Gå til innhold

Kjøpe brukt GPU på finn?


Anbefalte innlegg

Jeg oppgraderte min pc i mai i år. Kjøpte Ryzen 2600, Asus ROG Strix B350 hovedkort og 16 Gb 3200 ram. Beholdt det gamle skjermkortet og har nå kjøpt et brukt 1070 kort på finn som er på vei i posten. Det gamle skjermkortet er et Radeon HD 6870 så det blir en massiv oppgradering av skjermkortet :) Blir nok bra nok i massevis for meg, bruker pc'en mest til bildebehandling og litt spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort som er brukt til mining er som regel silikonet 100%, siden de kjører på lave temperaturer. Og mining lager ikke like mye varme som feks spilling. Viftene er som regel godt brukt. Men og bytte vifter koster bare et par hundrelapper om du må gjøre det engang.

 

Så spørs litt og billig du får det.

 

Personlig hadde jeg eller kjøpt fra en miner (som ikke har kjøpt uten 5års reklamasjons rett) enn Ola dunk som spiller mye og vet ikke hvordan vifte kontroll fungerer.

 

Mine mining kort er aldri over 60 grader, og levetiden på kort er ofte direkte sammenhengende med temperatur de kjøres på. Som regel er levetiden lengre enn det vil være relevant med de fremskritt som gjøres. Så byttes gjerne fordi det har kommet mye bedre alternativer.

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...