Gå til innhold

Den store iPad tråden.


Sisyphus

iPadilicious?   

570 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe / har du kjøpt én iPad?

    • Ja! Har syntes denne var fantastisk fra dag 1!
      202
    • Var skeptisk først, men har tenk å kjøpe én!
      79
    • Nja.. kanskje litt senere.
      88
    • Venter på en annen tablet.
      60
    • Ser ikke helt bruksområdet .
      141


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror prisen kan sørge for at dette blir et populært produkt. 499$ (2900 før norske avgifter, rundt regnet) er da ingenting mot andre Appleprodukter..

 

 

Ser dog ett par mangler, hvorav en er litt "krise":

Mangler støtte for flash

Ingen multitasking! , triste greier når dette skal erstatte en netbook.. Ingen spotify+andre ting feks.

Endret av Corporal Clegg
Lenke til kommentar

selv meg som ikke-applebruker og "motstander" av apples ideer rundt propietær hardware osv ser denne som spennende, riktig nok virker den litt begrensa. nå er det jo snakk om et "oppskalert" iPhone OS denne kjører på, men med et annet os under skallet så har denne vært meget kurant.

 

den har jo en ARM cpu så om ikke hardwaren er ekstremt sær så skal den kunne kjøre linux

Lenke til kommentar

Denne er meget aktuell. IPS-skjerm og led-baklys er faktisk så bra at den vil være behagelig å bruke til surfing + bøker.

 

Men, kan den ringe opp og bruke mobilen 3g/edge på en vanlig mobil via bluetooth for å komme seg på nett?

 

Har den java, evt. er det mulig å få bank-id til å fungere på denne?

 

Hadde gjort seg med en slik, men den må støtte nettbank for at jeg kan forsvare å bytte ut den gamle ibooken min som surfepc hjemme...

Lenke til kommentar

Hmmm... Skal mann gi 5000,- for noe så bør den jo erstatte et eller annet. Kan ikke helt se denne istedet for en laptop eller iPhone, så da blir det jo en veldig luksus vare. Kan bli tricky å selge.

 

Blir liksom så flaut når "sjefen selv" ler av netbooks som gir deg 160GB til halve prisen av deres 16GB modell. Useriøst å tro dette produktet bygger på samme ide som netbooks.

Lenke til kommentar

Hm, jeg sitter i sofaen med laptoppen på fanget. Bruker en arm til å surfe på nett. Den andre hånda er fri til å pelle meg i nesa, drikke te, kose med kona - whatever. Med denne "plata" fra Apple må jeg jo til enhver tid bruke den ene hånda til å holde den, og den andre til å surfe! Artig med touch skjerm, men ikke 4 - 8 tusen gøy. Og - akkurat som nå må jeg jo skrive litt i løpet av kvelden - og det *er* lettere å skrive på et tastatur enn en touch skjerm, selv om man blir raskt vant med å skrive på iPhonen.

 

Med Apple sin proprietære tankegang i.h.t. støtte for 3. parts mykvare på toppen...

 

Min spådom - flopp. Garantert.

Lenke til kommentar

som sagt har man fått inn en linux distro med god touch støtte på denne har jeg sett nytteverdien. men å ha en forvokst iPhone blir bortkasta.

 

men vi skal nok ikke se bort ifra at dette kan inspirere andre produsenter til å komme med liknende maskiner med en mer åpen approach

Lenke til kommentar

Faktisk så har vi en liten HP laptop i huset her hvor du kan snu skjermen 180 grader og legge ned til en stor trykk skjerm bare, som med iPad. Aldri brukt og kommer heller ikke til det er bare ikke nødvendig bare mye mer tungvindt. Som jeg sa tidligere er den mer for å legge på armen og bruke hånda flittig mens du står og babler ut til en forsamling eller møte whatever. En at du må stå der med en laptop i armene .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...