Gå til innhold

Her er de viktigste PlayStation 4-ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sony burde tenkt mer på ergonomi. Xbox 360 sin kontroller er MYE mer behagelig å bruke, da analogspakene sitter mer logisk i forhold til hvor du har tomlene.
Kunne ikke vært mer enig. Jeg har ikke brukt Xbox 360-kontrolleren mye, men jeg blir rimelig gåen i "trigger"-fingrene av å bruke PS3-kontrolleren i lengre perioder. Av og til blir jeg så gira i bilspill at jeg blir lam i pekefingeren av å mose inn gass-triggeren. Her må det være mye rom for forbedring.

 

Har hørt at Sony kommer garantert til å gjøre mye forandringer på denne fronten. Jeg håper på dette selv.

Svaret jeg derimot lurer på er, hvor stor kommer kontrollen til å bli? Selv er jeg eier av 2stk ps3'er, men har også eid xbox360 i flere år, og mener at xbox kontrollen er en god del bedre på mange måter, men igjen så er det en "klumpete" kontroll, så noe større enn det hadde blitt litt i overkant selv for mine store hender.

Lenke til kommentar

Lurer på om de satser på SSD eller vanlig harddisk.

 

Tipper begge deler, men igjen så spiller det liten rolle da det er lett å oppgradere fra HDD til SSD.

 

Likevel tror jeg at den kommer til å bli levert med begge deler, den med HDD vil sikkert være noe billigere enn den med SSD, og dermed igjen mer interessant for mange der ute som ikke ønsker å legge ut mer enn de absolutt må for konsollen.

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med PC å gjøre. Det er kraftig innmat for å være en konsoll.

 

Javel? På hvilken måte? Konsoller har tradisjonelt ligget ganske nærme opp til det kraftigste som er tilgjengelig for hjemmebrukere akkurat når de lanseres, det ser ikke ut til å være tilfellet denne gangen. Eller mener du at man skal ignorere teknologisk framgang, og alt som er bedre enn forrige generasjon er "kraftig".?

 

AtW

 

PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.

 

Min spådom er at det ikke vil avgjøre nestegenerasjon. Er nok andre ting som nye måter å spille på, samt kreativitet som er det som teller nå. Om vi om 3 år gjør noe med største selvfølgelighet noe som vi ikke visste om idag, ja da er vi i mål med neste generasjon tenker jeg. Begge konsollene blir beist, men hvilke som er mest beist tror jeg ikke er så viktig denne gangen (og var det det egentlig forrige gang?)

 

...og en ny dualshock ja.

 

Ytelse vil nok ikke avgjøre alene nei, men det vil nok spille inn som vanlig. Men her er jo forskjellen tilsynelatende relativt liten, så man risikerer spill lagd for "minste felles multiplum".

 

Personlig håper jeg stuekonsoller fortsetter å slite, det er en lite hensiktsmessig modell i mine øyne.

 

AtW

  • Liker 7
Lenke til kommentar

PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.

 

 

Har hittil ikke sett et spill måle seg med Uncharted spillene på Playstation enda og ihvertfall ikke The Last of Us. Ser du på rene PS3 spill som er utviklet for den konsollen så drar PS3 langt ifra på grafikkfronten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en PS3, men er ingen stor-gamer på den i forhold til PC (mer som en mer sosial sidemaskin), men jeg fant fort ut at et par "Avtrekkerforbedringstilbehør for gamepad" var verdt å kjøpe:

http://www.dustinhom...a-triggers-ps3/

 

...så når det først er marked for slikt tilbehør er det klart at ting ikke var helt gode i utgangspunktet.

Men jeg finner også Xbox-kontrolleren som unødvendig stor, det lille jeg har fingret en slik.

Endret av Paladin@LANur
Lenke til kommentar

Dette har ingenting med PC å gjøre. Det er kraftig innmat for å være en konsoll.

 

Det er den nyeste konsollen på markedet, så selvfølgelig har den kraftigere innmat enn de forrige som er 6-7 år gamle... Men i motsetning til forrige generasjon som hadde topp hardware ved utgivelse, er dette virkelig dårlige greier sammenlignet med dagens PC'er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper også dem har gjort forandringer på kontrollen som gjør den mer behagelig å bruke, og ikke minst av en type plast som ikke får den til å føles ut som resirkulert dårlig plastikk.

 

Men det viktigste er vel at arkitekturen er enkel å programmere til, noe som er vel blitt hintet rundt av diverse utviklere. Så kan en jo håpe at en slipper multiplattform titler med avvik som en har gjort en del av.

