Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biltema helsyntetisk olje vs Castrol, Mobil1 etc. Volvo D5


Anbefalte innlegg

Har vel vært diskutert før, men har aldri klart å komme frem til en konklusjon.

 

Motor: Volvo D5 (Turbodiesel rekkefemmmer), 2002 altså første generasjon.

Km: 200000. Den går vel på Valvoline et eller annet nå.

Denne tar ganske mange liter ved oljeskift, og orker ikke bruke mer penger enn nødvendig om biltemaoljen er like bra.

 

Hvordan stiller biltema sin helsyntetiske olje 5w-40 mot f.eks Castrol edge pro 5w-40? Regner med at jeg ikke får motorhavari av oljen til Biltema uansett, men vil jeg egentlig kunne merke noen forskjell på bilen av disse to oljene?

 

Intervall 15000km.

Endret av SuperBlackBird
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører ganske hardt med relativt ny bil, og jeg bruker Biltema sin helsyntetiske olje, men jeg har intervall på 10 000 km. Jeg tror på at det er bedre å skifte olje oftere, enn å kjøpe dyr olje.

 

Det er helt sikkert en forskjell, men den er nok ikke kjempe stor. Med mindre du driver med profesjonell racing.

Lenke til kommentar

I instruksjonsboken står det hver 20 000km, men det blir for langt synes jeg. Det går i mye langkjøring, så tenker at 15 000km er et greit intervall.

Nei ikke har jeg hørt om noen som kan påstå at de har merket forskjell i gange på motoren etc. Usikker på om det er verdt å betale 130-140,- pr. liter for det beste av det beste fra Castrol kontra Helsyntetisk fra Biltema til 79,- pr. liter.

 

Forskjell blir det, når det er nesten 7 liter som skal fylles på ved skifte av filter og hele pakka.

Lenke til kommentar

Har 15K intervaller på bilen min men bytter oljen og filter 2 ganger i løpet av den tiden aka km.

Har en Audi A4 bensinturbo, 1,8T

 

Kjøper Mobil hel-syntetisk for ca. 89,- for literen.

 

Jeg tror på at det er bedre å skifte olje oftere, enn å kjøpe dyr olje.

Me2..

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...