Gå til innhold

Nokia N8 12 megapixler 720P, HDMI, AMOLED, symbian 3


Anbefalte innlegg

Siden mitt forrige innlegg har blitt "borte" så prøver jeg meg igjen, denne gangen med et sitat fra testen Krankenstein la ut:

 

"As for the disadvantages, the S^3 is none other than an evolutionary development of S60 5th edition with a few minor features added (e.g. an updated player, single tap, pinch-to-zoom, HDMI output, several widget desktops). The situation is analogous to the Android updates from version 2.0 to 2.2 through 2.1, which happened within half a year or slightly more than that. What was added is a new gallery with support for geo-tags (version 2.1) plus minor updates to other functions, as well as extra speed in version 2.2. It took Symbian about two years to do exactly the same.

 

Unfortunately, the browser didn't undergo any significant changes and yet remains Symbian's weak spot, as well as the icon appearance, interface and its animation. The widgets and the way the desktops are organized are both beneath criticism, too. The developers must have concentrated on the unsuccessful Nokia N97 experience overlooking more fruitful solutions. Does the interface bring anything new to the market? No it doesn't. Are there any comparative advantages? There are none. For example, by adopting the idea of a video editor from the Samsung i8910, Nokia did add extra functionality to the S^3. Yet that is a single example of such successful adoption, there's hardly any other to mention. Improving the music player to the level of 2007's Apple iPhone can't be considered an advantage; it's an attempt to catch up with the competitor but not to claim the leadership."

 

 

Jeg garanterer at etter noen uker med denne telefonen så tenker man veldig lite på hvor bra kameraet er og veldig mye på hvor dårlig symbian er og hvor mange bugs Nokia aldri klarer å få ut av systemet sitt. Nokia har i tillegg annonsert at dette er den siste telefonen deres med Symbian3 (og første vel...), når vi ser på "supporten" av N97 så virker det ikke videre smart å kjøpe en telefon som Nokia allerede har sagt de ikke skal satse videre på.

 

Man kjøper ikke denne mobben på grunn av operativsystemet. OS'et er jo tragisk i forhold til android og iphone. Heldigvis finnes spb shell:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sier: ikke dra dra inn x10 mini og iphone her

 

 

Jeg som starta denne tråden, mr.***

 

Her diskuterer vi mobilteknologi og i dette tilfelle den kommende Nokia n8. Og det er faktsk lov å trekke inn andre produkter, slik at vi kan sammenligne mobiler opp i mot hverandre. Men hvis du ikke takler det, ønsker eg deg lykke til videre på jakt etter en annen tråd på diskosjon.no.

 

ØYY jeg er helt enig i det du sier, men ikke min dryge kompis.. Han har fått stryk og smekk på lanken for å misbruke mitt brukernavn. Han er anti-epple deluxe. så han spyr eder og galle vær gang han sjansen

 

ber om unnskyldning for å gå fra laptopen min

Lenke til kommentar

http://www.reuters.com/article/idUSLDE65N14720100624

 

Nokia to use Linux for flagship N-series phones

 

Nokia's next smartphone, the N8, will be the last N-series phone running Symbian software.

Nokia to continue using Symbian for cheaper smartphones.

 

Ikke en dag for seint for Nokia å kvitte seg med Symbian, nesten like vanskelig å bruke som Windows Mobile. Håper de får det til med den nye plattformen.

Endret av groov
Lenke til kommentar

symbian 3 os ser svært primitivt ut. Jeg kommer nok til å ta i bruk spb shell. Der velger man jo selv hva programvare man vil lage en snarvei til. Og kutter ut det man ikke foretrekker. Symbian 3 har jo mangen flott progs.f.eks musikkspilleren. Galleriet ikke minst. Mail og sms virket også ok. Så på den måten får man strengt tatt en android mobil med dagens råeste hardware på markede. Hadde selvsagt vært lettere bare hvis nokia får fingeren ut å dropper hele dette symbian 3. En gang for alle.

Lenke til kommentar

Forresten. Noen som har sjekka ut iphone 4 sine video samples?? Syns de ser hakke bedre ut enn nokia n8 sine. Bildene er også overraskende bra. Hadde iphone 4 hatt hdmi, hadde jo den vært rimelig fristende.....eller ka sier dere.....