 

Utenom det så håper jeg det blir mulighet for avspilling av 4K da det er nok blitt forholdsvis vanlig utover livstiden til PS4 og blir nok akkurat som PS3 med sin bluray spiller inngangs billetten til 4K når 4K tv'er blir i salg for normale forbrukere til en fornuftig pris.

 

Utenom det så er det høyere antall bilder pr sekund og høyere oppløsning som vil gjøre det hele enda mer spennende å spille konsoll spill. Vet det er en del som tror vi får se 4K oppløsning i spill men det kan en bare slå ifra seg med en gang. Isåfall så snakker vi simple spill og ikke fullverdige spill, ikke engen i nærheten.

 

Da må isåfall hardwaren være ekstrem og det vil den ikke bli, dette er tross alt et produkt for hvermannsen og det må prises deretter.

Lenke til kommentar

Det er den nyeste konsollen på markedet, så selvfølgelig har den kraftigere innmat enn de forrige som er 6-7 år gamle... Men i motsetning til forrige generasjon som hadde topp hardware ved utgivelse, er dette virkelig dårlige greier sammenlignet med dagens PC'er.

 

Å sammenligne dagens PC'er mot dem kommende konsollene blir som å sammenligne folk flest stereo anlegg mot hva en entusiast har.

 

Det sier seg selv at når et skjermkort til en PC entusiast koster like mye som selve konsollen at det hele blir litt for dumt å sammenligne.

 

Blir som jeg skal ta mitt 50.000,- stereo anlegg å sammenligne med en kompis sitt anlegg til 4000,- som han er stor fornøyd med. Sier seg selv at det blir rimelig feil...

 

EDIT: Og dem siste årene så har skjermkort racet tatt helt av, det lanseres nye skjermkort hver 9mnd nå, eller oftere.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Tåpelig hvordan? Det finnes uttallige bedre løsninger som er på vei inn på markedet. Valve sin Steam Box og andre ferdigbygde løsninger vil ha en MYE større fordel ovenfor en konsoll. Legg ved en kontroller i ferdigløsningen og steam med big-picture mode så er du på veldig god vei til noe som er 1 million ganger bedre enn enhver konsoll som noen gang vil komme på markedet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skal vi huske at det er langt mer enn de individuelle komponentene en konsoll er satt sammen av som avgjør den faktiske ytelsen

lol...okay, som hva? The Force? Magi?... Jesus? - inb4 software, optimalisering etc. etc. Det er jo selvforklarende, men synes vel dette blir litt svevende og ukonkret. Høres litt ut som en gardering mot PC-fanboys klare til å spytte på komponentene.

 

PS3 er jo litt kraftigere en X360, og den kan jo vise mye bedre grafikk....NOT.

 

Min spådom er at det ikke vil avgjøre nestegenerasjon. Er nok andre ting som nye måter å spille på, samt kreativitet som er det som teller nå. Om vi om 3 år gjør noe med største selvfølgelighet noe som vi ikke visste om idag, ja da er vi i mål med neste generasjon tenker jeg. Begge konsollene blir beist, men hvilke som er mest beist tror jeg ikke er så viktig denne gangen (og var det det egentlig forrige gang?)

 

...og en ny dualshock ja.

PS3 har hakket svakere grafikkløsning enn X360... Her har du nok misforstått (som mange andre).

 

Hvis ytelse ikke var en faktor for kommende generasjon hadde de ikke trengt å lansere den. Folk har tydeligvis problemer med å skjønne at maskinvarekraft kan bli en flaskehals for hvor kreativ du kan bli. Å kalle konsollene "beist" blir vel litt som å kalle en labrador for en kamphund. Klart kan den bite godt fra seg, men det finnes også langt større og styggere.

 

Dette har ingenting med PC å gjøre. Det er kraftig innmat for å være en konsoll.

Jo. Det er svært liten forskjell på disse konsollene og vanlige PC'er - å bruke PC som en målestokk er absolutt ikke bak mål. At den er kraftig for konsoll å være? Mjæh...Jeg synes ryktene høres bedre ut enn opprinnelig fryktet, men å kalle det "kraftig innmat for å være en konsoll" kommer an på hva du bruker som målestokk. Da leverte forrige generasjon komparativt mer ifht. daværende ytelse. Dette er allikevel ikke forferdelig langt bak forrige generasjon, som virkelig leverte smell ved lansering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er den nyeste konsollen på markedet, så selvfølgelig har den kraftigere innmat enn de forrige som er 6-7 år gamle... Men i motsetning til forrige generasjon som hadde topp hardware ved utgivelse, er dette virkelig dårlige greier sammenlignet med dagens PC'er.

 

Tjaa.. topp og topp, er rimeleg trygg på at eg hadde meir enn 512mb RAM for 7 år sidan.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...