Gå til innhold

Sliten gammel Tandberg Sølvsuper 11 Støy


Anbefalte innlegg

Heihei, har irriterende med støy ifra Min gode gamle Tandberg Sølvsuper 11

 

Den spiller ganske greit til mitt bruk, men tingen er at plutselig oppstår det støy (ca 1 gang i timen, kan gå lengre uten også men) og det går oftest vekk om jeg skrur den av og på igjen, noen som har noen innspill på hva som kan være feil? er litt mekkeglad men peiling har jeg ikke.;) 

Takk for svar

 

her er video og lyder jeg opplever

https://www.youtube.com/watch?v=Kj3NKeK0zDE&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=V-J6cLBKzzU&feature=youtu.be

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei , ja har tenkt tanken angående jording, men kontakten er bare en europlugg(flat type), altså uten jording, så er det noe jording på den?

 

Det oppstår som regel ganske plutselig. Bruker den egentlig ikke på annet en «Tape» da det er kun da auxen vil spille fra. Når jeg vanligvis har den på tape(spiller da via aux fra PC’en) spiller den fint en stund til det evt bygges opp til støy, eller plutselig brummer så jeg av og til får sjokk, så da skrur jeg den av og på kjapt så er det normalt igjen, og uten støy, men fikk ikke fanga et slikt øyeblikk på film, bare hvordan lyden høres ut:)

 

jeg får åpne og sjekke etter dårlige koblinger som kan forårsake støyen??

Lenke til kommentar

Heihei , ja har tenkt tanken angående jording, men kontakten er bare en europlugg(flat type), altså uten jording, så er det noe jording på den?

Det er signaljord de mener, som f.eks dårlig kontakt på skjermen i en kabel. Det har ingenting med jord på stikkontakt å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...