Gå til innhold

Diskusjon.no rammet av spam-angrep


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som bytex sa. Møt damer fra byen din. Og dette bildet her:

 

Hu har klær på. Vet ikke om det skal flagges nsfw, men kjører nå på med en spoiler

 

 

 

BO1qypkhh9-F.jpg

 

 

 

Slettet meldingen etter å ha rapportert den, men nå fikk jeg aldri noen bilder, annet en Avatar/Profilbilde. Lite å ta på vei for når det som sagt bare er å rapportere, og slette meldingen som jeg gjorde. Moderatorene er relativt flinke herinne, så regnet med at brukeren(e), ja det ble sikkert laget flere profiler som det ble spammet fra, rimelig raskt ble blokket og utesperret.

Lenke til kommentar

flere enn meg som har greid å finne ut hvem hun er?

 

initialer R.H  (helt sømmelig model-type, ikke noe grisejente)

 

edit: er vel grunn til å mistenke at de som står bak det som skjedde og spam, bare finner tilfeldige bilder på nett som de bruker.

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

vi er alle sammen bare noen tastetrykk unna tusenvis av lekre damer i alle fasonger, hvis vi ønsker. Allikevel henger det en haug med folk her inne i håp om at det skal dukke opp noe pikant(?)  :p

Sant nok, var ikke noe dårlig bilde heller men sikkert tatt rett fra google anyway :S

 

Bra det kommer fram at nye brukere legges i en gruppe, men ser det kan bli mye jobb om nye brukere skal sjekkes for første innlegg for moderator/veiledere. Kanskje sette opp en side hvor alle innlegg til nye brukere kommer i en liste/bulke som fort kan hukes av hva som er "safe/unsafe?" Kanskje litt mye det å :S

 

Flott innlegg, 30 likes nå :) (+1)

Lenke til kommentar

Forslag om manuell godkjenning av første melding, kan jeg dessverre ikke stemme "ja" på. Jeg er i den oppfatning av at private meldinger fra meg til deg er nettopp det; private.

 

Diskusjon.no får et forklaringsproblem dersom diverse moderatorer kan lese våre meldinger!

 

Spam og svindel må bekjempes, men helst ikke på bekostning av personvern.

 

(PS: tror ikke jeg noen gang har benyttet meg av muligheten til å sende PM, men det er nå så)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

flere enn meg som har greid å finne ut hvem hun er?

 

initialer R.H  (helt sømmelig model-type, ikke noe grisejente)

 

edit: er vel grunn til å mistenke at de som står bak det som skjedde og spam, bare finner tilfeldige bilder på nett som de bruker.

Det er garantert en dude som kan google bildesøk (eventuelt scroller på instagram).

Lenke til kommentar

Forslag om manuell godkjenning av første melding, kan jeg dessverre ikke stemme "ja" på. Jeg er i den oppfatning av at private meldinger fra meg til deg er nettopp det; private.

 

Diskusjon.no får et forklaringsproblem dersom diverse moderatorer kan lese våre meldinger!

 

Spam og svindel må bekjempes, men helst ikke på bekostning av personvern.

 

(PS: tror ikke jeg noen gang har benyttet meg av muligheten til å sende PM, men det er nå så)

Om kommentaren gikk på mitt forslag så var det selvsagt om meldinger som var postet på forum og synlig for alle. For private meldinger er det nok å begrense volumet for de første meldingene til å gjøre spam uinteressant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det en ting jeg anbefaler å aldri gjøre så er det å trykke på lenker dere får fra brukere på forumet før dere faktisk er 100% sikre på at det er reelle meldinger fra en bruker, og ikke bot. Dette sier seg selv, men er greit å huske på! 

 

Jeg antok at volumet ikke var for stort. Om jeg gjetter villt så vil jeg si at det kanskje er 50 nye legitime brukere per uke. Om man kun hadde automatisk rapportering av førsteposten så vil det si under 10 meldinger som skal sjekkes i løpet av en dag fordelt på de moderatorene som passer på da. Det burde være overkommelig og være mye mindre enn det volumet av andre meldinger som allerede rapporteres.

 

Volumet varierer veldig mye fra uke til uke, og måned til måned. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Interessant å nevne fant jeg ikke treff på revers-googling, så noen kan ha faktiskt funni på å knipse bilder for dette.

Amatører. Ser dere ikke at bildet er speilvendt? Det holder å snu det for å finne at det er Rebecca Holly aka Laila Blue i Sydney som om man skal tro tvilsomme datingsiter helst under andre navn søker lokale menn i Finnland, Russland og andre steder.

 

 

 

Og ikke si at dette ble den mest populære posten i en tråd om spam.

Endret av robertaas
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Amatører. Ser dere ikke at bildet er speilvendt? Det holder å snu det for å finne at det er Rebecca Holly aka Laila Blue i Sydney som om man skal tro tvilsomme datingsiter helst under andre navn søker lokale menn i Finnland, Russland og andre steder.

 

 

 

Og ikke si at dette ble den mest populære posten i en tråd om spam.

 

Helt ærlig trodde jeg Google var smart nok til å finne noe som lignet, speilvendt eller ei, spesielt med et bilde som er såpass likt ene eller andre veien. Men takker for info.  :)

Lenke til kommentar

Helt ærlig trodde jeg Google var smart nok til å finne noe som lignet, speilvendt eller ei, spesielt med et bilde som er såpass likt ene eller andre veien. Men takker for info.  :)

 

det meste er vel sagt, men bare som referanse til evt. senere bruk, hvis man skulle trenge det

 

https://www.prepostseo.com/reverse-image-search

 

søker Google, Bing, og Yandex (var kun sistnevnte som fanget opp speilvendt bilde)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...