Gå til innhold

Castle Creeps Battle - Et RT pvp mobilspill.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenke å skrive litt om et mobilspill jeg kom over her en dag og har blitt ganske hekta etter bare en uke i spillet.

Spillet heter Castle Creeps Battle av Outplay og er nylig blitt lansert Det har vært i Beta siden September i fjor hvor dem har gått gjennom mange endringer for å få spillet optimalt og ikke minst brukervennlig. Spillet er mest et Solo spill, men det er klans i spillet som har sine fordeler. I fremtiden så ser det ut som klans skal få en større betydning.

 

Spillet minner en del om Hearthstone, men med sine egne trekk som gjør spillet unikt.

Per dags dato så er det 4 helter i spillet man kan velge mellom. Du starter spillet med helten Mason som er det man ville kalt Warrior, etter treningsdelen i spillet så får du en ny helt. Hvilken helt du får som nr.2 tror jeg er tilfeldig siden du får en kiste med kort.

post-182030-0-08596400-1532135188_thumb.jpg

(Fra venstre; Mason, Lord Crypto, Ember og Kusk)

 

I dag så har spillet 39 kort, dekken består av 8 kort + 2 tårn og din helt. Hver gang du vinner en kamp så får du en kiste som inneholder kort, gull og gems. Kisten har som fleste mobilspill, en timer som gjør at du ikke kan åpne mange kister fort. Bruker du valutaen "Gems" så kan åpne kistene dine øyeblikkelig.

Jeg vil ikke anbefale å bruke gems på å redusere tiden på kistene, men heller konvertere dem over til gull som kan gjøres i sjoppen.

Gullet kan du bruke til å oppgradere din kort med slik at dekken din blir sterkere. Men for å oppgradere et kort så må du ha samlet flere kort av samme type.

post-182030-0-49586600-1532135221_thumb.jpg

(Her kan du endre dekken din og oppgradere kort)

 

 

I en kamp så har du "elixirs" som minner veldig mye om mana eller energi.

Hver gang du vil legge ned et kort så koster det elixirs, hvor mye det koster er forskjellig per kort. 

 

Dine tårn kan også bli oppgradert eller byttet ut med andre tårn. Du har per dags dato kun 4 typer tårn. Kanon tårn, Bue tårn, Magisk tårn og Dverge tårn. Alle har sine fordeler og ulemper vs forskjellige typer motstandere.

 

Kortene har også litt strategiske trekk. Noen units kan kun angripe tårn mens andre kan fly. 

Derfor er veldig greit med en variabel dekk hvor du har f.eks bueskyttere som popper ned flying units.

 

I tillegg til dine 8 kort så har du også helten din. Helten din står på borgen din med en spesiell egenskap nede til venstre. Denne har en cooldown på 20 eller 30 sekunder, litt usikker.

Helten din kan også bli med i kampens hete. Setter du ut helten derimot så kan du ikke bruke dens spesielle egenskap.

En kamp pleier normalt å vare i 2 minutter, hvor dem siste 30 sekunder gir dobbel recharge rate på elixiren.

Ødelegger du slottet til motstanderen så vinner du. Klarer du ikke å ødelegge slottet før timeren er gått ned så blir det 30 sekunder ekstra, hvor den første som ødelegger et tårn vinner. Det kan også bli uavgjort hvis dere har like mange ødelagte tårn og ingen klarer å ødelegge ett til på overtid.

post-182030-0-00858000-1532135242_thumb.jpg

(En typisk kamp med Crypto Lord som helt)

 

I tillegg til alt dette så har spillet et lite trekk av poker-feeling :D

Hver gang du skal spille en kamp så må du velge hvilken Arena du vil entre.

I dag så har spillet 10 Arenaer, hvor den første er "Rookie-Rumble" og er gratis å entre.

Etter hvert som du begynner å få Battlechips så kan du entre høyere Arenaer. Det koster en del men belønningen er ca 2/3 deler høyere.

Ved entring av høyere arena så øker også antall kort som dropper i kistene.

Hver dag kan gjøre et daglig oppdrag som gir belønning Shield Chest. I denne får du belønning i henhold til den høyeste arena du har låst opp. Trenger ikke å ha spilt i denne Arenaen.

Du får også gratis kiste som kan låses opp hver andre timer og som stacker til 2. Av og til (ganske ofte) så kan du også se en reklame film for å få en tredje kiste. 

Å se reklame filmer minsker også åpningstidene med en time på kisten du for øyeblikket låser opp.

post-182030-0-84440600-1532135261_thumb.png

(Her velger du hvilken Arena du vil entre)

 

Spillet har også Events som pågår til alle tider. Du har Season og Leage Event akkurat nå.

I Season eventen så gjelder det å holde mest mulig Battle chips i banken.

I League eventen så går du på hvor mye du har vunnet totalt. 

Hvis du finner fram til spillet så finner du meg på Beginner League med en score på 193,400 i total winnings. Ganske lett å finne, ligger på første plass atm, andre plassen har 15,050 i dette øyeblikket :p

post-182030-0-51743000-1532135277_thumb.jpg

(Main menu)

 

Som sagt så har spillet klans, men spillet er ett Solo Pvp spill.

Så hva skal man med klan da?

Jo, man kan bytte kort med andre i klanen. Hver gang du donerer kort så får du gull i gjengjeld.

Dette er gjort slik at høyt rangerte spillere som får størst belønning kan lett gi bort en del kort mot gull.

Du kan donere opp til 30 Common eller 4 Rare. 

Siden spillet er nylig lansert så er det ikke mange aktive klaner. Du har Top 10 listen hvor klanene er stappet med Beta spillere, maks 20stk i en klan.

 

Dermed så vil også si at jeg har startet en en klan med håp om å finne folk å spille med.

Klanen heter Scandinavia, så hvis du popper innom spillet så søk den opp. Den er i Regionen Europa og er Open :-)

 

Skulle du begynne å spille så kan du legge meg til på vennelisten.

Jeg heter Marhell94 in-game. Du kan ha opptil 10 venner på vennelisten, men uendelig med venner hvis du kobler brukeren din opp med facebook og legger dem til via facebook.

Fordelen med å legge til venner er at du kan sende og motta gull hver dag :-)

 

Håper vi snakkes der! :-) 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...