Gå til innhold

Steam gir deg pengene tilbake dersom du ikke likte spillet


Anbefalte innlegg

Det har sammenheng med kvalitetskontroll jo, fordi refusjonsordning og kvalitetskontroll er verktøy som kan bidra til samme ting: At kunden føler seg trygg. Fordelen med refusjonsordningen vs kvalitetskontroll er at Steam kan oppnå denne tryggheten, uten at det går på bekostning av Steams identitet som en plattform som er åpen for alt og alle.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer på hvordan de skal løse det for spill som ikke varer stort lengre enn de to timene. Ingen av løsningene jeg kan se for meg er veldig gode. Til syvende og sist velger vel Valve å la de seile sin egen sjø, som de har tradisjon for å gjøre. Spill som varer i nærheten av to timer burde uansett ikke ha en prislapp som gjør at spillerne føler behovet for å få pengene tilbake.

Lenke til kommentar

 

Hvilken formening har du om hvilken gruppe som er den største?

 

Tja, hvis du kan si noe om hvorvidt mennesker med navn som starter på 'K' generelt liker spillet eller ikke, så kan AtW sikkert svare deg på det du lurer på også.
Jeg lurte bare på hva han mente var den største gruppeb som kopierte var.
Lenke til kommentar

Ganske grov feil i teksten:

"De skriver også at de anser det som misbruk dersom du ber om pengene tilbake for en tittel kjøpt rett før et salg, og så umiddelbart kjøper den på nytt når salget har startet."

 

Dere mangler en "ikke":

 

"We do not consider it abuse to request a refund on a title that was purchased just before a sale and then immediately rebuying that title for the sale price."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det er fortsatt en feil å gjøre dette. De vil tape mye på det, om folk vil la være å kjøpe et spill de ikke liker så kan de bare se på trailere

Valve tjener nok penger til å kunne tilby dette uten noen som helst problemer, og det er bare positivt med tanke på kundene og spillutviklerene. Du bare kverulerer for å kverulere.
Nei det gjør jeg ikke ;) De tjener ikke penger på dette, folk kan se gameplay fra spillet istedenfor

Se gameplay er overhode ikke det samme som å spille selv, å føle hvordan et spill fungerer. Har gått på mange en smell på å se gameplay å kjøpt spillet for å finne ut at det ikke var noe for meg.

Lenke til kommentar

Ganske grov feil i teksten:

"De skriver også at de anser det som misbruk dersom du ber om pengene tilbake for en tittel kjøpt rett før et salg, og så umiddelbart kjøper den på nytt når salget har startet."

 

Dere mangler en "ikke":

 

"We do not consider it abuse to request a refund on a title that was purchased just before a sale and then immediately rebuying that title for the sale price."

 

Det har du jammen rett i! Hjernen min blokkerte nok "not" fordi det virket altfor generøst av Valve å gjøre det til en gyldig grunn. :)

 

Rettet opp nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan de skal løse det for spill som ikke varer stort lengre enn de to timene. Ingen av løsningene jeg kan se for meg er veldig gode. Til syvende og sist velger vel Valve å la de seile sin egen sjø, som de har tradisjon for å gjøre. Spill som varer i nærheten av to timer burde uansett ikke ha en prislapp som gjør at spillerne føler behovet for å få pengene tilbake.

Sikkert ingen problem å skru det av for noen spill, evt ha en kortere periode.  

Ja ser problemet, et kan ikke refunderes merke vil virke negativt, men å ikke merke så du får meldingen etter at du har prøvd det vil ha negative effekt for valve. 

Lenke til kommentar

Det har sammenheng med kvalitetskontroll jo, fordi refusjonsordning og kvalitetskontroll er verktøy som kan bidra til samme ting: At kunden føler seg trygg. Fordelen med refusjonsordningen vs kvalitetskontroll er at Steam kan oppnå denne tryggheten, uten at det går på bekostning av Steams identitet som en plattform som er åpen for alt og alle

Kvalitets kontroll sikrer kun at spillet kan kjøre på spesifisert hardware og at det ikke er svindel.

Konsoller har en kvalitets kontroll og det kommer mange drittspill til dem. 

Lenke til kommentar

Sikkert ingen problem å skru det av for noen spill, evt ha en kortere periode.  

Ja ser problemet, et kan ikke refunderes merke vil virke negativt, men å ikke merke så du får meldingen etter at du har prøvd det vil ha negative effekt for valve. 

 

 

Hvis du kan velge mellom to relativt ukjente spill, der det ene kan refunderes og det andre ikke, velger du selvsagt det du kan få pengene tilbake for først. Det vil være et PR-selvmord å være et av de få spillene ikke denne ordningen dekker

 

Jeg tar det som en selvfølge at slik merking vil være tilgjengelig før man kjøper et spill. Valve er tvunget til å følge lover og regler som alle andre

Lenke til kommentar

 

Det har sammenheng med kvalitetskontroll jo, fordi refusjonsordning og kvalitetskontroll er verktøy som kan bidra til samme ting: At kunden føler seg trygg. Fordelen med refusjonsordningen vs kvalitetskontroll er at Steam kan oppnå denne tryggheten, uten at det går på bekostning av Steams identitet som en plattform som er åpen for alt og alle

Kvalitets kontroll sikrer kun at spillet kan kjøre på spesifisert hardware og at det ikke er svindel.

