Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Connecteddrive Bmw 320D 2013


Anbefalte innlegg

Heisann, kjøpte meg nylig en Bmw 320D Touring. Har ikke veldig sansen for dette med å bruke kabel når jeg skal spille musikk og har svært lyst til å bruke bluetooth. Problemet er det at spotify vil rett og slett ikke spille musikk av i bilen selv om den er koblet opp mot bilens bluetooth.

 

Har lastet ned BMW's Connected app fra appstore (apple), og prøvd å registrere meg der, men der ber de om VIN kode som jeg har tastet inn (7 siste sifferene i understellsnummeret). Får bare opp en meldingen "Vi kunne ikke verifisere nummeret. Sjekk de sju siste sifrene på VIN-nummeret. Dersom meldingen ikke går vekk, kan det tyde på at bilen ikke er utstyrt for ConnectedDrive-tjenester".

 

Det jeg da ikke helt forstår er at når jeg er inne på menyen på bilen så står det klart og tydelig ConnectedDrive, så jeg må da vel ha denne tjenesten da? Har også sjekket at VIN nummeret ble tastet inn riktig sikkert 100 ganger. Hadde satt pris på den hjelpen jeg kunne fått! 

Telefonen er en Iphone 6s med os 10.3.1 hvis dette skulle være nødvendig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan du lese om connecteddrive (Spotify er en av de digital services)

 

https://www.bmw.com/en/topics/fascination-bmw/connected-drive/overview.html

 

Norsk

https://www.bmw.no/no/topics/fascination-bmw/connected-drive/connecteddrive-services.html

 

MUSIKK OG UNDERHOLDNING.

Du kan oppleve mye når du er på farten i din BMW. Og ved hjelp av musikkapper finner du det riktige lydsporet som gjør kjøreturen til en spesiell opplevelse. Du kan sette sammen en egen radiostasjon for turen til jobb, for handleturen eller for feriereisen. Velg fra et stort antall lydbøker eller strøm din egen musikk direkte til din BMW med utstyret ConnectedDrive services.

 

 

Spotify and BMW

https://support.spotify.com/us/listen_everywhere/in_the_car/bmw-integration/

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Dagens ConnectedDrive kan gjøre det på en måte, men det er ikke det du trenger. Du skal bare få til bluetooth forbindelse mellom din telefon og bilen. Det er en mye enklere funksjon, noe som er standard på veldig mange biler.

Men med så mange modeller av telefoner kan det oppstå kompatibilitetsproblemer, derfor blir programvare i bilen oppdatert. På min 5'er tror jeg det har vært 8 forskjellige. Det var en ganske enkel prosedyre, men vet ikke om det er det samme på en 3'er.

Har du prøvd VIN koden på den nettsiden jeg linket til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du ikke extended bluetooth nei. Har du NBT-spilleren så kan du kode fra 6NH til 6NK med E-sys. Har du CIC-spiller så tror jeg det er litt verre. Hvilken spiller du har kommer an på produksjonsdato på bilen din, NBT kom sent i 2012.

 

Du kan kode selv med en laptop og e-sys, ellers er det sikkert flere på bimmers.no eller finn.no som kan gjøre det for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...