Gå til innhold

KOMMENTAR: Mine tanker etter Telenorligaen 2018


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har deltagerne med seg egne PC'er? Hadde vært strålende å fått Komplett eller andre til å sponse arrangementet og stille med PC'er slik at juks blir umulig. Deltagerne kan kun ta med egne stoler, headset, mus og evt tastatur. Er jeg naiv, eller ville en sånn løsning fjernet juks?

 

Hei

HP Omen er sponsor av ligaen og leverer PC-ene det spilles på i sluttspillet. Spillerne får også tildelt gaming-stoler og støykansellerende øreklokker, de bruker ikke egne headset.

 

PC-ene har begrenset nettilgang og spillerne fratas mobiltelefonene sine.

Tastatur og mus tar de med selv, men både spillere og utstyr overvåkes under finalene. 

Endret av Erlend
Lenke til kommentar

 

Julegaveønsker:

Ønsker meg poengsystem i csgo mer likt esl pro league, sluttspill i Trondheim og Flere seriøse organisasjoner representert i toppdivisjonene.

Ærlig liker jeg bedre TL sitt poengsystem enn ESL pro league sitt siden ESL pro league har kun BO1 matcher

 

Da ESL pro league sitt system under Bo1 matchene følger win = 3 points, om ikke overtime, da vinner får 2 points og taper 1 point. 

Endret av Robin "Haxzer" Larsplass
Lenke til kommentar

 

 

Julegaveønsker:

Ønsker meg poengsystem i csgo mer likt esl pro league, sluttspill i Trondheim og Flere seriøse organisasjoner representert i toppdivisjonene.

Ærlig liker jeg bedre TL sitt poengsystem enn ESL pro league sitt siden ESL pro league har kun BO1 matcher
 

Da ESL pro league sitt system under Bo1 matchene følger win = 3 points, om ikke overtime, da vinner får 2 points og taper 1 point. 

jupp, derfor jeg liker det.

Lenke til kommentar

1: Å flytta sluttspelet er eg heilt enig i. er ikkje så mongen som vil dra til hamar for å sjå på og vil bli bedre i Oslo, Bergen, Stavanger eller Kristiansand.

2: "Hvis det er viktigere for deg å spamme «LUL» «FeelsBadMan» og «Kappa» i chaten enn å se at norsk e-sport utvikler seg og får seriøse aktører inn i bildet, da er du nok ikke rett publikum uansett."

Hallo??? Twitch er plassen alle store turneringer er på, det er der alle ser på når dei vil sjå live gameplay. ikkje tv2 eller nrk drit. og at da ikkje er rett publikum? ikkje alle som ser på turnering er 100% inn i denna speleverden og ser på fordi da er nåken dei støtte eller synst bare da er kjekt å sjå. all publikum er bra og får fleire til å sjå på. Flytt alt til twitch som er lettere og bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Twitch er plassen alle store turneringer er på, det er der alle ser på når dei vil sjå live gameplay. ikkje tv2 eller nrk drit. og at da ikkje er rett publikum? ikkje alle som ser på turnering er 100% inn i denna speleverden og ser på fordi da er nåken dei støtte eller synst bare da er kjekt å sjå. all publikum er bra og får fleire til å sjå på. Flytt alt til twitch som er lettere og bedre.

 

Liten virkelighetsjustering: Vi knuste den forrige seerrekorden under sendingen fra sluttspillet på VGTV i november. Forrige rekord var også på VGTV. Det tredje beste tallet fikk vi da vi var på Sumo.

 

Det er overhodet ingen tvil om at vi når flest mennesker utenfor Twitch. Dersom e-sport skal vokse og bli anerkjent i Norge er vi nødt til å vise Telenorligaen andre steder enn Twitch.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det kan diskuteres i alle retninger om HVOR finale/sluttspill burde holdes. Men faktum er at dersom man skal få dedikert publikum må man få fans dit. Slik det Norske miljøet er nå så vet man jo ikke hvem som spiller hvor fra uke til uke og da får hverken klubbene eller spillerne fans.

 

Personlig så tenker jeg at dersom man skal få til dette med branding så må man ha stabilitet. Lag og klubber må våge å kreve noe av spillerne ( ja, selv de som ikke får lønn) og spillerne selv må forstå at de må by på seg selv og vise litt lojalitet både til seg selv, lag og ligaer.

 

Skal man oppnå noe må man jobbe for det. Så enkelt er det bare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...