Gå til innhold

Bilsub til stuen


Anbefalte innlegg

Hei sveis

 

Kjører per dags dato to gulvhøyttalere og en center. Som i seg selv slamrer og hamrer godt nok for seg selv. Så blir ikke å gråte mine modigste tårer om jeg møter på kvist nå.

 

Har seg slik at jeg kom over den gamle basskassen jeg i herrens år kjøpte til førstebilen. Begynte å undres på om det gikk an å koble den til receiveren jeg har stående, uten mye hokuspokus.

 

Er det optimalt? Helt sikkert ikke. Da kassen neppe har nok volum til stuen. Er snakk om en billig kasse med et 12" element. Det er i tillegg en inaktiv sub, men jeg har fortsatt forsterkeren.

 

Hvordan skal dette snores sammen? Jeg blir på ingen måte å kjøpe noe filter, utlignere eller annet opplegg for å få dette til. Blir det gjort, blir det gjort med det jeg har for hånda.

 

Forsterker til sub

 

 

post-452921-0-21292200-1559933404_thumb.jpg

post-452921-0-47533000-1559933410_thumb.jpg

 

 

Utganger fra receiver

 

13272.Jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan løser du strømforsyning til forsterkeren?

 

Det er der dere kommer inn. For akkurat dette vet jeg ikke. Har bare hørt om tilfeller der folk har brukt bilsub innendørs. Men det er kanskje aktive kasser?

 

Har du 12V på stua til å forsyne forsterkeren? Har du det så kan dette alltids funke på et vis. Kassestørrelsen skal passe til basselementet og ikke rommet du skal bruke kassen i, så det er ikke noe problem.

 

Det har jeg ikke. Hvordan det høres ut ville jeg avgjøre selv. Vet at det ikke er den mest optimale subben til rommet.

Lenke til kommentar

Du trenger bilbatteri og stor lader 

Tviler på at andre 12v kan gi nok strøm, f.eks PSU til PC som fungerer for andre ting som går på 12v

 

Blir fort billigere å kjøpe en sub som er laget for fomålet, og garntert bedre lyd

Det jeg var redd for. Takk for svar

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du trenger bilbatteri og stor lader 

Tviler på at andre 12v kan gi nok strøm, f.eks PSU til PC som fungerer for andre ting som går på 12v

 

Blir fort billigere å kjøpe en sub som er laget for fomålet, og garntert bedre lyd

 

Burte ikke være noe problem med å benytte en PC strømforsyning på 5-600W, hvis den har singel rail. dagens PSUer gir så å si all effekten på 12V, og det var ikke veldig store effekter på forsterkeren som vises på bildene her. Hvis man tar i litt, så er det 300W, og da har man mye å gå på ved 500W strømforsyning. Disse kan skaffes billig brukt, så kan være greit å teste.

 

Er bare å benytte PCI-e utgangen, har den 2 så kobler man bare sammen alle + og -, inn på inngangene, så er kablene greie nok også, men må ikke satse på 2 ledere, men flere sammen pga A mengden som vil gå.

 

Å starte og stoppe er enkelt via 24pin kontakten, og sette bryter på de 2 riktige pinnene der.

 

Om det blir pent og praktisk er en annen sak.

 

Skulle det funke, så ville det vært anbefalt å lodde på ett par skikkelige kabler fra internt i PSUen.

 

Men vil nok anbefale en Sub laget for stue bruk i stedet. Er tilpasset miljøet, og har justeringene som er tilpasset hjemmekino. man får kjøpt ferdig forsterkermoduler som kan settes inn i kassen mot elementene du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...