Gå til innhold

Kommentar: - Piratloven tar oss baklengs inn i fremtiden


Anbefalte innlegg

Noen med kunnskap burde starte et slikt oppsporingsfirma og loggføre all P2P/torrent aktivitet av avkommet til politikere som har vedtatt disse lovene. Deretter saksøkt dem til helvette hvis det så mye som kom frem et lite bevis om piratkopiering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke, men jeg antar at et hvilket som helst firma kan ikke begynne med dette uten en eller annen grad av konsesjon/rammeverk. Det er nok heller ikke lov å fotfølge enkeltpersoner, de må nok begynne med en P2P/torrentlogg og så benytte dette til å få tilgang på abonnementsinformasjon, muligens etter først å ha fått ISP til å sende ut en advarsel. Selv om loven åpner for privat etterforskning, åpner den ikke for alt mulig av privat etterforskning.

Lenke til kommentar

Noen med kunnskap burde starte et slikt oppsporingsfirma og loggføre all P2P/torrent aktivitet av avkommet til politikere som har vedtatt disse lovene. Deretter saksøkt dem til helvette hvis det så mye som kom frem et lite bevis om piratkopiering.

Om jeg har forstått det rett må du søke om tillatelse for hvert enkelttilfelle og oppgi årsak. Noe slik som: «Filmen X eid av Y som vi representerer (med dokumentasjon på den fullmakten) er blitt gjort tilgjengelig mot eiers ønsker på Z. (url/screenshot/log) "DMCA-melding" med forespørsel om at innholdet skal fjernes ble sendt xx-xx-xx uten at det har blitt utført per yy-yy-yy. Vi (med forklaring på hva firmaet gjør, hvorfor det er relevant for de å ha den tillatelsen og hvordan de har skal følge personopplysningsloven) ønsker fullmakt til å monitorere og loggføre IP-er tilknyttet denne ressursen.»

 

Jeg tror ikke noen andre enn "seriøse" piratjegerfirmaer og innholdsprodusenter vil få tillatelse og jeg tror som tommyb heller ikke at du vil få tillatelse til å gå etter enkeltpersoner. Jeg tror heller ikke at en slik tillatelse vil bli gjort med mindre det samtidig blir tatt steg for å først gjennom formelle kanaler ber om at piratkopieringen skal opphøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...