Gå til innhold

Kommentar: Ansiktsløftning eller totalrenovering? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At du gjennom hele spillet må sende skip etter skip over havet blir i lengden slitsomt

 

Du vet at man kan sette opp traderoutes for å automatisere eksport av varer til Europa? Det eneste man må gjøre er å sende de tilbake når de ankommer gamlelandet.

 

Ellers er jeg enig i det meste. Dette spillet kunne blitt veldig mye bedre om de hadde brukt et halvt år til på spilltesting, balansering og AI.

Lenke til kommentar
Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk.

 

Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar

Eg må innrømme at eg vart svært skuffa over det nye Colonization-spelet. Dette er verkeleg eit HEILT anna spel...eit som er mykje dårlegare enn gamle Colonization. Eg meiner Firaxis har bomma på veldig mange ting, både små og store. Av store ting er sjølvsagt knytninga mellom liberty bells og REF, tvilsam kampbalansering, ubrukeleg AI, og eksponensiell auke av utdanningstid av det meir påfallande. Av mindre ting er fråveret av hendelsar ("Fountain of Youth", "Discovery of the Pacific Ocean", osb.), det at ein ikkje kan trene soldatar, det at fort ikkje angrip skip, med på å øydeleggje totalopplevinga. Mangelen på "prime timber" og "ore deposits" bidreg til at det blir meir likegyldig kor ein sett koloniar, og at koloniar ofte blir ganske like. Systemet med "exploration/military/trade" points er i utgangspunktet ein glimrande idè, men det at ein kan produsere det av tømmer er heilt idiotisk. For å få utforskingspoeng burde ein måtte utforske. Her har dei teke klipp og lim frå Civ4 utan å tenke seg skikkeleg om.

 

Eg spelte det originale Colonization ganske mange gongar, dette nye fekk ei einaste gjennomspeling før det vart lagt på is. Dette vart rett og slett keisamt. I det originale Colonization kom du til den nye verda, og satte i gong med å utforske og kolonisere og prøve å lage det beste landet du kunne. Her må du frå dag 1 planlegge revolusjonen, og du blir straffa for å gjere ting som verkar fornuftig i høve til å bygge landet, som t.d. å produsere liberty bells og bygge mange koloniar.

 

Eg håpar verkeleg at dette spelet etter kvart blir modifisert til det faktisk liknar på originalen, men eg held ikkje pusten. Dette er so langt frå å vere slik eg ville ha det, at eg trur det kanskje ville vere mindre arbeid å berre modde inn grenser i gamle Colonization.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det første Colonazation er det så mange gode minner til, fantastisk bra spill

 

Jeg hadde håpet på at dem kunne vært orginale nok til å lage en oppfølger i samme stil. Dette har fansen ventet på i mange år.

 

Klarte dem det?

 

Nei!

 

Den nye versjonen er så totalt bortkastet penger, at man kunne like gjerne tatt med pengene inn på do, og brukt dem som dasspapir. Beklager sterke ord, men det er fakta.

 

Jeg gledet meg som en unge! Forhåndsbestillte spillet i god tid. Gledet meg mer og mer på at det skulle komme. Selvsagt så skuffet Posten som vanlig, å gjorde en dag ekstra lang.

 

Men så kom det, og etter nøye undersøkelser av pakningen, så var det installering.

 

Så fyrte spillet, og der gikk det bratt nedover. Nå står spillet bare å samler støv samt irritasjon.

 

 

At SID MEIER kunne slippe noe sånt makkverk i 2008, da han vet hvor lenge fansen har ventet å håpet på en kraftig god oppfølger, så leveres noe sånt av ett spill som oppfølger?

Lenke til kommentar
Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk.

 

Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det?

 

Mdifikasjoner er vel allerede ute. Og jeg tipper oppdateringer er på vei også, spillet i dag virker jo ikke så godt egnet til å putre avgårde med sine egne saker, og lage en stor koloni, samtidig som man kan vinne utrolig fort på høye vansklighetsgrader ved å spille på en spesiell måte. Balanseringen virker dårlig, og lite fleksibel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Nesten pinlig å si, men kjøpte spillet den dagen det kom ut og har enda ikke prøvd det skikkelig :O

 

Samme her - kjøpte det på Steam, og spilte en drøy times tid rett etterpå. Men har ikke hatt lysten til å spille etter det. Skjønner jo nå ut ifra artikkelen at jeg må tenke annerledes for å få suksess.

Lenke til kommentar
Jeg tror at om ikke mange uker vil mange av det nye spillets ubalanser bli rettet opp i oppdateringer, og spillere vil ha laget modifikasjoner som kan få dette nye spillet til å gjøre ting dets forgjenger bare kunne drømme om. Slik spillet er i dag når det ikke opp til sin navnebror fra nittitallet, men slik det blir om noen måneder tror jeg det har blitt vesentlig forbedret av Sid Meier og alle hans spillere – kanskje til et nytt mesterverk.

 

Er dette noe som faktisk skjer, eller bare noe folk (som meg) håper at skjer? Dersom det skjer, noen anelse om når? Og dersom det har skjedd, hvor får man tak i det?

 

Mdifikasjoner er vel allerede ute. Og jeg tipper oppdateringer er på vei også, spillet i dag virker jo ikke så godt egnet til å putre avgårde med sine egne saker, og lage en stor koloni, samtidig som man kan vinne utrolig fort på høye vansklighetsgrader ved å spille på en spesiell måte. Balanseringen virker dårlig, og lite fleksibel.

 

AtW

 

Fordi som trenger help eller ønsker å tilgang til modifikasjoner. Prøv forumet på http://apolyton.net/colonization/11/159/

 

Har selv prøvd denne patchmod'en http://apolyton.net/forums/showthread.php?...threadid=180830 og den løser mange av feilene i orginalen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...