Gå til innhold

SNIKTITT: Project xCloud


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stadia og xCloud er fremtiden og jeg er svært begeistret for at de faktisk kan få dette til. Men jeg er litt på gjerdet inntil jeg får se mmorpg ytelse/latency, mus og tastatur tilkobling og crossplay til PC.

Så kan jeg slippe å tenke gaming PC når jeg er ute å reiser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det finnes ulemper forbruker;

  • Du er avhengig av dagsformen til internett for å spille "single player"-spill. (MMO's er avhengig av dette uansett).
  • Du vil sannsynligvis ikke lenger eie spill, men leie dem. Med leieprinsippet følger antaglig "netflix syken", dvs. at det fort kan bli mer kostbart å spille de spillene en ønsker. Dette fordi en sannsynligvis må ha flere abbonement for å dekke alt. Eksempel: Halveis gjennom Elder Scrolls 6 forsvinner spillet fra tjenesten du har valgt...
  • Gamle spill vil sannsynligvis ikke støttes allverden, det vil være enklere (driftsmessig/teknisk) for tjenestene å ha en oppdatert produkt portefølje. Dette gjelder i langt større grad her enn ved filmer / musikk.

Forbrukerfordelene er;

  • Enklere hardware krav.
  • Ingen (eller liten) installering, kan spille fra hvor-som-helst (bare internett er duganes nok).

Fordelen for utgivere/produsenter;

  • Pga enklere maskinvare, potensielt større kundemasse.
  • Fullstendig kontroll over kundemassen, noe som i seg selv gir mulighet for høyere inntekter.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så kan jeg slippe å tenke gaming PC når jeg er ute å reiser.

Vel, i noen grad er det vanskelig å slippe unna. Selv om en laptop eller mobil duger for å "kjøre" spillet, vil en jo gjerne mangle de 3 skjermene samt mus & tastatur en er vant til.

 

Dog, for de som bare trenger en gamepad er denslags ganske lett å bringe med seg.

Lenke til kommentar

Ser bare flere å flere artikler og tilbakemeldinger av dem som har vært skeptiske som går derifra som "believers". 

 

Ja mye positive tilbakemeldinger fra testerne så det lover bra :) Er også veldig mange folk der ute som rakker ned på xCloud å sipper og syter over den horrible totalt uspillbare latencyen, men alle disse folkene har en ting til felles og det er at de faktisk ikke har prøvd xCloud over hodet og de har bestemt seg å forhånd for at game streaming er møkk og totalt umulig med dagens teknologi... rart det der :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir spennande å sjå kor bra streaming blir ja.

Men streaming blir ein svært subjektiv opplevelse basert på nettlinje(hastighet og ping), så man vil garantert få både positive og negative opplevelser. Veldig forenkla kan man seie at ein lokal konsoll eller PC slipper lag x 2 som internettlinja genererer opp og ned. Streaming treng og større fokus på at spill kjører 60fps eller helst 120fps for å få minst mulig lag til forbruker. Det gir enda større grunnlag for å tru at fleire spill til di nye konsollane vil fokusere på å levere 120fps. Håpet om 4k/120fps blir såleis forsterka av streaming satsinga. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...