Gå til innhold

Returnere / nekte å godta vare på Apple Store


deleder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange butikker som operer med betalings metoder der varer kan bli sendt før betaling er mottatt krever ofte at kunden betaler for frakt om varen ikke blir hentet på leveringssted.

 

Hvis en kunde bestiller en vare og bruker betalings alternativet Faktura 14 dager, Da må bedriften selv legge ut for frakt til kunden før de har mottatt penger fra kunde, Dette er en sum som er rent tap for bedriften frem til kunde betaler. Så om kunden ikke henter sitt produkt, det blir returnert og du vil ikke lenger måtte betale for produktet. Men bedriften blir fortsatt belastet for frakten til og fra utleveringssted.

Derfor vil så og si alle bedrifter/butikker som gir fra seg vare før betaling sende deg en regning på frakt siden du ikke henta pakka og kanskje til og med et lite gebyr for tapt arbeid. (De må jo fysisk bruke en medarbeider som pakker,adresserer sender varen. og det koster penger/tid) Det er hvertfall min erfaring. Men dette er sjeldent veldig store summer. 

 

 

Dette fant jeg i Apple store sine retningslinjer angående frakt og retur

 

Avbestilling

Hvis bestillingen din ikke har blitt sendt ut, kan du kansellere bestillingen på nettstedet for bestillingsstatus. Hvis bestillingen din klargjøres for sending, eller hvis den allerede er sendt, venter du til bestillingen er levert før du iverksetter retur på nettstedet for bestillingsstatus eller ved å kontakte kundeserviceavdelingen til Apple Store. Merk: Det er mulig at du må betale for tilbakesending.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Ville hørt med butikken. 
Min erfaring er at uhentede pakker ofte har et høyt gebyr (grunnet frakt og håndtering av ordre), men om du henter pakken og sender den tilbake selv er dette ofte billigere (14 dagers returrett).

Men du kan jo først finne ut hva det koster å ikke hente pakken kontra å sende tilbake selv?

Lenke til kommentar

Endte med at jeg tok den i mot og solgte iPhone på Finn.no. Det blir levert på døren, så vanskelig å ikke hente det på postkontoret, men det blir kanskje lagt på et pick-up point til slutt (?). Men uansett kan man jo nekte varen. Hva som skjer da vet jeg ikke.

For å sende tilbake virker det som om Apple krever at man bruker DHL. Skal vel selges tilbake til Nederland. At noen skal komme hit og hente noe høres dyrt ut. Sendte en blodprøve til Tyskland en gang. Kostet vel 600 i frakt. Da kom en DHL-type på døren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...