborne. Det er mye av det samme, men har svært vakker grafikk. Foreløpig er det bare i early access på Steam, så mye mangler. Det er null monstre osv så langt, og null slossing. Men når det blir ferdig blir det en blanding av Minecraft og Legend of Zelda. :)

Lenke til kommentar

Både og. Alien: Isolation kan jo bli bra, men bortsett fra det er det svært få skrekkspill som har levd opp til navnet for min del. Nærmeste må vel bli Resident Evil: Revelations, men det var mer overlevelse enn skrekk. Penumbra (eller hva det nå heter), A machine for pigs, Alan Wake og alt det der interesserer meg ikke noe særlig. Blir så fort lei, og spesielt nifse var de jo ikke.

 

Hva synes folket for øvrig om Resident Evil: Revelations 2? Er jo knall å få Claire tilbake, og det første var et av de beste i serien. Er litt skeptisk til at det er episode-basert, men det første var jo delt inn i kapitler. Tror nok jeg vil vente til den samlete versjonen kommer, spesielt om de klarer å gi ut en episode i uken, som planlagt. Kan vente en måned ekstra for å slippe venting. Ironisk nok. :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...