Gå til innhold

Farlig å blande sprit med Ritalin?


SacrefiZer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bland piller og alkohol. Det er IKKE smart. Om kompissen din trenger å bli fort full, kan han forsøke en Ølhyler fra Hammar.no. den kan også brukes til annet enn øl. eller du kan lage en selv. selv har jeg vært med på å skyte hjemmelaget vin fra en 1/2-litersflaske. smelt hull i siden nær bunnen med en lighter. vask flasken godt. fyll ønsket inntak av veske i flasken mens du holder på hullet du nettopp smeltet. sett tuten til munnen og slipp fingeren fra hullet. NB! alkohol kan også drepe.

Endret av capy
Lenke til kommentar

Ritalin brukes i form av behandling av ADHD. Ritalin er et narkotisk stoff, derfor er det noen få leger som får lov til å skrive dette ut på resept. Bruk av ritalin uten lege-godkjennelse kan straffes på lik linje som bruk av andre narkotiske stoffer.

 

Personer som ikke har ADHD vil ikke oppleve dette stoffet som en roende virkning, men heller stikk motsatt. Det vil gjøre deg urolig, gi deg søvnproblemer og nervøsitet, og kan forsterke angst og andre problemer du har. Ritalin sliter også sterkt på kroppens organer

Ved intak av alkohol vil disse bivirkningene forsterkes, og du vil føle deg mye mer ruset. Du vil mest sannsynelig gjøre mye mer dumme ting, og du vil påføre kroppen din større skade.

 

Det er en grunn til at ritalin er på resept, og det betegnes som narkotika. Hold deg langt unna det, hvis du ikke har fått beskjed fra legen å ta det. :roll:

Lenke til kommentar

Vel det var det eg meinte med å spørre ein lege. Rekna med han hadde lov til å bruke det, men legen hans veit kva bivirkninger som medisinen gir. Ganske lurt å spørre om slike ting når du bruker medisin. Men som det blei poengtert fra Ustedalen så bør det ikkje blandest(og eg er 99% sikker på at det stemmer).

 

Edit: Spurte far min som er lege, og han sjekka det opp i oversikten over medisin(ritalin er ikkje så mykje brukt no, siden dei har eit anne stoff dei kan bruke). Og der sto det at under behandling med Ritalin bør alkohol ungås(det sto akkurat det)

Endret av DemonHunter
Lenke til kommentar
Beklager for at jeg går off-topic nå. Men hva i huleste er vitsen med å blande forskjellige alkoholdrikker med andre medisinske stoffer? For å bli full fortest mulig?

Det virker bare teit for meg.

5477989[/snapback]

 

Sikkert for å bli ruset på forskjellige måter.

Men da går jeg enda mer off-topic. Hva i helsikke er vitsen med å bli ruset i det hele tatt? (Mulig vi skal ta dette opp i en annen diskusjon?)

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...