Gå til innhold

Erfaringer med Altibox og TV løsning (lansert i 2017)


Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte nylig til den nye TV-løsningen fra Altibox, med den nye dekoderen. Samme månedspris som før, et engangsbeløp på 490,- (tror jeg) for selve dekoderen, ett års binding og oppgradert hastighet fra 300/300 til 500/500. Viken Fiber er leverandør her også.

 

Tjenesten er forøvrig helt ypperlig og et godt steg opp fra den ordinære tjenesten/dekoderen, som allerede var svært bra.

 

Høres spennende ut....og jeg vurderer det samme.

Bor i boretslag...oppgradert til altibox her for 2 år siden... som forhåpentligvis er klar for "Nye Altibox"

Alltid vært negativ til bilde kvaliteten på vanlig tv via dekoder fra altibox vs for eksempel Get....kan du se noe forbedring etter at du oppgraderte?

Er vel kun en ny dekoder type som er tilgjengelig via nye altibox? (altibox som jeg har nå har vel 3 forskjellige modeller)

Tror forresten du har vært veldig heldig med prisen for har hørt at nye tjenesten har dyrere månedspris.

Endret av Blu-Boss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kom fra den gamle Altibox-dekoderen og var i grunnen godt fornøyd med billedkvaliteten der også. Kvaliteten nå er imidlertid noe bedre og jeg tviler på at det i det hele tatt er mulig å gjøre 720p sendinger vist i 4K bedre enn det jeg ser nå.

 

ok,har ikke 4k tv ennå så den sammenligningen blir da feil for meg :)

Hadde jeg aldri hatt Get og dermed ikke sett forskjellen så hadde jeg sikkert vært fornøyd med Altibox sitt bilde også.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har nå sett plenty TV-sendinger fra Get og Canal Digital hos venner og bekjente, så jeg har et sammenligningsgrunnlag som er mer enn godt nok.

 

Jeg mener nå at å sammenligne på diverse tver i diverse hjem blir veldig tilfeldig da ingen har like innstillinger....noen har for eksempel veldig høy kontrast bare for å nevne et eksempel..

Da jeg sammenlignet GET vs Altibox så brukte jeg eksakt samme tv koblet til samme HDMI inngang på tv for å få identisk kontrast,farger osv  under testen

Lenke til kommentar

Har dere som er aktive kunder, fått informasjon om at det blir fritt valg av kanaler og bort med kanalpakker?

Vi har fått kundenummer, men blir tilkoblet først i oktober, for da lovte selger at ny løsning var på plass.

Jeg er spent på bildekvaliteten, parabol som vi nå "vraker" er kjent for god bildekvalitet.

Det synd at Altibox har historikk med å komprimere mange av TV kanalene altfor mye, håper det er bedre nå.

Dersom Canal digital parabol går bort fra TV pakker, dropper vi nok TV fra Altibox etter ett år. Da Altibox er litt stive i pris på TV.

Lenke til kommentar

Jeg mener nå at å sammenligne på diverse tver i diverse hjem blir veldig tilfeldig da ingen har like innstillinger....noen har for eksempel veldig høy kontrast bare for å nevne et eksempel...

Hvis jeg hadde snakket om TV'n til moder'n eller en TV i en tilfeldig stue så hadde du selvsagt hatt rett. Jeg sammenligner imidlertid med TVer som alle er kalibrert, akkurat som min. Om ikke det var tilfelle hadde det ikke hatt noen relevans og da hadde jeg heller ikke sagt noe. Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

 

Jeg mener nå at å sammenligne på diverse tver i diverse hjem blir veldig tilfeldig da ingen har like innstillinger....noen har for eksempel veldig høy kontrast bare for å nevne et eksempel...

Hvis jeg hadde snakket om TV'n til moder'n eller en TV i en tilfeldig stue så hadde du selvsagt hatt rett. Jeg sammenligner imidlertid med TVer som alle er kalibrert, akkurat som min. Om ikke det var tilfelle hadde det ikke hatt noen relevans og da hadde jeg heller ikke sagt noe.

 

 

Umulig for meg å vite hva du har sammenlignet med når du ikke skriver noe om dette. :)

Ofte mye rare svar og meninger på det store internettet.Mener ikke deg nå.

 

Tilbake til topic...fikk beskjed fra Viken Fiber at nye løsningen fra altibox vil koste meg totalt 999,- pr mnd + 490 gebyr.

Dette er ca 300,- kr mer pr mnd enn jeg betaler for tv+internett i dag.

