Gå til innhold

Ulver - Shadows of the Sun


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Mich auch! Håpar vi får det her oppi Tromsø... Er litt teit å måtte mase på mor mi (kredittkort) kvar gong eg skal ha meg ein ny plate :p

 

Egon la vel ned butikken sin for et par år siden, ja?

 

Anyway, hva slags musikk er det egentlig Ulver driver med? Jeg har aldri hørt noe med dem, men har det for meg at det er no slags ambient/dark ambient(damnbient)-lignende greier?

Lenke til kommentar

medianljo8.jpg

 

Limit 1 per customer.

 

An amazing package deal for one of the best albums of the year. Only 100 are made!!

 

Features:

- Super limited wooden box in a smooth varnish finish and album logo branded and (LP slides inside from top)

- “Shadows Of The Sun” black LP (vinyl) limited to this special

- Super limited T-shirt designed by Stephen O’Malley (these are 100% heavyweight cotton)

- 2-sided postcard designed by Stephen O’Malley

 

The wooden box, shirt and postcard are LTD to this offer only. Once they are gone you will only find them on ebay for crazy amounts.

 

Expected ship date: mid-January. Every package will be shiped based on the shirt size selected.

Please note only 100 are made. Once they are sold out we cannot backorder these. Get them before it's too late.

 

Link

 

Er vel det tredje settet de gir ut..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det er lett å falle i "nå er alle så positive at jeg skal være en litt sur og sær kaldt-vann-i-blodet-heller"-fella, men det får nå stå sin prøve. Jeg har brukt en del tid på dette albumet nå, og det faller ikke i smak.

 

Det er en god del som er bra på Shadows of the Sun, små partier her og der, men helheten er skrantende. Trickster Gs tilgjorte "baryton på konstant utpust" og floskelfylte tekster gjør at han for meg framstår som en slags lat new age-Buddha, men det hadde ikke gjort så mye dersom musikken hadde noe å fare med. Jeg finner som sagt enkelte ting å glede meg over, men jeg savner en sammenheng og klarere linjer i musikken. Det blir litt for mye dunkel frijazzklimpring og musikalske temaer som skubber seg inntil hverandre i stedet for å flette seg sammen. Dårlig konstruert musikk, rett og slett.

 

Jeg har forsøkt å ha forskjellige innfallsvinkler til musikken. Funker det som rock? Nja, nei. Ambient? Nei, til det er det for stressa. Jazz? Tja. Det er vel en slags miks av de tre sjangrene, noe som i utgangspunktet høres bra ut, men resultater er less than the sum of its parts på så veldig mange måter her, og dette er nok ikke et album som kommer til å bli spilt så mye mer for min del. Synd egentlig, for jeg har stor sans for Ulvers eksperimenteringsvilje. Det kan virke som om det skorter mer på evnene enn på viljen :)

 

Men men. Det er bra at så mange har trykket dette albumet til sitt bryst, og ser ut til å finne stor glede i å lytte på det. Det å kunne glede seg over musikk man liker er en flott ting, så får jeg heller beklage at jeg kommer hit og roper ut min misnøye. Det skal uansett mye til før dette blir en ny Tokio Hotel-tråd!

Lenke til kommentar

Jeg er delvis enig i at det kan bli for retningsløst, et spark hit og et spark dit. Helheten jeg sitter igjen med er likevel en mørk farge, oksymoronsk blandet med kalde og varme nyanser. Jeg har vel nevnt tidligere at jeg skulle ønske Ulver hadde fokusert mer på strykere og nydelige melodier, som de gjør i "Eos" og "What Happened?", det ville muligens ha gjort albumet mye bedre.

 

Noen som har informasjon om hva Kristoffer Rygg synger mot slutten av "Eos"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...