Gå til innhold

Facebook eneste nettside som ikke fungerer (i Win7)


Anbefalte innlegg

Mys1, åpne cmd og skriv følgende kommando:

tracert facebook.com

 

Ta et bilde å legge igjen. Denne vil gi oss svar på hvor langt pakkene (altså datene mot facebook) kommer før de stopper.

 

Ser du også allerede har kjørt uTorrent, muligens du har klart å laste ned noe møkk igjen allerede? :hmm:

 

Installerte du noe likt programvare som sist gang før formatering? Som altså du kan tenke over som faktisk kan stoppe Facebook fra å fungere?

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

post-152172-0-72549700-1341694106_thumb.png

Har alltid hatt uTorrent, rart hvis de3t skjer nå. De fleste programmene jeg har lasta ned har jeg "alltid" hatt, altså før facebook slutta å fungere ordentlig. Er ikke noen programmer jeg har lastet ned som jeg ikke hadde for 1 år siden bortsett fra Origin, Steam og Fraps(kanskje noen andre, skal undersøke nærmere).

 

Oversikt over alle programmene mine(noe mistenkelig?)

 

post-152172-0-86749400-1341694491_thumb.png

Endret av Mys1
Lenke til kommentar

Er /det/ loggen til det offisielle MS network monitor programmet? Kan være antivirus programmet. Prøv uten javascript? Sikkermodus overser hva som er i msconfig, ikke sant? Du kan jo prøve å boote fra en Linux CD/USB stick? http://millertechnologies.net/downloads.html

Men om det funker med en proxy så bør det vel funke i Linux og. Then again, om det ikke funker under Linux, med mindre proxy kan det bety rootkit eller at Facebook aktivt blokker deg.

Lenke til kommentar

Er muligens Avast som tuller? Kan du oppdatere virusdefinsjonene & skru av WEB Shield? Evnt. hele programmet? Se om ting endrer seg...

Er ikke Avast, eller noe annet antivirus program. Jeg har ikke antivirusprogram og har nøyaktig samme problem. Frustrerende til hælvette. :(

Lenke til kommentar

Funnet noe ut av dette? Har hatt nøyaktig samme problem hjemme hos meg selv i en måneds tid nå, men har ikke brydd meg om det ettersom jeg stort sett bruker mobil. Tenkte jeg skulle prøve å finne ut av det nå, men først ville jeg finne ut om noen hadde liknende problem.

 

Jeg skal prøve å koble laptop på nettet mitt hjemme i kveld.

Lenke til kommentar

Har akkurat samme problem selv på min maskin. Skjedde etter jeg meldte pc'en ut av domene. Klarer fint å ta nslookup og ping mot fb, men ikke sjangs om jeg kommer inn på sider eller connects eller like buttons loader opp. Fungerer utmerket på 6 andre maskiner og 4 andre mobiler på samme nettverk.

 

Jeg bruker aldri FB så er ikke akkurat big deal for meg, men virkelig snodig problem. Eneste ting jeg kan komme på er å installere Win7 på nytt, men det får være til en annen gang :p

Lenke til kommentar

Har nøyaktig samme problem selv.. Gir fint lite mening hele greia og jeg har forsøkt å Google meg til en løsning helt uten hell. Først trodde jeg det var noe tull med Google Chrome, men det er samme problem uansett nettleser (IE9 32bit, IE9 64bit, Firefox osv..). Har uansett testet alle slags banale tips om redigering av avanserte innstillinger i Chrome som naturligvis ikke har resultert i noe som helst.

 

Da begynner man jo å tro at det skyldes nettverket, men her har jeg altså kjæresten sin stasjonære stående rett ved siden av min, som går via kabel igjennom akkurat de samme punktene i nettverket som min stasjonære, begge systemer ble nylig installert og satt opp for ca 2-3 uker siden, de har mer eller mindre identiske drivere, oppsett og konfigurasjon og hun har for øyeblikket null problemer mens jeg kommer meg absolutt ingen vei.

 

Samtlige bærbare maskiner på nettverket, om det så er våre MacBook Pro 15" Retina med OS X Mountain Lion, hennes Acer TimeLine med Windows 7 64-bit eller hva det måtte være har null problemer, om vi så tester med Safari, Chrome eller IE9.0. En fullstendig reboot av hele nettverket, samtlige maskiner osv gjør ingen forskjell og det er ingenting i loggen på router (Cisco RV 220W) som gir noe tegn til problemer med Facebook. Nettsiden kan fint pingens fra maskinen, men nettsiden kan ikke aksesseres og applikasjoner som Facebook Messenger for Windows, eller Skype sin Facebook integrasjon klarer heller ikke å kommunisere med Facebook fra min stasjonære, men det fungerer helt fint fra alle andre maskiner.

 

 

Kjører daglig fullstendig gjennomsøk av maskinen med Microsoft Security Essentials, og Malwarebytes Anti-Malware og de oppdager ingenting mistenkelig, har prøvd med DNS Flush uten hell osv osv..

 

 

Det som dog er snodig er at vi hadde begge (jeg og kjæresten) nøyaktig det samme problemet på begge våre stasjonære for et par dager siden, fant ingen løsning da heller men i mellomtiden har vi nå byttet fra Homebase til Get (Nokab) bredbånd og etter overgangen fungerte det helt fint for oss begge, nå et par dager etterpå så har altså min stasjonære begynt å slite igjen, mens kjæresten sin klarer seg fint (enn så lenge).

 

 

Et utrolig irriterende problem, som gir fint lite mening, som jeg ikke forstår noe som helst av. Etter en fullstendig backup av fil-serveren (6 timer gjenstår) så skal jeg ta en re-installasjon av mitt Intel Pro/1000 ET Dual Server NIC bare for å se om det kan gjøre noen forskjell, uten at jeg helt kan se noen logikk i hvorfor det skal forandre noe som helst da alt mulig annet på nettverket (både lokalt og eksternt) fungerer helt fint, alt utenom Facebook.

Lenke til kommentar

Har dere med problemet vurdert tanken at noen ønsker dere skal slutte å bruke Facebook? :hmm:

Er vist fler her på Diskusjon.no med samme problem, jeg har dessverre ingen løsning nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...