Gå til innhold

Den store 3D Print Tråden - Printer du?


Anbefalte innlegg

 

(og de av dem som får ting til, er av typen "nei jeg hjelper ikke fordi da blir jeg stående med det skrotet av en printer der og mine printere koster litt for mye til at du får printe noe på dem")

hva er det du vil ha printet?

 

Litt forskjellig, for det meste plast-esker til nye elektroniske ting som enten ikke har fått skikkelig eske rundt seg enda, eller har for dårlig / dyr eske.

 

Problemet er at de printerne jeg har tilgang til, har de ikke greie på å oppbevare filamentene så de er sprø som glass, de klarer ikke å drive skikkelig vedlikehold så det er 50/50 om jobben blir ferdig eller går i dass, og i det hele tatt... det er litt felles printere så det er liksom ikke så viktig for dem.

 

Som eksempler skulle jeg hatt en eske til en rock64 (en raspberry pi 3 klone som er bedre), men esken ble så sprø at den gikk ifra hverandre og kortet ble liggende mer utenfor enn inni, så nå har statisk elektrisitet tatt knekken på det.

Og en eske til en pastilda passord-token manager måtte jeg teipe fordi de bruker så billig filament at det faller ifra hverandre, det samme med et etui til en blackphone 2.

 

Kunne knekke dritten bare ved å se på den, hvis jeg var så heldig at det hele ble printet ut og filamentet ikke hang seg opp fordi folk bare slenger ting ifra seg og ja.

 

Lite imponert over hele plassen, skal jeg være ærlig, det er liksom en indre krets med folk der og de gir egentlig ganske mye faen i alt fra om selv papir-printerne fungerer til om du får en brukerkonto på en måned etter at du har betalt. Skal ikke si hva plassen heter, men det er et av disse "makerspace'ene" som er desperate etter inntekter og bevilgninger men ikke like ivrige etter å bidra med noe til lokalsamfunnet.

Endret av VegaPet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Du får bruke 800kr på en printer selv og se om du får til ^^

Så kan du jo bare selge den etterpå omså.

 

 

0.0 hvilken printer er det og hvor finner jeg den ????

 

Får vel slike prusa kloner til priser ned til 800kr. Søk deg opp. Kalles ofte Anet A8 og lignende.

 

Printer helt greit. Spesielt med litt oppgraderinger (som man printer selv naturligvis)

Lenke til kommentar

 

Du får bruke 800kr på en printer selv og se om du får til ^^

Så kan du jo bare selge den etterpå omså.

Hvor ser du en printer til 800,- ?

Ser ingen her: https://prisguiden.no/kategorier/3d-printer

Får jo aldri tak i en printer til 800kr i norge da. Må kjøpe fra Gearbest, ebay, DX.com, Lightinthebox, bangood, tomtop eller en annen kinesisk nettbutikk.

 

Betalte 1200kr for min Anycubic Kossel på flash sale fra Lightinthebox. En temmelig heftig printer for prisen. Står mere diskusjon om dette tidligere i tråden.

 

Billigste man får tak i i norge er en XYZprinting da Vinci Mini til 2700kr. Da tror jeg man får bedre resultater med en 800kroners maskin fra kina altså.

 

Pluss at den kinesiske bruker standard filament, mens på da Winci må man kjøpe dyrere spesiell filament fra dem.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Ok.

Men greit, jeg betaler ikke 1200,-, pluss fire dagers arbeidstid pluss det doble i pris for materiale som jeg aldri kommer til å bruke før det går ut på dato, for å kunne skrive ut fire plastbokser som burde kostet maks 100,- .

 

Derav mitt opprinnelige spørsmål.

Lenke til kommentar

Ok.

Men greit, jeg betaler ikke 1200,-, pluss fire dagers arbeidstid pluss det doble i pris for materiale som jeg aldri kommer til å bruke før det går ut på dato, for å kunne skrive ut fire plastbokser som burde kostet maks 100,- .

 

Derav mitt opprinnelige spørsmål.

Selve materialet koster nok under 10kr på de 4 boksene du vil ha (avhengig av størrelse såklart), men er jo tiden osv. ikke mange som er interessert i sånt for en liten 100lapp :p
Lenke til kommentar

Nei 3D printing er en hobby, og har man ikke interesse av det så vil man sikkert ikke ha noe glede av å skaffe seg en printer heller.

Men matriale går det nok ikke mye av til noen bokser nei. Koster en 200-250kr per kilo PLA f.eks. Som oftest enda billigere for ABS.

Får vel ganske mange små bokser på ett kilo da.. :p

 

Took en liten speedrun på Tronxyen i dag.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...