Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Vil anbefale en titt på nyoppstartede Lykke også. De har bare app foreløpig, men det kommer web versjon etterhvert.

 

De har forøvrig en egen coin også (LKK), men har valgt å holde meg unna den da de visstnok eier 90% av de selv.

Coins utgjør eierskap i selskapet.

 

www.lykke.com

 

Nystartet? Jeg har sett dem på coinmarketcap i et månedsvis. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Fair enough. Men nå har bobla sprukket allerede, markedet har gått kraftig ned de siste ukene. Så at det er feil å kjøpe nå ville jeg vært forsiktig med å uttale.

 

Hvis du tror det kan du ikke ha vært lenge i kryptomarkedet. Når slike gigabobler sprekker begynner det ikke å bygge seg opp igjen etter et par uker. Det varer i mange måneder, kanskje år.

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Jeg har ikke sagt noe om hvor lenge nedgangen varer, eller sagt at markedet er på vei opp nå. Jeg bare sier at bobla har sprukket. Og da bastant fraråde folk å kjøpe, mener jeg blir feil. Du la det frem som at markedet fortsatt var på ATH.

 

Det beste er nå uansett å ikke råde folk til noe som helst, å la folk se på grafer og fakta, for deretter å trekke egne konklusjoner.

Lenke til kommentar

 

 

Fair enough. Men nå har bobla sprukket allerede, markedet har gått kraftig ned de siste ukene. Så at det er feil å kjøpe nå ville jeg vært forsiktig med å uttale.

Hvis du tror det kan du ikke ha vært lenge i kryptomarkedet. Når slike gigabobler sprekker begynner det ikke å bygge seg opp igjen etter et par uker. Det varer i mange måneder, kanskje år.

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Jeg har ikke sagt noe om hvor lenge nedgangen varer, eller sagt at markedet er på vei opp nå. Jeg bare sier at bobla har sprukket. Og da bastant fraråde folk å kjøpe, mener jeg blir feil. Du la det frem som at markedet fortsatt var på ATH.

 

Det beste er nå uansett å ikke råde folk til noe som helst, å la folk se på grafer og fakta, for deretter å trekke egne konklusjoner.

 

 

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt. 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

 

Vil anbefale en titt på nyoppstartede Lykke også. De har bare app foreløpig, men det kommer web versjon etterhvert.

 

De har forøvrig en egen coin også (LKK), men har valgt å holde meg unna den da de visstnok eier 90% av de selv.

Coins utgjør eierskap i selskapet.

 

www.lykke.com

Nystartet? Jeg har sett dem på coinmarketcap i et månedsvis.

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Så det betyr at de ikke er nystartet? Din definisjon av nystartet er uansett irrelevant. Les litt om hvilke planer de har og hvor langt de har kommet i prosessen. Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt.

 

Riktig, det er ulovlig. Og vi er vel igrunn ganske enige, du bare prøver å dra igang diskusjon ved å kverulere virker det som. Endret av Sending!
Lenke til kommentar

 

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt.

 

Riktig, det er ulovlig. Og vi er vel igrunn ganske enige, du bare prøver å dra igang diskusjon ved å kverulere virker det som.

På hvilket grunnlag mener dere det er ulovlig å gi kjøps/salgsannbefalinger i et diskusjonsforum for hvermannsen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt.

Riktig, det er ulovlig. Og vi er vel igrunn ganske enige, du bare prøver å dra igang diskusjon ved å kverulere virker det som.

 

På hvilket grunnlag mener dere det er ulovlig å gi kjøps/salgsannbefalinger i et diskusjonsforum for hvermannsen?

 

Det lurer jeg også veldig på.
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt.

Riktig, det er ulovlig. Og vi er vel igrunn ganske enige, du bare prøver å dra igang diskusjon ved å kverulere virker det som.

 

På hvilket grunnlag mener dere det er ulovlig å gi kjøps/salgsannbefalinger i et diskusjonsforum for hvermannsen?

 

Det lurer jeg også veldig på.

 

I Norge slipper man nok sikkert unna. Men i USA er det strenge lover for slike ting. Så man bør generelt ikke legge til seg den vanen på internett.

Lenke til kommentar

 

 

Har eth og ltc på Coinbase. 

Skal bruke Kraken fremover.

 

Har du falske brukere, eller satser du på at Skatteetaten ikke får innsyn?

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Ekte namn. Jeg har bare 550$ i omløp. Ikke akkurat noe jeg kan pensjonere meg på xD

 

 

Men hvis kryptovalutaer blir stort en dag kan det bli verdt millioner. 

 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har ikke anbefalt noe (det er vel ulovlig med mindre man er finansiell rådgiver?). Jeg har bare sagt hva jeg mener er lurt.

Riktig, det er ulovlig. Og vi er vel igrunn ganske enige, du bare prøver å dra igang diskusjon ved å kverulere virker det som.

 

På hvilket grunnlag mener dere det er ulovlig å gi kjøps/salgsannbefalinger i et diskusjonsforum for hvermannsen?