 

Har sett noen og de ser veldig bra ut, det som kommer til å være avgjørende er dårlige lysforhold tror jeg. Der tror jeg man kommer til å se at cam'et på N8 er hakket bedre. Er generelt det som går igjen når jeg ser på bildene som taes med N8 vs andre, att i sollys ser de fleste mobilbilder helt greie ut og ting som bilde prosessering og annet "juks" blir like avgjørende som selve optikken, i hvertfall for den gemene hop."

 

Men så fort lyset blir svakt, så kommer ting som støy/støyfjerning, og optikk til å være mye mer avgjørende. :)

 

Det jeg har sett så langt fra N8 er uansett veldig imponerende, synes jeg. Og jeg er av den rare sorten som liker SymbianOS, dog; det er et must å legge inn et theme etter hvert.

 

Jeg har i hvertfall bestemt meg, dette blir arvtageren etter min velbrukte og velfungerende N95 8GB.

Lenke til kommentar

Hadde jeg hatt min nokia n95 disse dager, hadde nokia n8 vært et krystallklart valg. Men så har jeg hatt htc hd og deretter samsung omnia hd fram til nå. Uansett. Overgangen fra s60 3rd edition til symbian 3 er nok litt større ja, men fra s60 5th edition til symbian 3 er ikke all verdens. Og etter touchteknologien virkerlig tok av, så er rett og slett android og iphone de som styrer showet foreløpig. Men men. Som eg har sagt tidligere, så løser man eventuell frustrasjon rundt symbian bare ved å instalere spb shell 3.5. Anbefales på det varmeste til de som er lei symbian 5th edition. angående lysforhold under videoopptakk, så er du inne på noe. Eg har det video opptaket fra Rhianna konserten. Da får man et skikkelig inntrykk over lydkvaliten og bildestøyet ikke minst. Noen som er interressert i laste den med?

Lenke til kommentar

Vel, nå tar min XPERIA X10 så si like gode bilder.

 

Til og med iphone 4 tar bedre bilder enn X10.

 

http://www.amobil.no/artikler/apple_iphone_4/77080/3

 

 

Hadde aldri i min villeste fantasi kjøpt iphone 3g, men Iphone 4 frister litt altså. Må innrømme det. Nokia n8, Samsung galaxy s og Iphone 4 er de store mobbene der ute nå. Etter min mening. Men hvilken er best...hm...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hadde aldri i min villeste fantasi kjøpt iphone 3g, men Iphone 4 frister litt altså. Må innrømme det. Nokia n8, Samsung galaxy s og Iphone 4 er de store mobbene der ute nå. Etter min mening. Men hvilken er best...hm...

Helt enig. Jeg synest galaxy S og iphone 4 er de mest attraktive telefonene i norge idag. Hadde jeg vært mer fotofiksert hadde jeg kanskje vurdert N8 også. Med tanke på hvor bra iphone 4 gjorde det mot SE X10, bør N8 med tilsvarende sensor-til-mpx ratio være ekstremt bra.

Lenke til kommentar

Heisann. Noen som har erfaring med å kjøpe telefoner tidlig? Jeg tenkte å handle inn nokia n8 når den kommer, men aner ikke hva som er beste tilbudet. Jeg vil gjerne bytte til Telenor abonement, da det har bedre dekning der jeg bor nå, dessuten kunne jeg tenke meg å få "fri familie" eller "djuice friends" eller noe slikt.

 

Pleier de å ha noen gode sponsor-ordninger med gode abonement? Jeg vil ikke gå over til et dårlig abonement bare for å få telefonen billig, da kjøper jeg heller for fullpris såklart. Kanskje telenor vil gi meg en god pris fordi jeg går over fra konkurenten? Og hvilke butikker pleier å være bra?

 

Ble en del spørsmål men :p

Lenke til kommentar

Heisann. Noen som har erfaring med å kjøpe telefoner tidlig? Jeg tenkte å handle inn nokia n8 når den kommer, men aner ikke hva som er beste tilbudet. Jeg vil gjerne bytte til Telenor abonement, da det har bedre dekning der jeg bor nå, dessuten kunne jeg tenke meg å få "fri familie" eller "djuice friends" eller noe slikt.

 

Pleier de å ha noen gode sponsor-ordninger med gode abonement? Jeg vil ikke gå over til et dårlig abonement bare for å få telefonen billig, da kjøper jeg heller for fullpris såklart. Kanskje telenor vil gi meg en god pris fordi jeg går over fra konkurenten? Og hvilke butikker pleier å være bra?

 

Ble en del spørsmål men :p

 

 

Kjøper kun mobilene mine uten abonnement. Så jeg kan desverre ikke hjelpe deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...