Gå til innhold

Mat som har alt kroppen trenger, men som smaker hva som helst


Klumpfot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske interessant dette syns jeg. Jeg liker mat og å lage mat, men enkelte dager så hadde det vært kjekt med et slikt produkt. Men jeg nesten brekker meg av de produktene som finnes, det er kvalme greier. Kanskje litt pussig siden jeg ikke er kresen, men jeg klarer bare ikke svelge slikt.

 

Men i fremtiden så blir det nok bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er for mye penger i matmarkedet som det er. Det kommer aldri til å bli en realitet med mindre hele verdens befolkning blir truet av overproduktsjon, erosjon og lignende. Men myndighetene ser ikke nødvendigvis på det som noen dårlig ting at det forsvinner noen hundre millioner mennesker, så lenge det ikke er de som styrer selv. Det er for mange folk allerede. 1000 søkere på en mcdonald's jobb.

 

Hvis jeg skal anbefale mat som er "universelt", altså har mye næringsstoffer og mineraler, lite fett, passelig med karbohydrat, mye protein, mye fiber og passelig med kalorier, så er det bønner og kikerter. Skyll, kok i noen minutter. Stek løk i e.v. olivenolje, ha i en boks hakkede tomater (eller kjøp dyrkede). Krydder. Ha i bønner/kikerter. Litt melk eller fløte for å runde av. Beste maten som finnes. Du blir ikke feit.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Kidney_bean

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Chickpea

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd https://jimmyjoy.com/.

 

Fungerer ganske bra, spesielt hvis man vil jobbe samtidig mens man spiser. Det tar litt tid å vaske opp etterpå. Men man kan basically bruke et par minutter og lage 3 måltider før man legger seg og så bare drikke de utover dagen. 

 

Eneste som er dumt er at magen bruker litt tid på å bli vant til det, så blir litt luft. Og såklart at vi har 350 grense i Norge. 

 

Hvis noen kunne tatt dette konsepktet, (jeg er med), så kan vi lage en norsk versjon. 

Lenke til kommentar

Har du et litt variert kosthold er det utrolig hva kroppen kan hente ut fra det meste du putter i deg.

Med mindre du bare spiser frukt eller gress da, da trenger du hjelp. 

 

Finnes det egentlig noen side på nett som viser den totale metabolismen som kroppen kan stå inne for? Jeg vet den kan gjøre om mange mineraler og næringsstoffer til mye annet, men skulle likt å se en total 100% oversikt. Også om lagringskapasitet. Har hørt man kan få -for mye- av visse næringsstoffer også.

 

Har skrevet det før, men vi skulle hatt en plugg man kunne koblet til, og lest av det totale innhold av alt mulig, for å se hva kroppen trengte til enhver tid ^^ Blodprøver er ok, men man får jo aldri noe 100% svar. Man får bare svar hvis det er mangler.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...