Kan ikke si at det frister så mye nå,så viktig er ikke en oppgradering.......

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har dere som er aktive kunder, fått informasjon om at det blir fritt valg av kanaler og bort med kanalpakker?

Vi har fått kundenummer, men blir tilkoblet først i oktober, for da lovte selger at ny løsning var på plass.

Jeg er spent på bildekvaliteten, parabol som vi nå "vraker" er kjent for god bildekvalitet.

Det synd at Altibox har historikk med å komprimere mange av TV kanalene altfor mye, håper det er bedre nå.

Dersom Canal digital parabol går bort fra TV pakker, dropper vi nok TV fra Altibox etter ett år. Da Altibox er litt stive i pris på TV.

Jeg har ikke merket noe problem med høy komprimering, men noen er mer oppmerksomme på dette enn andre, så du får nesten avgjøre selv.

Ang ditt kanalvalg så fikk jeg tilgang til det på mine sider igår, men har ikke fått gått gjennom de ennå.

Lenke til kommentar

Når det gjelder komprimering sender Altibox innholdet "rett gjennom", så du får den komprimeringen den originale leverandøren leverer og that's it.

 

Ellers virker det som om du egentlig ikke har det minste lyst til å skifte leverandør, så kanskje det greieste er å kansellere ordren først som sist.

He, he, jeg syter litt ja...

Hadde jeg kunne velge annet hadde jeg gjort det, for jeg trenger ikke høy netthastighet. Get tilbyr ikke lenger bredbånd hos oss, bare TV. Get har ikke planer om å oppgradere kabler her og kan ikke levere stabilt nett pga gamle kabler fra 70/80-tallet.

Da blir det Altibox som vi har innlagt, men ikke aktivert.

Uansett så hadde det vært fint om Altibox hadde hatt mer like pakker som Get og Canal digital.

 

Så vi tar TV og nettpakke i et år, så ser vi etter det.

Nå ser jeg at Altibox kjører ganske likt som Get på TV delen, det er bra. Bl.a. HBO i prisen.

 

Av svært spesielle årsaker har vi ikke kunne prioritere 400-500 kr mnd på Internett før nå. Kun litt data på mobil...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

HBO er integrert, men ikke inkludert i prisen. Abonnementet må man legge til og koster 89,-/mnd. Man har foreløpig ikke mulighet til å skreddersy kanalene heller, men dette skal komme om "ikke så lenge".

 

Noen NRK-app har jeg ikke sett, men jeg har den, Netflix og Amazon Prime Video på TVen så det er ikke noe savn.

 

Høres ut som om du har snakket med noen som ikke har særlig peil på hva som faktisk tilbys, så en telefonsamtale til er nok lurt ja. Okke som, tjenesten er svært god så jeg vil tro du blir fornøyd om bare alt kommer på plass. Glimrende billedkvalitet (opp til 4K/60), momentan respons ved kanalskifte og ypperlig fleksibilitet. Så snart skreddersydde kanalpakker er på plass og jeg kan luke ut all søpla kan jeg vanskelig tenke meg hva jeg kan komme til å savne av muligheter.

 

Dette stemmer ikke lengre. Jeg har Lyse som leverandoer, og jeg kan skreddersy kanalpakken selv.

Har 50 poeng aa bruke paa kanaler utenom de vanlige faste som ikke kan fjernes (NRK, TV2, TV3 etc.).

Det koster stort sett 1 poeng pr. kanal, men HBO og Viasat Sport koster 40 poeng. Saa ja, HBO er inkludert i prisen, men du maa velge det selv i en kanalpakke paa bekostning av evt. andre kanaler.

 

Naar det gjelder TS sin bestilling som ikke var i henhold til hva selger lovte, kan du vel benytte angrefristen?

Du har 14 dagers angrefrist fra levering av produktet ved doersalg og telefonsalg. Hvis du ikke faar det lovte produktet kan du bare si opp hele avtalen.

Mulig du kan bruke dette til aa presse Altibox med aa gi deg nyeste dekoder og true med aa kansellere bestillingen hvis du ikke faar dette levert som avtalt?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da kom skuffelsen over Vikenfiber/Altibox. Jeg er ny kunde nå fra 1. oktober. I dag kom dekoder, og jeg fikk den gamle dekoderen og ikke den nye Huawei...

Det er merkelig om dem tømmer lageret for gamle dekodere til nye kunder signet på ny TV løsning.

Jeg får se om det går å få til en løsning.

Det burde være unødvendig å bruke tid på slikt...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...