Gå til innhold

Nintendo dårligst på miljø


Anbefalte innlegg

Det er da ikke gamer.no som skal ha skylden for om nå kildene ikke skulle stemme eller være upresise. De bringer vel bare videre denne nyheten fra andre igjen som er ansvarlig for kildenene. Vil en ha et mer objektivt syn på saken så er det jo bare å gå til de ulike partene eller noen utenforstående organ å få deres mening om saken. At vi får en diskusjon rundt dette er jo svært bra i seg selv. :)

 

Eller er det noe jeg har misforstått her?

 

??

 

At folk klager skjønner jeg heller ikke, når alt kommer til alt så er jo det bare bra at det blir satt søkelys på ulike bedrifters hennsyn til miljøet.

 

I Kina blir det omtrent ikke satt noe spørsmålstegn ved bedrifters forurensing. Da er det folket i nærmiljøet som får lide når de slipper miljøgiftene rett ut i elver og innsjøer, forurenser lufta med stoffer de ikke har kontroll over osv. Tror vi bare skal være glad til for at noen bryr seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At folk klager skjønner jeg heller ikke, når alt kommer til alt så er jo det bare bra at det blir satt søkelys på ulike bedrifters hennsyn til miljøet.

 

I Kina blir det omtrent ikke satt noe spørsmålstegn ved bedrifters forurensing. Da er det folket i nærmiljøet som får lide når de slipper miljøgiftene rett ut i elver og innsjøer, forurenser lufta med stoffer de ikke har kontroll over osv. Tror vi bare skal være glad til for at noen bryr seg.

Jeg fatter ikke hvorfor noen synes det er greit at når de setter seg ved en spille konsoll skal være bekymret for hvor miljøvennlige firmaet som laget konsollen er.

Jeg liker å kalle meg en "gamer", jeg kjøper konsoll etter hvilken som har best spill, å så koser jeg meg med dem. Jeg velger ikke ut fra hvilket firma som er "fetest", eller det alle andre holder med, eller det jeg "alltid" har holdt med, jeg velger fra det som har best spill (bare for å si det igjen =P). Å jeg vil ikke være (å er ikke) bekymret for om jeg har valgt riktig i forhold til miljøet!

Ok kanskje det ikke er så ille at noen "eksponerer" "slemme selskaper", men vist noen her virkelig er så opptatt av miljøet at de hadde endret hvordan de forholder seg (i praksis) til spill produsenter, så tror jeg de ville klart å finne denne undersøkelsen på egenhånd.

Så jeg synes ikke gamer.no skulle bry seg med det. gamer.no handler om spill og spilling, og det gjør så vidt jeg kan se ikke dette. Ok det er relatert siden selskaper som lager konsoller er med, men det har ikke noe med den tiden vi geeker sitter foran en skjerm å "geeker".

 

(Blir litt amper i disse "sene kvelds tider, sorry. Sikkert bare fordi jeg gir faen i miljøet. (ikke det at jeg forurenser, jeg bare gjør ikke noe mer enn vanlig for ikke å gjøre det. (for å være helt ærlig)))

går å legger meg nå =P

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Er det noen her som synest at det feil at vi har miljøorganisasjoner som bryr seg?

 

Burde slike organisajoner opphøre og folk generelt slutte å bry seg om miljøet?

 

Kan noen helt ærlig og oppriktig svare ja på disse spørsmålene?

At det finnes organisasjoner som bryr seg er vell å greit, men jeg forstår ikke hvorfor gamer.no bryr seg. Det har ikke noe med gaming å gjøre.

 

 

Å ha en interesseorginisasjon som sprer falsk info og propaganda, og samtidig bruker virkemidler som størstedelen av verdens befolkning ikke kan stille seg bak gagner vel ingen.

 

Sprer man halvsannheter som blir dementert hver gang sår man også tvil om sin egen agenda.

Akkurat det vet ikke jeg noe om da, jeg driter sånn ca i det =P

Lenke til kommentar
Greenpeace er ekstremister som bør tas med en klype salt, men jeg stoler heller på de enn deg med den holdningen. Folk som Pricks er en gjeng med løgnaktige pøbler som bør ignoreres, da alt de sier er løgn og bedrag.

Nei, for jeg finner ikke på "undersøkelser" som i realiteten er ubrukelige og publiserer dem som sannhet, slik Greenpeace gjør. Jeg har heller ikke en historie med løgn etter løgn bak meg. Jeg iscenesetter heller ikke PR-kampanjer for å spre feilinformasjon.

Lenke til kommentar

De har effektivt hindret bruk av miljøskadelige stoffer hos andre produsenter som f.eks Dell med liknende kampanjer. Hvorfor skal denne være så fæl? Nå vil vi uansett få et klart svar fra Nintendo om de gjør ditten og datten som de ikke opplyste tidligere og fikk ris for. Tipper alle Nintendo-entusiatene hadde heiet på kampanjen og ikke tenkt på kilder hvis resultatet hadde vært det motsatte.

Lenke til kommentar

Så du mener målet helliger midlene i dette tilfellet? Jeg mener testen mister helt troverdighet når midlene er såpass på trynet.

 

Å dell hadde vel heller ikke oppgitt sine data før den kampanjen, dermed gikk vel greenpeace utifra at allemann spylte bly og arsenikk ned i dass hver pause.

Lenke til kommentar
Etterpå skal jeg sette meg ned med en Italiensk rørlegger å samle litt stjerner i håp om og endelig få knulle Prinsessa.

 

Hadde man fått det, så skulle jeg jaggu begynt å spille Mario-spill igjen.

 

Men, seriøst. Dette virker i stor grad som en agurknyhet. For all del, man bør tenke over hva man gjør med miljøet, men det er nok ikke særlig mange som velger spillkonsoll utifra hvor miljøvennlig produsenten er. Det blir litt som om man skulle kjøpe hvitost utifra hvem som hadde mest miljøvennlig produksjon, Tine eller Synnøve Finden, ikke utifra hvilken ost man likte best.

Endret av Eldritch
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...