 

Det lurer jeg også veldig på.

 

I Norge slipper man nok sikkert unna. Men i USA er det strenge lover for slike ting. Så man bør generelt ikke legge til seg den vanen på internett.

 

 

Trodde det var ulovlig å gi økonomiske råd i Norge også, men jeg kan ta feil. I USA kan man i hvert fall bli saksøkt om noen taper penger og sier de har hørt på dine råd. Derfor starter alle Bitcoin-videoer på Youtube med en disclaimer: "This is not financial advice."

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

Lenke til kommentar

I Norge slipper man nok sikkert unna. Men i USA er det strenge lover for slike ting. Så man bør generelt ikke legge til seg den vanen på internett.

Kanskje litt OT, men har du en referanse til denne amerikanske regelen, evt omtale av den? Spør av nysgjerrighet, ikke for å være vanskelig.

 

Forøvrig: Som nordmenn på et norsk diskusjonsforum er det kun Norges lover som er relevante. Man "slipper ikke unna" lover som gjelder for borgere av andre stater, de gjelder bare ikke for oss. Meg bekjent gjelder det også uavhengig av hvor forumet befinner seg.

Så derfor håper jeg alle benytter seg av ytringsfriheten og kommer med kjøp/salgsannbefalinger og alt annet de måtte føle om kryptovalutaer - så får vi en mye mer spennende diskusjon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har eth og ltc på Coinbase. 

Skal bruke Kraken fremover.

 

Har du falske brukere, eller satser du på at Skatteetaten ikke får innsyn?

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Ekte namn. Jeg har bare 550$ i omløp. Ikke akkurat noe jeg kan pensjonere meg på xD

 

 

Men hvis kryptovalutaer blir stort en dag kan det bli verdt millioner. 

 

 

Anonymous poster hash: ab7ca...840

 

Drømmene er klare hører jeg xD

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

I Norge slipper man nok sikkert unna. Men i USA er det strenge lover for slike ting. Så man bør generelt ikke legge til seg den vanen på internett.

Kanskje litt OT, men har du en referanse til denne amerikanske regelen, evt omtale av den? Spør av nysgjerrighet, ikke for å være vanskelig.

 

Forøvrig: Som nordmenn på et norsk diskusjonsforum er det kun Norges lover som er relevante. Man "slipper ikke unna" lover som gjelder for borgere av andre stater, de gjelder bare ikke for oss. Meg bekjent gjelder det også uavhengig av hvor forumet befinner seg.

Så derfor håper jeg alle benytter seg av ytringsfriheten og kommer med kjøp/salgsannbefalinger og alt annet de måtte føle om kryptovalutaer - så får vi en mye mer spennende diskusjon :)

 

 

Nei det har jeg ikke, dette er bare noe jeg har lagt merke til fra dag 1 med research. Som Anonym sier, omtrent alle podcaster og youtube filmer fra seriøse radio program, til bitte små folk på gutterommet i USA blir started med setningen: "This is not financial advise." Og det er en grunn til det. Akkurat når det kommer til dette markedet, så er det uansett det lureste om man har noe som helst samvittighet. Alt kan skje i dette markedet og mange desperate nye folk kommer inn og tror de skal bli millionærer over natta. Folk tar opp lån og kjører seg langt ned i gjørma. Det vil man ikke være med å bidra til.

Endret av Sending!
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

For dere som vil handle crypto, jeg vet ikke hvilken side som er best, men kan si litt om den jeg bruker - eToro.

 

*Du kjøper ikke "coins" men cfd'er

*Enkel side å bruke og forstå seg på

*Raskt og handle

*Enkelt å sette inn penger med bankkort/kredittkort

*Greit å ta ut penger til bankkonto eller paypal (Uttak tar litt tid da det må igjennom noen godkjenninger)

*Spread på ethereum og bitcoin for øyeblikket = 3-5$

*Sosial trading platform hvor du kan følge, kopiere og prate med andre.

 

Etoro har dårlig kundesupport. Når du begynner å bruke tjenesten deres ringer de deg iblandt for å høre at alt er bra og om de kan hjelpe deg med noe, men dersom du ønsker å kontakte dem må du bare smøre deg med tålmodighet. En gang jeg skulle ringe support fikk jeg opp sånn "press 1 for ditt og press 2 for datt". Jeg pressa 1 og ingenting skjedde, så den supporttelefonen funka ikke. Vet ikke om det er de som har feil eller om det er min telefon/operatør, men det tviler jeg på. Det mest idiotiske - Det var ikke en satt opp slik at den rutet deg videre etter en stund dersom du ikke trykket noe, så det var umulig å nå de på telefon.

 

Dette er jo ikke siden for de som vil handle nye småcryptoer, men de som er interessert i å trade cryptoer som har fått seg et fotfeste. 

 

For øyeblikket kan du handle bitcoin og ethereum på etoro. Til uken åpner de opp for handel av litecoin, ethereumclassic, dash og ripple.

Endret av Slettet-YQ8U8xbZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...