Gå til innhold

Ulver - Shadows of the Sun


Cuneax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte å gjøre det, men hva er vitsen? Da jeg fikk en forjævlig forseglet CD i posten i dag kom jeg på hvorfor jeg nesten aldri kjøper CD-er lenger. Upraktisk og utdatert.

 

Men støtter man bandet, må man nesten kjøpe musikken deres, selv om det kommer i CD-format. Har jo tross alt betalt flere hundre kroner allerede for Shadows of the Sun ;)

Lenke til kommentar

Stillegående, melankolsk og teknisk dyktig gjennomført. Det er hva man blant annet kan si om Ulvers nye album. Man hører klart og tydelig at musikken deres fra for eksempel filmen Uno var såpass inspirerende for dem at de valgte å fortsette å eksperimentere med den stilen på dette studioalbumet. Likhetene mellom Unos "Gravferd" og Shadow of the Suns "Eos" er slående. Ulver har valgt å fortsette sitt arbeid på denne låta og gi den mer dybde, for eksempel akkompagnere med nydelige strykere.

 

Må høre gjennom albumet mange flere ganger før jeg vil uttale meg mer om det eller i hvert fall dømme det. Det er antakelig et album som vokser etter hver gjennomlytting.

Lenke til kommentar
Aner meg at dette blir favoritten framover gitt. Men må høre den mange flere ganger før jeg kan uttale meg bastant. Og da vil jeg helst ha albumet foran meg. Kult at de covrer Black Sabbath btw!

9516869[/snapback]

Hvilken?

 

Ser frem til dette albumet. Falt for fristelsen da det ligger ute på nettet. Dette skal høres på sengen i natt.

Lenke til kommentar
Da jeg fikk en forjævlig forseglet CD i posten i dag kom jeg på hvorfor jeg nesten aldri kjøper CD-er lenger. Upraktisk og utdatert.

9515944[/snapback]

CD-er er herlige :)

 

Eneste jeg har kjøpt på iTMS er NiN - Burn, og laste ned ulovlig gidder jeg av en eller annen grunn ikke. CD-er ftw!

 

Redigert: Har hverken kjøpt standard deal eller collector's deal, da de inneholder for mye mikkmakk jeg ikke er interessert i... får vente til jeg kan kjøpe en vanlig CD på platekompaniet eller no' ;)

Endret av svinepelz
Lenke til kommentar

Det er en annen diskusjon (jeg er i alle fall imot det av diverse grunner :p)

 

En ting jeg i hvert fall kan konkludere med, er at Shadows of the Sun er altfor kort! Det varer i ca 37 minutter, noe som flyter ganske raskt forbi. Til sammenlikning varer Blood Inside i 45 minutter, Perdition City i 53 minutter, Themes From William Blake's The Marriage of Heaven and Hell i 1 time og 41 minutter (hvis man regner med ca 20 minutters stillhet i den siste låta), Nattens Madrigal i 44 minutter, Kveldssanger i 40 minutter og Bergtatt i 35 minutter (altså det korteste albumet!)

 

Det er altså det nest korteste Ulver-albumet, noe som er trist i og med at jeg vil høre mer melankolske stemninger og nydelige strykeroppsett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...