Konsoller har en kvalitets kontroll og det kommer mange drittspill til dem. 

 

Nå flytter du på målstengene her. Jeg sier ikke at refusjonsordningen og kvalitetskontroll er det samme. Jeg sier at begge bidrar til at kunden føler seg tryggere. Og ja, refusjonsordningen er av de grunnene du nevner kanskje enda bedre enn kvalitetskontroll til å sikre at kunden føler seg trygg når han kjøper, fordi man faktisk kan returnere et spill man ikke liker, eller som fungerer -- men ikke er spesielt bra. Men dette motsier ikke mitt poeng.

 

En annen ting jeg kom på er at det vil bli mer attraktivt for kunder å kjøpe spill direkte gjennom Steam nå, i stedet for å gå til en key reseller. Slik resellere er jo ofte mye billigere. Men med den allerede eksisterende risikoen for at koden du kjøpte blir trukket tilbake av utgiveren som tyvegods, og Steams generøse refund policy skal man ikke se bort i fra at folk i større grad aksepterer Steams høye priser for et mer trygt kjøp. Som igjen betyr mer salg og dermed penger for Valve. (De tar jo en 30% cut av prisen som selges gjennom deres plattform, men får ingenting hvis folk kjøper fra resellere.)

 

Man skal heller ikke kimse av at dette gjenoppretter godviljen Steam tradisjonelt har hatt, men kanskje mistet av betalt mod-fiaskoen. 

 

Alt i alt, Steam har vært smarte her tror jeg, og Valve vil på lang sikt antakelig tjene på denne policyen.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

 

 

Det har sammenheng med kvalitetskontroll jo, fordi refusjonsordning og kvalitetskontroll er verktøy som kan bidra til samme ting: At kunden føler seg trygg. Fordelen med refusjonsordningen vs kvalitetskontroll er at Steam kan oppnå denne tryggheten, uten at det går på bekostning av Steams identitet som en plattform som er åpen for alt og alle

Kvalitets kontroll sikrer kun at spillet kan kjøre på spesifisert hardware og at det ikke er svindel.

Konsoller har en kvalitets kontroll og det kommer mange drittspill til dem. 

 

Nå flytter du på målstengene her. Jeg sier ikke at refusjonsordningen og kvalitetskontroll er det samme. Jeg sier at begge bidrar til at kunden føler seg tryggere. Og ja, refusjonsordningen er av de grunnene du nevner kanskje enda bedre enn kvalitetskontroll til å sikre at kunden føler seg trygg når han kjøper, fordi man faktisk kan returnere et spill man ikke liker, eller som fungerer -- men ikke er spesielt bra. Men dette motsier ikke mitt poeng.

 

En annen ting jeg kom på er at det vil bli mer attraktivt for kunder å kjøpe spill direkte gjennom Steam nå, i stedet for å gå til en key reseller. Slik resellere er jo ofte mye billigere. Men med den allerede eksisterende risikoen for at koden du kjøpte blir trukket tilbake av utgiveren som tyvegods, og Steams generøse refund policy skal man ikke se bort i fra at folk i større grad aksepterer Steams høye priser for et mer trygt kjøp. Som igjen betyr mer salg og dermed penger for Valve. (De tar jo en 30% cut av prisen som selges gjennom deres plattform, men får ingenting hvis folk kjøper fra resellere.)

 

Man skal heller ikke kimse av at dette gjenoppretter godviljen Steam tradisjonelt har hatt, men kanskje mistet av betalt mod-fiaskoen. 

 

Alt i alt, Steam har vært smarte her tror jeg, og Valve vil på lang sikt antakelig tjene på denne policyen.

 

Lest kvalitets kontroll som å ha krav til spillene som kommer inn slik som konsoller har, det virker som beskrevet, er selvsagt lettere å få kompablitets problemer på pc.

 

Ellers er jeg enig i at angreretten vil gjøre det lettere å godta steam priser.

Mønsteret vil nok variere, du kjøper Fallout 4 key men longshots i steam store.

Lenke til kommentar

 

 

Gjelder "tilbudet" fra da du kjøper det, eller rett etter det har blitt lastet ned? Finnes jo spill som tar en time å laste ned.

 

Har ikke lest artikkelen enda, men spør før jeg glemmer å spøre (sånn tilfelle :p )

Gjelder to uker etter kjøp. Hvis du ikke rekker å laste ned på to uker bør du vurdere nytt internettabonnement ;)

 

Åfan. En viktig detalj jeg ikke har fått med meg:p takk!

Lenke til kommentar

Personlig synes jeg den største hemskoen er at du må prøve spillet innen to uker, går ofte vesentlig lenger før jeg installerer, burde vært helt eller delvis basert på install.

 

AtW

Til gjengjeld får man i alle fall sjansen til å prøve spillet. Tidligere var det ingen selvfølge at at spill som ikke virker kunne refunderes. 

Jeg kjøpte Act of War på Steam for en tid siden. Det skulle vise seg at det overhodet ikke ville fungere på W7 uten en del uoffisielle "hacks" og multiplayer var det ikke håp for, til tross for at det kun ble presisert at W8 ikke var støttet under systemkrav. Det ble mye fram og tilbake med Steam før jeg fikk refusjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...