Gå til innhold

Ebay-tråden


Anbefalte innlegg

Ziplock-poser kan være en god idé, ja. Matvarebutikker har ofte slikt i samme avdeling som bakepapir og gladpak. Men bare én størrelse. Greie til å lagre ting i. Ikke nødvendigvis trygge til mat om de kommer fra utlandet.

 

Elektroniske komponenter, som dioder, motstander osv får du billig på Ebay. Funker utmerket til små prosjekter. Vær oppmerksom på at elektrolyttkondensatorer kan være dårlig kvalitet, og ikke bruk slikt i kritiske oppgaver eller strøm fra stikkontakt.

 

Minnekort fra Ebay kan være falske. De kan ha lavere kapasitet enn oppgitt, og slette data når du skriver til dem.

 

Jeg har også kjøpt et lite verkstøyssett til lodding. Diverse tenger og slikt. Ikke super kvalitet men godt nok og billig. Har også kjøpt skalpeller, slike som kirurger bruker. Jeg ville ikke brukt dem i en operasjon, men de er greie til diverse arbeid som trenger skalpell. Jeg liker å lodde elektronikk.

 

Jeg har også kjøpt en trepakning med små superlim-tuber. Bruk én tube per jobb.

Og den ledningen som alltid blir ødelagt på laderen til Mac.

Fikset to Mac-ladere på denne måten.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Då har eg prøvd varene eg bestilte. Er vel som DX, at kvaliteten er så som så, spesielt på det som kjem ifrå Asia. 

 

Eg kan anbefale denne på det varmaste. Kjekk gadget som eg såg på Amazon, og fant tilsvarande på Ebay. Kjekk å ha i bilen. 

http://www.ebay.com/itm/272247677690?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Eg kjøpte også div deksel til min Galaxy s7, men desse var ikkje bedre en det eg hadde frå før så dei havnar vel i skuffa. 

 

Det neste eg vil kjøpe er ein stor powerbank som eg kan ha med på elgjakta til hausten. Noken som har noken tips?  

Lenke til kommentar

Eg har tenkt å kjøpe 3-4 produkt frå same leverandør, alle har Buy It Now-knapp og gratis frakt. Dersom eg legg alle varene i handlekorga og kjøper det på den måten, er det sjanse for at alt vil bli lagt i same pakke og få totalpris lik summen av alt? Kvar enkelt vare kostar under 350, så eg vil helst unngå at det skjer.

Lenke til kommentar

Kjøper man flere ting fra samme selger, er det sannsynlig de sender alt i en forsendelse. Man kan legge inn kommentar ved utsjekk at man ønsker varene sendt hver for seg. Er usikker hvordan Tollen forholder seg til det da. F.eks 3 stk pakker under 350 kr med samme navn regnes som èn forsendelse siden alle er til samme mottaker? Ellers hadde det vært veldig enkelt å "lure" seg unna mva og toll på den måten.

Lenke til kommentar

Eg har tenkt å kjøpe 3-4 produkt frå same leverandør, alle har Buy It Now-knapp og gratis frakt. Dersom eg legg alle varene i handlekorga og kjøper det på den måten, er det sjanse for at alt vil bli lagt i same pakke og få totalpris lik summen av alt? Kvar enkelt vare kostar under 350, så eg vil helst unngå at det skjer.

Tror ikke du ville fått problemer med tollen. Det som mest sannsynlig vil skje er at du bare får alt sammen i en boks.

Lenke til kommentar

Skal ikke ha noe å si, så lenge det deles opp i flere sendinger. Det er jo toll og moms på en enkelt vare, som er er deres oppgave. Så hvis du da importerer 4 stk varer til f eks 340, vil alle være avgiftsfrie, hvis de er delt opp hver for seg. Hvis det er som du sier, at du mistenkter selger for å sende dem samlet, risikerer du selvfølgelig å måtte betale moms og fortollingsgebyr. De tar sykt langt tid å komme frem, men er jo sending du må forholde deg til. Mitt råd: Hvis selger ikke ønsker å dele opp sendingen, bestill gjerne 2 og 2, hvis det lar seg gjøre, hvis ikke må du ta 1 og 1. Vent til du får melding via ebay at item has shipped, og så bestiller du nytt. Burde ikke være snakk om mer enn 1-3 dager maks. Ikke nødvendig å vente i ukesvis.

 

 

Lovdata og toll.no mumbojumbo

§ 8-4-30.Definisjoner

k)Sending: Produkter som enten er sendt samtidig fra en eksportør til en mottaker, eller produkter omfattet av ett enkelt transportdokument omfattende forsendelsen fra eksportøren til mottakeren, eller, i mangel av slikt transportdokument, av en enkel faktura.

 

"Sendinger fra utlandet med en verdi på under 350 kroner inkludert frakt og forsikring, er toll- og avgiftsfrie. Det betyr at du verken skal betale merverdiavgift eller toll."

 

 

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...