Gå til innhold

USPS sending fra US til Norge- erfaringer


Sazzii

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er litt usikker på om jeg poster dette på riktig plass, men som tittelen sier lurer jeg altså på om det er noen der ute som har erfaring med å motta post med USPS fra USA.

Bestilte en t-skjorte fra US 10April, som ble sendt 11.April. Den ble sendt med first class international (billigste, tregeste alternativ). Er bare en billig, morsom t-skjorte i forbindelse med en bursdag nå på fredag, så ikke rare greia, men prøvde jo å endre til ekspresspost rett etter bestilling uten hell (selger svarte ikke).

Etter å ha lest rundt på nett kan USPS first class ta alt fra 1-3 uker (og lenger), så tenkte jo at her var det bare å smøre seg med tolmodighet.

Men- så når jeg sjekker status virker det som om pakken allerede er i Norge «departed oslo, Norway» 15.april. Jeg er jo I Oslo så da fikk jeg plutselig et nytt håp om at dette kanskje går likevel. Men så når jeg bruker det samme sporingsnummeret på posten sine sider (som tar over fra USPS) står det kun at pakken er sendt fra USA. Er det noen som vet om pakken er ankommet Norge utifra beskjeden under, eller som har noen formening om hvor lang tid det tar fra en pakke ankommer Norge til posten tar i mot?

 

Sporing via USPS:

 

April 15, 2018, 11:34 am

Departed

OSLO, NORWAY

Your item departed a transfer airport in METROPOLITAN AREA, OSLO, NORWAY on April 15, 2018 at 11:34 am. The item is currently in transit to the destination.

 

April 15, 2018, 9:26 am

Departed

STOCKHOLM, SWEDEN

 

April 13, 2018, 9:05 pm

Departed

CHICAGO, UNITED STATES

 

April 13, 2018, 10:16 am

Arrived

CHICAGO, UNITED STATES

 

April 13, 2018, 5:49 am

Processed Through Regional Facility

CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER

 

April 12, 2018, 6:21 pm

Arrived at USPS Regional Facility

CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER

 

April 12, 2018

In Transit to Next Facility

 

April 12, 2018, 6:21 am

Arrived at Regional Facility

CHICAGO IL INTERNATIONAL DISTRIBUTION CENTER

 

April 11, 2018, 12:30 pm

USPS picked up item

WATERFORD, MI 48329

 

April 11, 2018

Pre-Shipment Info Sent to USPS

 

Sporing via posten.no:

 

«Sendingen er sendt fra avsenderland.

13.04.2018 05:49, ISC CHICAGO IL (USPS), USA»

 

Det er seriøst kun en t-skjorter, samlet verdi $22, så tenker jo at den burde svippe raskt gjennom tollen. Lov å håpe.

Ja, dette ble langt! Håper noen kan gi noen input :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobeltsjekket pris nå: Frakten var på 115,- mens t-skjorta var 95,- så under tollfristen totalt. Alt kan naturligvis bli stoppet og sjekket, og det er jo en treg fraktmetode så alt kan vel skje med tanke på tid. Men siden den tilsynelatende kom til oslo 15.april, hvis det er det usps mener med “departed a transfer area, Oslo, Norway» så håper jeg den kommer posten i hende snart. Hos dem står det fremdeles at pakken kun har forlatt Chicago.. leser om folk som hadde en slik status i både 3 og 4 uker hehe..

Endret av Sazzii
Lenke til kommentar

Den er kjip ja.. Jeg òg fikk en regning på moms/toll for noen år siden på en vare+frakt langt under tollgrensen..

 

Status på denne pakken har forøverig ikke endret seg siden sist- står hos usps at den ankom Norge 15.april, mens det hos posten.no står som under frakt fra Chicago.

Endret av Sazzii
Lenke til kommentar

En del sendinger som behandles som brev slutter å bli sporet i det Posten Norge tar over distribusjonen fra USPS.

 

Rare greier posten holder på med. Har hatt flere pakker slutte å bli sporet når den kom til norge, trolig fordi posten gir den et nytt sporingsnummer internt for norge tenkte jeg men så fungerer jo det originalet sporingsnummeret fortsatt på avsenderlandets sporingsside, får opp når pakken blir videresendt fra oslo til den blir lastet på bil for utkjøring så det er jo åpenbart at posten fortsatt oppdaterer dette for avsender men ikke for mottaker på posten.no eller appen deres.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Bestilte en vare på nett 16. April og ble fortalt at den skulle komme 18. mai. Nå er det 23. juni og har ikke hørt noe siden den har blitt sagt å ha sendes fra USA den 24. mai. Dette er drygent lenge

Endret av B0R
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Samme som skjer her.. USPS viser at pakken har ankommet: "Your item departed a transfer airport in METROPOLITAN AREA, OSLO, NORWAY" - 24. August.. Men posten.no siden sier ikke noe, den nevner enda L.A (som den ble sendt fra)... Har hatt det samme med 3 pakker nå, pakken ligger opptil 3 uker i Oslo før den plutselig har ankommet Norge og blir sendt til meg ... Utrolig at dette kan skje, og uten at posten informerer om sine problem og mangel på rapportering hvor pakken er!! Det neste som skjer er også ganske rart, dem bytter nr på pakken, så usps siden vil aldri få beskjed om pakken er mottatt, henger jo ikke på greip !!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Samme her.. den har ligget i Oslo i snart 2 uker nå. Jeg kontaktet butikken i USA, og de ante ikke hva som hadde skjedd. Jeg ringte også Posten for et par dager siden, og de aner heller ikke noe mer. Man kan jo se hvor på kartet i Oslo pakken befinner seg. Det er en bygning ved Storgata. Så ergerlig da jeg bor i nærheten! Men får jo bare vente. Posten visste foresten ikke noe om hva slags bygning dette er. Navnet på bygningen kommer ikke opp på Google maps.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Peter_123 skrev (11 minutter siden):

Hei, har noen av dere fått pakkene deres etter at de har blitt rapportert at de har ankommet Oslo med denne meldingen "METROPOLITAN AREA, OSLO, NORWAY" ?

Hvis ja hvor lenge måtte dere vente til pakken ble utlevert av Posten.no ? 

Kjøpte noe 15. desember og trackingen sier at den ankom Oslo 25 desember med nesten samme teksten, via sporingen fra selger.

Posten viser at pakken fortsatt er i USA

Har kontaktet selger og de sier at de ikke kan gjøre noe før det har gått 45 dager, som er i slutten av januar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...